Hjælp en lamer med ISDN
Fra : Bagle

Dato : 18-12-00 02:45

Hej alle!

Jeg har prøvet at ringe til TDK men de har ikke tid i weekenderne, og da jeg
er ret lam til det med ISDN vil jeg høre jer først så jeg ikke bliver tørret
i røven af TDK..

Jeg har lige fået anskaffet mig et ISDN Lasat Unique 1280i a/b modem gennem
een af mine venner. Nu skal jeg til at ha det hele sat op men har hørt noget
med at ens linje skal konverteres fra TDK. Jeg har CyberCity fastpris og er
ikke interesseret i at skifte abn. til TDK. Så nu vil jeg høre jer om i
kunne fortælle hvad det vil koste at konvertere linjen og også om det så
stadig er muligt at kunne ha flere telefoner sat op i hjemmet stadig?

Jeg ville prøve at gøre dette så billigt som muligt, derfor jeg fik et brugt
af en kammerat, så jeg håber ikke det blir til en kæmpe regning fra TDK....

På forhånd tak!!
Nick

Fra : Roland

Dato : 17-12-00 18:48

Hej!

Du kunne f.esk. prøve at kontakte cybercity ang. prisen for konvertering.
Hvis du har en alm. telefonlinie (ikke ISDN) skal du havde den konverteret
til ISDN og det er TDK som klarer det praktiske, men jeg vil tro at du kan
få cydercity til at klare det praktisk med bestillingen af konvertering og
stadig beholde dit fastnet der.

Hilsen Roland

Fra : Henning

Dato : 17-12-00 22:07

On Sun, 17 Dec 2000 17:44:46 -0800, "Bagle" <bagle@raggy.dk> wrote:

> [...]
>er ret lam til det med ISDN vil jeg høre jer først så jeg ikke bliver tørret

Du køber en pakke i ex. Fona el. lign. for 299,- Indeholder et
Lasatmodem samt en konverteringsaftale fra analog til ISDN.

Du beholder dit internetabonnement hos CyberCity.

Henning

Fra : Casper Mønster

Dato : 18-12-00 00:40

Inde på TeleDanmarks hjemmeside står der at ISDN konvertering koster 0,-
frem til 31.12.00.
Så det kan du jo bestille, du skal ikke kobe deres skod-modem, og sammentid
skulle betale Internet i 6 månder.

De siger nok hos TDK at du skal købe deres modem, men det passer ikke man
har altid kunne konverter til ISDN for ca. 450,- og nu er det alså gratis.

/Casper Mønster

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 18-12-00 01:02

"Casper Mønster" <FJERN_DETTE.monster@superbruger.dk> wrote in message
> [...]
> frem til 31.12.00.
> Så det kan du jo bestille, du skal ikke kobe deres skod-modem, og

Du binder dig ikke til internet ved at købe en ISDN-pakke. Der medfølger
sædvanligvis en værdikupon til internet, men du er ikke forpligtiget til at
benytte den, og selv om du gjorde er du ikke bundet efter kuponens udløb men
kan opsige abonnementet.

/Nikolaj
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 08:07

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-12-00 08:07

> Bagle har jo en ISDN-adapter og mig er konverteringen gratis, selvom
> man ikke køber pakken, så ummiddelbart burde det kunne gøres gratis.

Korrekt. Dog ville jeg selv smide de 300 kr. oveni og få Lasat'en med. Det
er uhyre billigt for en adapter.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-00 15:30

Mon, 18 Dec 2000 08:06:32 +0100, skrev "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com>:

>Korrekt.

Sie - benyttede mig selv af det for nogle måneder siden (men jeg vil
hellere ha' Netexpress - men det tager jo sin tid, inden det kommer i
de mindre/mellemstore byer).

Det var mere p.gr.a.
>Jeg ville prøve at gøre dette så billigt som muligt, derfor jeg fik et brugt
>af en kammerat,

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Bagle

Dato : 19-12-00 00:19

Nå, nu har jeg snakket med TDK.... (please lad det være sidste gang) og jo
de siger at en konvertering er gratis, men de gir mig også to nye
valgmuligheder...

1. De sender en tekniker ud til mig og piller ved mine stik, der gør at jeg
stadig kan bruge alle husets telefonstik, hvilket så igen vil koste mig en
600 kr.

eller

2. De kan gøre det gratis for mig ved at trykke på et par knapper så jeg
bliver fri for en tekniker. Det indebærer dog at der kun bliver eet
telefonstik tilbage at gi af.... Nemlig det der kommer til at sidde i mit
modem.

Jeg syntes det første lyder bedst men kommer til at koste for meget... Kan
man ikke selv med lidt teknisk snilde ændre på stikkene selv?

Takker for alle svarerne : )

Nick

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-00 16:33

Bagle skrev:

>Jeg syntes det første lyder bedst men kommer til at koste for meget... Kan
>man ikke selv med lidt teknisk snilde ændre på stikkene selv?

Jo, sagtens.

Dit modem har to analoge porte. Der føres ISDN ind til dit
indgangsstik som hidtil har fodret alle dine telefoner. Klip dit
eget telefonledningsnet fri *efter* indgangsstikket (ellers ryger
også ISDN), sørg for at det bliver forbundet til en analog port i
dit ISDN-modem i stedet, og vips - alt virker som før.

Det er princippet i det. Hvis du har for mange appareter til én
port, må du lave noget ny ledningsføring så den anden port også
kan bruges. Grænsen ligger omkring 3 apparater pr. port, men
nogle har lidt flere siddende.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/