3com ISDN LANmodem
Fra : Jesper Hartoft

Dato : 12-12-00 14:42

Hejsa!

Jeg har lige fået sådan en tingest indenfor døren og den virker faktisk
glimrende.
Lige bortset fra at når den kører med 2 bundlede linier, dutter den optaget
hos een der ringer, i stedet for at smide den ene kanal og lade opkaldet
komme igennem.
Jeg har "banke-på" hos TDK og ved at den virker (har benyttet Eicon Diva
indtil nu).
Hvad er det jeg har overset ??
mvh
Jesper \

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-00 19:59

> [...]
optaget
> hos een der ringer, i stedet for at smide den ene kanal og lade opkaldet

Understøtter den BOD/Call Bumping?
Er det sat til?
Er dine telefoner tilsluttet dette device?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 13-12-00 23:42

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Understøtter den BOD/Call Bumping?

Det burde den, flg. er klippet fra omtalen:

Bandwidth on Demand using Bandwidth Allocation Control Protocol
(BACP)/Bandwidth Allocation Protocol (BAP) based on a specified
threshold.

Dynamic bandwidth allocation (DBA), which allows you to place or receive
a voice or data call while a Multilink PPP call is active.

> Er det sat til?

Det er jeg lidt mere i tvivl om.
Der er ikke nogen specifik angivelse af BOD, men dynamisk
til-/frakobling af 2. B-kanal er aktiveret.

> Er dine telefoner tilsluttet dette device?

Jeps.

mvh
Jesper \

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-12-00 23:54

> Dynamic bandwidth allocation (DBA), which allows you to place or receive
> a voice or data call while a Multilink PPP call is active.

> Det er jeg lidt mere i tvivl om.

Så er det højst sandsynlig der den går galt for ovenstående er ok.
Har du mere end et nummer?

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 14-12-00 01:12

Hej Martin!

> Så er det højst sandsynlig der den går galt for ovenstående er ok.

Mnjah, det har du nok ret i.
Når den kalder op, står der flg. i loggen:

Multilink(1B) No-BACP CHAP-MD5 No-Compression

Og problemet er vel No-BACP delen ?
Kan det skyldes kompatibilitetsproblemer med CyberCity ?

> Har du mere end et nummer?

Nej.

mvh
Jesper \

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-12-00 18:46

> Når den kalder op, står der flg. i loggen:
> Multilink(1B) No-BACP CHAP-MD5 No-Compression
> Og problemet er vel No-BACP delen ?
> Kan det skyldes kompatibilitetsproblemer med CyberCity ?

Ja, udbyderen skal understøtte BACP. Jeg regner dog med at CC gør dette.