ISDN2 m. fax og telefon
Fra : Brian Rasmusson

Dato : 11-12-00 15:02

Hejsa,

jeg har en ISDN2 forbindelse med 2 telefonnumre, samt et gammelt ZyXEL
Elite 2864i som har een analog udgang.

Jeg kunne godt tænke mig at telefonnummer 1 går direkte til en fax, og
telefonnummer 2 direkte til en telefon. Jeg tror ikke ZyXEL'en kan klare
det, men hvad skal jeg bruge af udstyr for at opnå dette? ZyXEL'en kan
jo modtage fax, men jeg vil ikke have begge dele på samme telefonnummer.

mvh
Brian

Fra : Ole Thomsen

Dato : 12-12-00 09:39

"Brian Rasmusson" <br@bitberry.com> wrote

> [...]
> det, men hvad skal jeg bruge af udstyr for at opnå dette? ZyXEL'en kan
> jo modtage fax, men jeg vil ikke have begge dele på samme telefonnummer.

Det er et nemt, du sætter din ZyXEL op til at modtage
fax i memory på det ene nummer, det andet nummer
sætter du op til a/b-porten. Det er rimeligt forklaret i
manualen, piece-of-cake hvis du i forvejen har lidt
erfaring med modems og AT-kommandoer.

Har selv for efterhånden mange år siden haft samme
setup, det virker fint. Er dog lidt i tvivl om det kræver
en RAM-opgradering til din ZyXEL, jeg havde selv
smidt et par klodser i.

Ole Thomsen

Fra : Søren Holm

Dato : 13-12-00 23:50

et gammelt zyxel 2864i *g* tror da stadig på at det er det mest avancerede
"moden" der fås til isdn

/søren