Netværk mellem Win98 og Win2000
Fra : ottesen

Dato : 22-01-02 19:22

Vi prøver at lave netværk mellem Win98 og win2000. Vi kan godt pinge
hinanden, men når jeg dobbeltklikker på win2000 maskinen får jeg
meddelelsen "No permission to access resource" Selvom han har delt et
bibliotek uden restriktioner. Når jeg dobbeltklikker på mig selv får
jeg den informative besked "Unknown error 2114". Er der nogen der ud
fra denne bskrivelse har forslag til hvad vi gør galt?

/Ottesen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-01-02 22:26

"ottesen" <ottesen@sol.dk> skrev:
> [...]
> får jeg meddelelsen "No permission to access resource" Selvom
> han har delt et bibliotek uden restriktioner.

Prøv at enable gæstekontoen på Win2000 maskinen, det gøres
således:
Kontrolpanel -> Computeradministration -> Lokale brug... -> Brugere ->
H-klik på Gæst og vælg egenskaber -> Fjerne fluebenet
i "Kontoen er deaktiveret"

> Når jeg dobbeltklikker på mig selv får jeg den informative besked
> "Unknown error 2114". Er der nogen der ud fra denne bskrivelse
> har forslag til hvad vi gør galt?

Det ved jeg faktisk ikke, har du du aktiveret/installeret fil- og
udskriftdeling?

Venligst
Mikael

Fra : ottesen

Dato : 23-01-02 08:30

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Det ved jeg faktisk ikke, har du du aktiveret/installeret fil- og
> udskriftdeling?
>
> Venligst
> Mikael

Nå nej - det var naturligvis problemet... Jeg kan i hvert fald "se"
mig selv nu. Min makker med Win2000 har dog stadig problemer....