omstillingsanlæg på ISDN????
Fra : booggyman

Dato : 11-12-00 02:03

hejsa.
jeg overvejer en ISDN2 hos get2net da der ikke kommer ADSL "herud" i nær
fremtid

på nuværende tidspunkt har jeg et omstillingsanlæg som tager telefonen når
den ringer og lytter om det er en fax
fax= omstilling til fax
ikke fax= alle telefoner ringer
nu ved jeg næsten intet om ISDN, men er der noget til hindre for at dette
vil virke hvis jeg konvertere til ISDN, jeg går ud fra at jeg bare
tilslutter NT'en til mit indgangsstik og så flytter centralen til den ene af
portene på modem'et eller tager jeg fejl???

--
fjern tal fra email så skulle den virke

Fra : Hauge

Dato : 11-12-00 02:25

Hejsa

"booggyman" <booggyman_b12@hotmail.com> wrote in message
> [...]
af
> portene på modem'et eller tager jeg fejl???

Du har helt ret.

Mvh Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-00 07:54

booggyman skrev:

>vil virke hvis jeg konvertere til ISDN, jeg går ud fra at jeg bare
>tilslutter NT'en til mit indgangsstik og så flytter centralen til den ene af
>portene på modem'et eller tager jeg fejl?

Nej, det er princippet med analoge apparater. Du får blot det
problem at anlægget kun kan tage samtaler fra én linje, så hvis
der kommer en samtale nr. 2 mens anlægget er optaget af en anden,
så ringer telefonerne uanset om det er en fax eller ej.

Du kan bestille et ekstranummer (faktisk lige så mange du gider)
til ISDN. Så kan du med tiden få folk til at sende fax dertil.
Jeg ved ikke om der er tilbud på dem i øjeblikket, men regn med
100 kr. ved oprtettelsen (uanset antal) og 25 kr. pr.
ekstranummer i kvartalet.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-12-00 18:03

> Du kan bestille et ekstranummer (faktisk lige så mange du gider)

Medmindre du gider flere end 7 (+ dit hovednummer)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : booggyman

Dato : 11-12-00 23:31

undskyld hvis det bliver dobbeltpost, men det ser ud til at post via get2net
ikke kommer ud i den store verden.

> [...]
> der kommer en samtale nr. 2 mens anlægget er optaget af en anden,
> så ringer telefonerne uanset om det er en fax eller ej.

foreløbig tak til alle-men overstående kan jeg ikke lige fatte til trods for
at have læst det mange gange *S*

at anlæget kun kan tage 1 linie kan jeg forstå, og hvis der kommer en
samtale til vil jeg ikke kunne tage den på de telefoner der er på
centralen(min , ikke TDK/tele2)
grunden til ISDN for mig er nu også mest lidt højere hastighed og så at
andre i husstanden kan får/gøre et opkald uden at jeg skal hoppe af
nettet-det vil vel virke??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-00 08:44

booggyman skrev:

>at anlæget kun kan tage 1 linie kan jeg forstå, og hvis der kommer en
>samtale til vil jeg ikke kunne tage den på de telefoner der er på
>centralen(min , ikke TDK/tele2)

Korrekt.

>grunden til ISDN for mig er nu også mest lidt højere hastighed og så at
>andre i husstanden kan får/gøre et opkald uden at jeg skal hoppe af
>nettet-det vil vel virke??

Ja, og hvis du så opdager at der er en mulighed du savner, kan
det altid klares senere.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/