Javascripts i Opera browser
Fra : Jes Petersen

Dato : 22-01-02 20:25

Hej

Jeg har installeret Opera 5.12 og senere opgraderet til 6.0 for lige at se
hvad det var for noget.

Hvordan kan det være at den håndtere Javascripts så dårligt som den
tilsyneladende gør.

Jeg har aktiveret det i opsætningen.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-01-02 23:28

Tue, 22 Jan 2002 20:25:08 +0100, skrev "Jes Petersen"
<davinci@mail.tele.dk>:

>Hvordan kan det være at den håndtere Javascripts så dårligt som den
>tilsyneladende gør.

Dårlige scripts?

Har du nogen eksempler på noget, som ikke virker i Opera?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mickey

Dato : 22-01-02 23:57

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Har du nogen eksempler på noget, som ikke virker i Opera?

nordea.dk - det er snarere reglen end undtagelsen at det ikke virker
med javascript i Opera 6.0

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Jes Petersen

Dato : 24-01-02 15:17

> Dårlige scripts?
>
> Har du nogen eksempler på noget, som ikke virker i Opera?

Jeg har et af de "sjove" scripts med snefnuggene der daler - det virker
ikke.
Jeg har også oplevet andre på forskellige hjemmesider.

Det er lidt ærgerligt når man nu gerne vil arbejde lidt for at bryde
Microsoft's monopol. *S*

Vh. Jes

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-02 23:19

Thu, 24 Jan 2002 15:16:48 +0100, skrev "Jes Petersen"
<davinci@mail.tele.dk>:

>Jeg har et af de "sjove" scripts med snefnuggene der daler - det virker
>ikke.

Så er det fordi, du har hentet det fra det forkerte sted

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/sne/Sne.htm>

Men naturligvis er problemet at scripts skal ændres, men det
gælder også for mange ting, som skal virke i Netscape 6.

Fra : Rune Glerup

Dato : 23-01-02 00:11

Jes Petersen skrev:

> Hvordan kan det være at den håndtere Javascripts så dårligt som den
> tilsyneladende gør.

Javascripts kan køre ganske udmærket i Opera. Problemet er, at den ikke
understøtter DOM'en fuldt ud endnu, men det arbejdes der på højtryk med.

Opera har meddelt, at man vil først understøtte HTML og CSS
tilfredsstillende, før man begynder at koncentrere sig om det mere
sofistikerede tingel-tangel, hvor man i MSIE har valgt at implementere en
masse tingel-tangel, men ikke har lagt lige så stor vægt på en korrekt
understøttelse af fx CSS.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/