Pleje af perserkat
Fra : Aristo

Dato : 22-01-02 13:59

Hej Nyhedsgruppe

Er der mon nogen her, som ved en del om plejen af perserkattes pels? Hvis
der er, vil du så ikke være sød at skrive til mig og fortælle om hvilken
katteshampoo,
du mener er den bedste. Jeg går ikke på udstilling med mine perserkatte, men
jeg ofrer gerne penge på en god katteshampoo, da jeg ved, hvor meget en
velplejet pels betyder psykisk og fysisk for persere.

Hanne

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-01-02 14:48

Hanne,
Hvad med at spørge den opdrætter du købte katten af? Han/hun burde være
den nærmeste til at vejlede dig. En seriøs opdrætter vil altid være til
hjælp for sine killingekøbere i hele "killingens" liv.
mvh Camilla

Fra : Aristo

Dato : 22-01-02 17:23

Hej Camilla

Jo det kan du have ret i, men de gange jeg har skrevet til hende og fortalt
hende hvordan det går med missen, ja så har hun aldrig svaret tilbage, og
det synes jeg er lidt underligt. Derfor ville jeg nu prøve at få råd et
andet sted, men selvfølglig kan det da aldrig skade at prøve at skrive til
opdrætteren igen igen...

Hanne

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-01-02 18:45

ØV - jeg bliver så sur på opdrættere som lader deres killingekøbere i
stikken som din tilsyneladende har gjort. Er de da slet ikke
interesseret i hvordan det går deres killinger efter de er flyttet
hjemmefra? Sådan noget har jeg meget svært ved at forstå.

Der er sikkert flere der kan hjælpe dig her på NG'en - men helt ærligt,
når man nu ved at Perseren skal bruge en masse pelspleje så er det
mindste man gøre som opdrætter at oplære sine killingekøbere i den
bedste pelspleje.

Dette er på ingen måde en kritik af dig, Hanne - du kan jo ikke gøre for
at din opdrætter ikke vil hjælpe dig.

Jeg håber virkelig der er nogen her der kan hjælpe dig med råd og
vejledning.Jeg kan desværre ikke da jeg ikke har Perser.

mvh Camilla
Primprau's Korater http://www.korat.dk

Fra : Aristo

Dato : 22-01-02 19:06

Hej Camilla

Jeg er helt enig. Jeg kan ikke forstå at opdrætteren ikke er interesseret i
hvordan det går med tidligere killinger. Jeg har tidligere skrevet lange
breve, hvori jeg beskriver min kats udvikling, men selvfølgelig også hvor
fantastisk glad jeg er for katten. Det må da være godt at høre for en
opdrætter?
Jeg har faktisk selv læst mig til det meste hvad angår pelsplejen af
perserkat, så jeg var velinformeret inden jeg købte min perserpige og hun
har da heller ingen filt i pelsen.
Jeg ville bare gerne vide hvilken slags shampoo opdrættere anbefaler. Jeg er
ikke decideret utilfreds med den katteshampoo som jeg bruger nu, men jeg
kunne godt tænke mig lidt viden indenfor området.

Venlig hilsen

Fra : Camilla Baird

Dato : 22-01-02 19:53

Jeg kan anbefale dig at tage kontakt til Nini - Niels Nielsen - han er
Perseropdrætter (nu er vist Exotic) og har en dyrehandel. Han er vældig
god at få råd og vejledning af. Ninis hjemmeside er http://www.ninis.dk
Ninis email er nini@ninis.dk
mvh Camilla

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-01-02 20:04

Hej

Her kan du finde ALT om pelspleje af perseren:
http://hem.passagen.se/leni9101/ under pelsvård

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 22-01-02 21:43

Jeg kan da også nævne at der er udstilling i Køge i weekenden (lørdag er
vidst for perser) - og her må jo være en masse folk du kan spørge Men
find nogle der ser rare ud, uha, man fortæller jo ikke sine tricks til
fremmede konkurrenter *suuuuk* - så derfor må du også hellere fortælle at du
ikke udstiller, men bare vil have din kat har en velplejet pels

Venligst Mette

Fra : Aristo

Dato : 23-01-02 13:43

Hej Mette, Camilla og Nina

Tak for de gode råd og de gode hjemmesider. Jeg er nu på rette spor og har
også fundet en stærkt anbefalet shampoo, som min perserpige skal prøve ved
næste bad.

Hanne