Ny installation
Fra : Himself

Dato : 26-12-00 16:11

Jeg har fået ISDN sæt fra Teledanmark i julegave.
Da jeg begyndte på at klargøre systemet blev jeg lidt
forvirret over at der fra hovedledning ind i huset er fire ledere i
ledningen.
Med i et telefonstik kun to ledere tilsluttet. Skal der fra fra
hovedledningen ind i huset og til det stik hvor man tilslutter NT-boksen
være 4 ledere.
Hvis ja hvordan skal de sidde i et almindeligt telefonstik på væggen.

Med venlig hilsen
Per callesen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-12-00 19:08

Hej...

"Himself" <kom-igen@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har fået ISDN sæt fra Teledanmark i julegave.

Du skal slet ikke spekulere over dette med antal ledere i dine
kabler/stik m.m. - I det brev du har modtaget/modtager fra Tele Danmark
er der nævnt en dato fra hvilken din nye ISDN forbindelse bliver
aktiveret. Når den dag kommer piller du om morgenen alle dine gamle
analoge telefoner fra, og venter..... Til efter kl. 16, hvorefter du
blot sætter det stiksom allerede sidder på den NT box du har fået i det
stik som du ønsker, og viola, din ISDN forbindelse virker.... Herefter
er det blot at tilslutte ISDN Adapter (modem) og evt. ISDN telefoner til
de 2 stik i bunden af NT boxen.

Og så dit spørgsmål: Nej, der skal kun være 2 ledere i det nævnte
stik/kabel.
--
M.v.h. Ole

Fra : N/A

Dato : 27-12-00 03:11

Fra : Torbenth

Dato : 27-12-00 03:11

Booggyman skrev i meddelelsen ...

>"Himself" <kom-igen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>det er dog at anbefale at du har en ISDN telefon. da de analoge ikke vil
>virke ved strømafbrydelse!!

Hej.

Jeg strømføder mit Eicon Diva fra et 12V batteri koblet på en lader med
automatik.
Har altid strøm til mine analoge telefoner.

Hygge
Torben

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 19:16

Fra : Torbenth

Dato : 28-12-00 19:16

Booggyman skrev i meddelelsen ...

>fin ide- men er det tit at du ikke har 230V i stikket??

Hej.

Jeg har ISDN 2 steder. Hjemme og i min campingvogn. Det er i campingvognen
jeg bruger 12V. Det sker at strømmen smutter i forbindelse med tordenvejr.
Hjemme kan jeg koble 12V til divaen, hvis det bliver nødvendigt.

Hygge
Torben