Lasat Speed II
Fra : Henrik

Dato : 13-12-00 10:16

Hej

Jeg er en ejer af et lasat speed II modem/adapter og har Tele Danmark ISDN
abonnement.

Mit problerm er at når jeg taler i telefon, bliver den sommetider afbrudt,
så man derfor må ringe op igen. Dette er meget irreterende. Jeg har prøvet
at firmware opgradere samt software opgrade alt m.h.t. til mit modem.

Det er som at det er i perioder at dette problem forekommer.

Er der derfor andsre der har haft erfareinger med dette, eller kender til
problemet og evt. har et løsningsforslag.

/Anders

Fra : Tommy Harbo

Dato : 13-12-00 12:57

Hej,

Nej , jeg har ingen problemer med Lasat Speed II, og analoge telefoner.

Derimod døde mit Zyxell Omni.NET LCD en gang om ugen, så ingen kunne ringe
til mig.... Og hvor fedt er det så med 100 features mere end konkurrenterne?

/Tommy

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 13-12-00 15:38

> [...]

prøvet
> at firmware opgradere samt software opgrade alt m.h.t. til mit modem.

Ingen problemer her med Lasat Speed II og analoge tlf.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-12-00 21:42

> [...]
> abonnement.
> Mit problerm er at når jeg taler i telefon, bliver den sommetider afbrudt,

Er der noget mønster i det?
Fx når du er på nettet, en bestemt telefon mm.
Prøv desuden at fastslå om det er selve linjen eller modemet eller den
analoge port der volder problemer. Bruger du kun den ene analoge port så
prøv at skifte.

Kort sagt: lav noget problemsøgning, det er meget nemmere at rådgive når
problemet er indsnævret.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : N/A

Dato : 01-01-01 13:15

Fra : Madsen

Dato : 01-01-01 13:15

"CLAUS HANSEN" <get2post@get2net.dk> skrev:

> Jeg har samme problem
> både på nettet og ved alm.telefoni
>
> kan det være fejl på modemet

Forleden var jeg oppe ved en kammerat for at installere internet.
Han havde lige fået ISDN fra TeleDanmark og medfølgende
Lasat Speed II. Det gik fint bortset fra at adapteren nægtede at
kommunikere via de analoge porte. Hvis vi koblede en telefon på,
så var der helt dødt når man løftede røret og prøvede man at ringe
ind, så blev der meldt optaget. Jeg var opsætningen igennen
flere gange indtil jeg prøvede at cutte forbindelsen imellem adapter
og PC. Så var der intet i vejen! Kom i tanke om et problem med
min egen Zyxel adapter, som er meget sart over for fejlstrøm.

Vi prøvede at koble PC´en til et stik ude på terassen som er
forsynet med jord og det var noget der virkede. Har I evt. forsøgt
om det hjælper? Jeg har siden snakket med TeleDanmark support
som bekræfter at Lasat´en er meget sart over for fejlstrøm, så det
var måske værd at forsøge, hvis det ikke allerede er prøvet af.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)