Lasat Speed II og Linux 6.2
Fra : Peter Jensen

Dato : 21-12-00 01:02

Hejsa...

Er der nogle der har fået Speed II til at køre på Linux ?? hvis i har så vil
jeg meget gerne høre fra jer og hvordan i har gjort det :)

/Peter

Fra : Frans Jensen

Dato : 21-12-00 02:07

On Thu, 21 Dec 2000 00:02:08 GMT, "Peter Jensen"
<cfp9345@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hejsa...
>
>Er der nogle der har fået Speed II til at køre på Linux ?? hvis i har så vil
>jeg meget gerne høre fra jer og hvordan i har gjort det :)

prøv på http://www.sslug.dk

der er en søgefunktion, søg på ordet

lasat

det giver ca. 500 hits mon ikke der er noget, som kan bruges

--
GJOGN Frans

Fra : Per Jonasson

Dato : 28-12-00 11:23

On Thu, 21 Dec 2000 02:07:03 +0100, Frans Jensen
<NOSPAM@jensen.subnet.dk> wrote:

> [...]
>
>der er en søgefunktion, søg på ordet
>
>lasat
>
>det giver ca. 500 hits mon ikke der er noget, som kan bruges

Jeg har det samme problem og har søgt på www.sslug.dk og på
www.lasat.com - har fundet nogen forslag til nye initstrenge, men det
har ikke løst mit problem - kan ikke komme på nette fra linux.

Er der nogen der har fået Lasat SPEED II til at virke på linux, vil
jeg godt høre om det.

Per

Fra : frank damgaard

Dato : 29-12-00 09:59

Per Jonasson <person@e-box.dk> wrote:

> [...]
> har ikke løst mit problem - kan ikke komme på nette fra linux.

> Er der nogen der har fået Lasat SPEED II til at virke på linux, vil

Er det den gamle model med buggy PPP-firmware eller en nyere lasat ?

http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info#Lasat har links til det meste
jeg kunne finde om Lasat. Jeg har dog ikke selv et sådant .

Og ellers må nogen med et sådat dyr lave lidt fejlfinding for
at indkredse problemet.
1) kan du med med terminalprogram (i kppp, ellee minicom) ringe
til sin udbyder og få en PPP forbindelse, dvs. CONNECT og
}.{.. og andre sjove tegn ?
2) Kan du få det til at virke med et analogt modem ?
3) er der i kppp husket at checke alle AT kommandoer med Lasat manualen
at de virker, f.eks. fjerne dem der ikke skal bruges, som
højtalerkommandoerne ?
4) kommer der ppp-forbindelse, og ifconfig, route -n, og log filer mv.
viser at der er korrekt forbindelse ?
5) bliver forbindelsen langsom og dør efter at den var oppe ?

X) Virker det som root, blot ikke som alm. bruger ?

Hvis man mistænker at PPP i firmware ikke virker, så kunne man prøve
om V120 eller X75 protokol kan bruges til ISP, og lade linux
stå for PPP.

--
Frank Damgaard