forelskelse opfølgning...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-01-02 22:22

om et lille øjeblik poster jeg et billede af min nye kærlighed i
dk.binaer.... hende jeg formoder er norsk skovkat.... under : forelskelse

så kan jeg forhåbentlig få en konkret afgørelse???

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Kate

Dato : 21-01-02 23:37

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in

> om et lille øjeblik poster jeg et billede af min nye kærlighed i
> dk.binaer.... hende jeg formoder er norsk skovkat.... under :
> forelskelse

Hun er godt nok smuk, men om hun er skovkat har jeg ikke en kinamands
forstand på
Der er rigtigt meget mærkeligt på dk.binaer igen, så jeg har lige
kopieret msg-id til dem som har svært ved at finde rundt i alle de mage
posts.
Håber det virker.

Kate

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-01-02 22:39

den virkede ikke her... men prøv denne:

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 21-01-02 22:45

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> den virkede ikke her... men prøv denne:
>
> --
> knus sabina

Næ den virker ikke - får at vide at den enten er udløbet, eller er slettet
fra serveren

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-01-02 23:03

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote in message
> Næ den virker ikke - får at vide at den enten er udløbet, eller er slettet
> fra serveren

øv osse.... jeg lokker lige kæresten til at smide dem på webbet i stedet...
der følger en adresse om lidt

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-01-02 23:08

så er de online... alle billederne jeg har taget af hende plus et enkelt af
min søn og vores lille nye perser....

adressen er : www.haardoktor.dk/kat/

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-01-02 23:17

Hej Sabina.
Den er godt nok flot :) Det ligner godt nok meget de andre billeder jeg har
set af norske skovkatte, men jeg har abs ingen viden om det ellers.
Uha jeg glæder mig til jeg kan hente mine første billeder på onsdag.

Vibeke

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 21-01-02 23:51

Hvor er den flot, næstefter abyen er Norske Skovkatte min
favoritkat......jeg kan slet ikke stå for dem (kæresten har forbudt mig at
se på NFO-hjemmesider), men perseren og dit eget opdræt *s* er også rigtig
fine.

Camilla Christiansen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-01-02 07:35

"Camilla Christiansen" <camilla@snabe.dk> wrote in message
> [...]
> se på NFO-hjemmesider), men perseren og dit eget opdræt *s* er også rigtig

hun ER bare smuk.... hvis det ikke var fordi jeg kunne se og mærke hun er
velplejet havde jeg sku taget hende med hjem til de andre tre.....
tak for roserne til linda og janick.... den sidste er sæfølig HELT
ekseptionel*G*

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 21-01-02 23:03

Den besked får jeg også
Vibeke

Fra : Pernille Scharff

Dato : 22-01-02 08:49

Hej Sabina,

det er en rigtig køn kat - men jeg er da i tvivl om det er norsk skovkat
hun er? Nu er jeg "ny" i skovkattebranchen, så jeg er ikke alvidende,
men på dine billeder ser det ikke ud som om hendes profil er lige, der
er da et tydeligt "knæk" på næseryggen - og hendes hoved ser heller ikke
så trekantet ud som det måske burde. Håber der er en af vores "resident
experts" der vil udtale sig også! Jeg kan ikke komme på hvad hun ellers
kan være - hendes hoved ligner faktisk mere en brite bortset fra den
lange pels, og korthårsgenet er vist dominant over langhårsgenet så det
kan ikke være en af hendes forældre der er langhåret i så fald...

/Pernille

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-01-02 12:30

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message
> [...]
> lange pels, og korthårsgenet er vist dominant over langhårsgenet så det
> kan ikke være en af hendes forældre der er langhåret i så fald...

jeg vil lige sige at fotografierne ikke yder hende retfærdighed.... og
umiddelbart vil jeg sige hun er mere "spids" i ansigtet end hun ser ud
til.....

Fra : Grit Wessel

Dato : 22-01-02 12:18

> hende jeg formoder er norsk skovkat.... under : forelskelse
> så kan jeg forhåbentlig få en konkret afgørelse???

Hej Sabina

Nej, du kan ikke for en kontret afgørelse, og der burde du også vide *grin*
Stik mig hendes stamtavle, så skal jeg fortælle dig, om hun er en skovkat
*grin*
Men ud over det, vil jeg sige at hun ligner en skovkat rigtig godt. (Maine
Coon ligner hun på ingen måder). Det er rigtigt som Pernille skriver, at
hendes profil ser bestemt ikke ret ud, og hun ser for rund ud i hovedet (er
ikke trekantet), men det er utrolig svært at bedømme ordentligt på et
billede, specielt fordi det kommer meget an på hårene i ansigtet, hvordan
det ser ud (det kan man kun mærke sig frem til med hænderne).
Mange skovkatte har ikke en ret profil og nogle er også lidt for runde i
hovedet, så hun kunne godt være en skovkat, selvom hun ikke er *perfekt*
(iflg. standarden findes der vel ikke nogen perfekte katte, så det er vist
godt, at de er perfekte i ejernes øjne

....men det kunne også ligeså godt være at hun er en skovkatteblanding, og
havde fået det lidt runde hoved fra sin huskatteforælder, det er ikke til at
sige.

Det kunne være skægt, hvis du fandt ud af, hvem der ejer hende, og spørger
dem.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-01-02 15:21

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> wrote in message

> [...]
*grin*
> Stik mig hendes stamtavle, så skal jeg fortælle dig, om hun er en skovkat

hehe... det er bare også SÅ nemt at gøre*GGG*

> [...]
> billede, specielt fordi det kommer meget an på hårene i ansigtet, hvordan
> det ser ud (det kan man kun mærke sig frem til med hænderne).

jeg har besluttet mig for at tage nogle flere billeder af hende... evt lige
børste hendes ansigt lidt inden jeg forsøger mig igen... hun elsker nemlig
at hygge sig ude i opgangen ( hvor billederne også er taget) og er meget nem
at komme til....
en af hendes meget fremtrædende træk er hendes laaaaaange kraftige hale...

> [...]
> (iflg. standarden findes der vel ikke nogen perfekte katte, så det er vist

jeghar faktisk en mistanke til at hun måske ikke er 100% "perfekt"... det er
bare sådan en følelse jeg får... for hvem vil lade sin "perfekte" skovkat
rende uden for på den måde?
hun kan komme på alle tider af døgnet.. og nogle gange opholder hun sig
længe inden i vores opgang... og her snakker jeg TIMER....
for nylig stod hun klar da jeg tog afsted om formiddagen ved 10 tiden og
igen om eftermidaggen ved 4 tiden..... indendørs....

tro mig.. tanken har strejfet mig....

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 22-01-02 17:11

> tro mig.. tanken har strejfet mig....
> --

Kunne du ikke overveje bukseelastik-metoden? Det lyder jo ikke som om det er
specielt svært at nusle om hende *S* så måske en bukseelastik med en seddel
à la "Hej jeg synes din kat er enormt flot, men hvad hedder den og hvor bor
den - og du"? og så dit telefonnummer eller sådan noget. Det KUNNE jo da
være det gav resultat og at du fik en ny katte-bekendt.

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-01-02 18:13

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> den - og du"? og så dit telefonnummer eller sådan noget. Det KUNNE jo da
> være det gav resultat og at du fik en ny katte-bekendt.

smadder god ide.. det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over på den måde
jeg havde overvejet opslag og sådan*G* men det her er da meget nemmere)