Problem med lasat speed II
Fra : Gert Philipsen

Dato : 04-12-00 11:27

Jeg har for en uges tid siden fået ISDN med ovenstående modem. Jeg har
hentet og læst de sidste 300 meddelelser, men kan ikke finde svaret på mine
problemer:

Ofte når jeg vil have forbindelse sker der ikke andet end at "com" knappen
på modemet lyser. Efter et stykke tid kommer der så en meddelelse om, at der
ikke kan opnås kontakt til modemet, at man skal undersøge om det er
tilsluttet og korrekt installeret.

Når jeg så tager strømstikket til modemet ud og sætter det i igen, fungere
det hele som det skal - indtil jeg har gennemført endnu et par opkald. Er
der nogen, der har løsningen på dette problem?

Andre gange opnår jeg forbindelse, men der sker intet. Hverken på IE eller
OE. Så lukker jeg ned og åbner konfigurationsprogrammet til LAST. Derefter
fungere det igen upåklageligt et stykke tid. Heller ikke her kan jeg selv
finde løsningen, så hjælp modtages med taknemmelighed.

Det sidste og tredje problem er en af to analoge telefoner, der nu er helt
død. Det var en Teledanmark tekniker, der satte det hele op for os og de
første dage virkede den, men nu er den altså død.

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Henning

Dato : 04-12-00 17:29

> [...]
>det hele som det skal - indtil jeg har gennemført endnu et par opkald. Er
>der nogen, der har løsningen på dette problem?

Ohhh - hvor er jeg glad for at læse dette
Jeg har samme problem - tre forskellige modemer, tre forskellige
pc'ere. Nye modemer er afprøvet - al software er reinstalleret. Dog
skal det nævnes, at de begge kører Win NT4, sp3 (kan ikke opgraderes
pga. andre programmer). Jeg har forsøgt _alt_, det endte med at vi
installerede et Eicon i stedet! (Jeg har nu set, der er kommet en
beta-firmware, som jeg dog ikke ved hvad gør.)

Henning

Fra : gert philipsen

Dato : 04-12-00 20:55

Henning <FJERNEShsb@image.dk> skrev i artiklen
<5ehn2t0r9c0t0m8t63b038m23f1d6gelr7@4ax.com>...
> Ohhh - hvor er jeg glad for at læse dette
> Jeg har samme problem - tre forskellige modemer, tre forskellige
> pc'ere. Nye modemer er afprøvet - al software er reinstalleret.

Til gengæld var jeg altså ikke videre glad for at læse det du skrev

M v h
Gert

Fra : Bangor

Dato : 05-12-00 10:23

On Mon, 04 Dec 2000 10:27:13 GMT, "Gert Philipsen" <gert@begavet.dk>
wrote:

> [...]
>død. Det var en Teledanmark tekniker, der satte det hele op for os og de
>første dage virkede den, men nu er den altså død.

bruger du din SPEED II over USB eller seriel ?

Hvilken firmware version anvender du ? Seneste endelige release er en
version 1.31A. Der er nu en firmware 1.34 beta release tilgængelig hos
LASAT hvis man henvender sig via en online form. Hvis du ikke har 1.31
eller højere, er der således overordentlig stor chance for at det
problem du oplever, rent faktisk fikses af en firmware upgrade.

Mht. de to analoge telefoner - er de på samme port, eller på hver sin
port ? Hvis de er på samme port, så prøv at tage den telefon der
virker, af den port. Virker den anden så igen ? Hvis ja, har den så
batteri ? Hvis ja, så skift det.

Hvis de sidder på hver sin port, så prøv at bytte om på dem - virker
det så ? Hvis nej, så er det nok telefonen og ikke modemet.

Mvh.

Bangor

Fra : Gert Philipsen

Dato : 07-12-00 01:43

Bangor <bangor@madnessstudio.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a2cb15a.7355106@news.dk.uu.net...
> bruger du din SPEED II over USB eller seriel ?

Seriel COM 1

> Hvilken firmware version anvender du ? Seneste endelige release er en
> version 1.31A.

Det er den jeg bruger.

> Mht. de to analoge telefoner -

Temmelig pinligt. Der var støvsuget og et stik var faldet ud af væggen....

Fra : p k c

Dato : 05-12-00 18:22

Har I prøvet at kontakte Lasat via deres support på deres hjemmeside - jeg
havde problemer - men fik dem løst via deres support.

--
Boat4You.dk / Per krabbe Vestergade 81, DK 5300 Kerteminde
Tlph. +45 4036 5465 / Fax +45 6532 5475

Gert Philipsen <gert@begavet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5kKW5.16568$zs.431379@twister.sunsite.auc.dk...

Fra : Gert Philipsen

Dato : 07-12-00 01:41

p k c <pkc@boat4you.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90j8hd$1kha$1@news.cybercity.dk...
> Har I prøvet at kontakte Lasat via deres support på deres hjemmeside - jeg
> havde problemer - men fik dem løst via deres support.

Det bliver nok på den måde, jeg skal finde løsningen på mine problemer.

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 06-12-00 14:48

"Gert Philipsen" <gert@begavet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> ikke kan opnås kontakt til modemet, at man skal undersøge om det er

En mulig løsning er at skifte fra 1 kanal (standardindstillingen) til 2
kanaler i Lasat Speed II's konfigurationsprogram. Jeg ved ikke, hvorfor det
ikke virker med kun 1 kanal.

M.v.h.
Lars B. Nielsen

Fra : Gert Philipsen

Dato : 07-12-00 01:40

Lars B. Nielsen <LarsBN@imf.au.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90lg14$7u43c$1@gjallar.daimi.au.dk...
> En mulig løsning er at skifte fra 1 kanal (standardindstillingen) til 2
> kanaler i Lasat Speed II's konfigurationsprogram. Jeg ved ikke, hvorfor
det
> ikke virker med kun 1 kanal.

Hvis jeg har kørt med en kanal, er jeg nødt til efter genstart af computeren
at vælge 2 kanalers løsningen. Ved fornyet genstart er jeg nødt til at vælge
1 kanal igen???