Abit KT7 bios
Fra : Klaus Jensen

Dato : 22-01-02 18:54

ABIT KT7 bios seneste nye bios opgraderinger "belaster" CPU'en, også selvom
den ikke laver noget.

Jeg er interesseret i at vide, om det er muligt at slå et eller andet til
eller fra i f.eks. BIOS, så denne "belastning" der for mig at se kun er med
til at udvikle varme, ophører....

På forhånd tak

Mvh
Klaus Jensen

Fra : Frank Andersen

Dato : 23-01-02 21:31

Ja du kan finde noget om det hos Abit. Man skal downloade et par programmer
til at gøre det. Har selv prøvet, virker fint, men kan så ikke overclocke så
meget.
Den kører mere stabilt med de nyere bios'er ellers gå tilbage til 3R
Det er i øvrigt ikke kun Abit der gør det og det betyder ikke noget. Du får
bare ikke så store forskelle mellem belastet og ubelastet, skriver de.

Frank

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 24-01-02 11:23

> [...]
> bare ikke så store forskelle mellem belastet og ubelastet, skriver de.

Svar hører til under det du svarer på.

Jeg har lagt "64" bios ind (patched med v2.3 raid) på min KT7-RAID og
er nu i stand til at bruge VCool (som slår ACPI HALT til). Før frøs
min pc efter 1-10 timer og har aldrig klaret een nat over. Nu har den
overstået 1 nat, men om det varer ved ved jeg ikke.

Forskellen som jeg umiddelbart kan se er at temperaturen ikke falder
lige så meget som før. Med gammel bios faldt temperatur til ca. 30
grader (snakker TB 1400), men nu falder den kun til 39-40 grader (mod
46 grader med gammel bios). Belastet ligger den på 52 grader uanset
bios.

mvh Bernhard