Hvilken ISDN-løsning?
Fra : Niller

Dato : 02-12-00 03:04

Hej Folkens

Jeg skal flytte til en ny lejlighed, hvor der ikke er oprettet telefon endnu
og jeg vil derfor lige høre mht. oprettelse af ISDN

Tele-No-Fans-mark har jo tilbud på gratis konvertering (eller oprettelse
uden mer-omkostning) og Lasat S2 modem til 299,-
Er det rigtigt at man binder sig til abn. i min. 6 mdr.? (mener det står med
småt i en reklame eller noget...)

Umiddelbart synes jeg den bedste løsning ser ud til at være at lægge det
hele over til Tele2/Get2net - 139,- i md. og rimelige priser på surf...

Jeg har egentlig ikke brug for selve telefonen, så det er lidt træls at
ADSL-udsigterne hedder April 2K for mit vedkommende...jeg ved heller ikke
rigtig med CC Fastpris - det er lidt meget at betale 495,- pr. md. + det det
koster at holde abn. når mit forbrug svinger meget fra måned til måned -
afhængig af hvor meget jeg er hjemme...

Hvad er der/kommer der af alternativer??
Da jeg overtager lejligheden her midt i december, er det snart jeg skal
finde en løsning, så jeg håber I gider at hjælpe mig lidt...

MVH

Niels Præstegaard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-00 09:06

"Niller" <niels@priestyard.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Folkens
>

> Jeg skal flytte til en ny lejlighed, hvor der ikke er oprettet telefon
endnu
> og jeg vil derfor lige høre mht. oprettelse af ISDN

ok...

Er der telefonstik i huset/lejligheden ??

Forslag:

Opret en ALM. analog linie hos TDK.

Gå ind på www.get2net.dk og klik på popup´en... konvatering, og et Lasat
Speed II modem for 399 kr.

Så bliver den konvateret til ISDN, og du er på Tele2/1001/get2net

Når du ik har brug for telefon,, behøver du ik besøg af tekniker,, da du jo
bare skal sætte NT boksen op, og tilslutte den til Lasat Speed II modem´et.
Og derefter evt. tilslutte en trådløs på en af de 2 analoge udgange.

Bjarke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-00 09:11

Sat, 02 Dec 2000 02:03:51 GMT, skrev "Niller" <niels@priestyard.dk>:

> [...]
>
>Umiddelbart synes jeg den bedste løsning ser ud til at være at lægge det
>hele over til Tele2/Get2net - 139,- i md. og rimelige priser på surf...

Det er lige før man ikke har lyst til at svare, når folk altid skal
nedgøre TeleDanmark (hvor jeg ikke på nogen måde er ansat eller
lign.).

Du binder dig for seks måneder, ja, og det er også kun rimeligt, alene
ISDN-adapteren i løs vægt koster mindst omkring kr. 1000,00, så du får
det hele meget billigt og du får et Opasiaabonnement, som giver
mulighed for at surfe til rimelige (men ikke billigst) priser, hvis du
tilmelder dig favoritinternet.

Ellers er der ingen der forhindrer dig i at bruge get2net til at gå på
nettet med, det er kun telefonabonnementet, der skal være hos
TeleDanmark.

Ellers har TeleDanmarkInternet nettid, som også giver dig mulighed for
at surfe til billige penge og hvor du kan overføre indtil to måneders
tid til næste måned.
(30 timer/mdr. kr. 199,- 80 timer/mdr, kr. 299,00, 10 henholdsvis 20
koster kr. 99,-/149,-)
For nettid 80 koster forbrug udover de 80 timer 10 ører pr. minut
uanset tidspunkt, de andre er lidt dyrere pr. minut.
http://www.teledanmark.dk og gå ind på nettid.

WorldOnLine har også nogen gode priser, men jeg kan ikke lige huske
dem, men det kan du selv se på http://www.worldonline.dk, men her kan
du ikke overføre ubrugt tid.

>Hvad er der/kommer der af alternativer??

Det afhænger meget af om det er på Anholt eller det er i København, du
flytter hen til.

Men du skal nok ikke forvente nogen nye opkoblingsmuligheder det næste
halve års tid.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 02-12-00 09:15

Niller <niels@priestyard.dk> wrote:

> [...]
> koster at holde abn. når mit forbrug svinger meget fra måned til måned -

Hvis alternativerne er ADSL [levering april 2001] og CyberCity fastpris,
/så/ skal du tage ADSL, som kun koster 345 om måneden [254 Kbit/s], og
hvor CC leverer en router med, så du kan sætte alle computere på
internettet gennem ethernettet.

Personligt bruger jeg almindeligt isdn kombineret med CCs ordning hvor
man betaler 95 om måneden, og hvor de første 60 minutter om dagen er
inkluderet i prisen; derudover 14 øre i minuttet uafhængigt af
tidspunktet. Ved brug af begge kanaler samtidig dog kun 30 minutter og
28 øre i minuttet.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.