Underligt problem med ISDN og Internet.
Fra : Michael H. Madsen

Dato : 17-12-00 14:50

Hej NGér.

Jeg har nogle underlige problemer som jeg snart ikke fatter en noget af.

Mit første problem er, at jeg ikke kan få min ISDN T/A til at køre 2 linier
(128 kbps). Det er en Lasat Unique 1280I a/b. Den HAR kunne køre 2 linier,
men nu laver den underlige ting. Jeg bruger firmware 1.49, selv om at der på
deres hjemmeside står noget med at den nyeste hedder 1.46. Hmmm... (Har
prøvet med 1.46)

Nå, men driveren som jeg bruger til min TA er "Unique 1280I RFC 1662" Og
T/A´en er internt sat til protokol "PPP/MLPPP" og 1 linie. Det virker fint
nok.
Hvis jeg så bruger en anden driver eller ændre til 2 linier internt i
modemet, så vil den slet ikke ringe op. Hvad gør jeg dog galt? Resten skulle
være sat fint op.

Nå men næste problem. Jeg har konto hos CyberCity og TeleDanmark. Hvis jeg
skal se min hjemmeside gennem TeleDanmark så kan den næsten aldrig finde
den, men gennem CyberCity virker der næsten altid. Underligt nok da jeg har
min hjemmeside hos TeleDanmark. Virker underligt. Jeg har også problemer med
FTP. Når jeg kommer i gennem til min FTP-server hos TeleDanmark, så virker
det fint i ca. 10-15 sek. så sker der ikke mere, lige meget hvad jeg bruger
af program. Så skal jeg logge af og på igen så har jeg 10-15 sek igen.
Fatter jeg slet ikke noget af. Det problem kan jeg også nogen gange få når
jeg surfer men ikke ret tit. Med FTP er den sikker hver gang.

Somebody help me...

Mvh. Michael H. Madsen
mhm@mail.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 17-12-00 23:01

Michael H. Madsen <mhm@mail.dk> wrote in message
> [...]
linier
| (128 kbps). Det er en Lasat Unique 1280I a/b. Den HAR kunne køre 2 linier,

Dvs. at du har bundlet med den? Netop dette problem blev der skrevet tykke
bøger om her i NG'en for et års tid siden. Jeg kan/kunne ikke køre 2 kanaler
med den, og jeg hørte ikke om andre der kunne. Jeg var også hele turen
igennem med 1.46 og 1.49, uden at det lykkedes. Så jeg hører gerne, hvis det
er lykkedes for andre.
/Steen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-00 07:55

Sun, 17 Dec 2000 23:01:12 +0100, skrev "Steen Larsen"
<sl@ghettonet.dk>:

>linier

Du har Cybercityabonnement, er det et fastprisabonnement til kr.
495,00 ?

Hvis det er tilfældet, så kan du kun bruge en kanal.

Når man X-poster, er det god skik at sætte fut til den mest aktuelle
gruppe, læs gerne
<http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>

Fut til news:dk.teknik.telefoni.isdn

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Gert Philipsen

Dato : 18-12-00 12:23

Michael H. Madsen <mhm@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:91ig8k$199q$1@news.cybercity.dk...
> Hej NGér.
>
> Jeg har nogle underlige problemer som jeg snart ikke fatter en noget af.
>
> Mit første problem er, at jeg ikke kan få min ISDN T/A til at køre 2
linier

De bedste svar på dette spørgsmål får du sikkert i dk.telefoni.isdn eller du
kan jo se om der er hjælp at hente på www.lasat.com

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.