A/B
Fra : Lasse J

Dato : 30-11-00 19:07

Hej

Jeg er ved at overveje at skifte min 56K ud med ISDN2. Det eneste problem
jeg har er A/B tilslutning. Er det noget man selv kan gøre eller skal man
give TeleDK 600 kr for et tekniker besøg. Der er 5 telefoner tilsluttet i
huset i øjeblikket og de sidder alle sammen på én streng. Jeg håber der er
nogen der kan hjælp et uvidende fjols....

MVH Lasse Jensen

Fra : Casper Mønster

Dato : 30-11-00 23:03

Har en A/B tilsluting, er det ikke noget man har med ISDN?

/Casper

Fra : Torbenth

Dato : 30-11-00 23:10

Lasse J skrev i meddelelsen ...
> [...]
>huset i øjeblikket og de sidder alle sammen på én streng. Jeg håber der er
>nogen der kan hjælp et uvidende fjols....

Hej Lasse.

Du skal afbryde teledk's forbindelse til dine telefoner. Det har jeg gjort
inde i hovedstikket i væggen (dermed har du et lukket kredsløb med dine
telefoner, uden forbindelse til Teledk. Derefter har jeg forbundet teledk's
ledninger med min NT boks via et kabel, som jeg har trukket fra hovedstikket
og ind til NT boksen, som sidder ved siden af min computer.
Nt boksen forbinder du til modem, og fra den analoge udgang i modem, sætter
jeg en forbindelse i et bestående stik. Og dermed er de analoge forbindelser
igen etableret.
Telefonsvarer og nummerviser sætter du blot i stikket, som en telefon. Oveni
hinanden.

Hygge
Torben

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 01-12-00 07:19

Torbenth <torbenth@it.dk> wrote:

> Nt boksen forbinder du til modem, og fra den analoge udgang i modem, sætter
> jeg en forbindelse i et bestående stik. Og dermed er de analoge forbindelser
> igen etableret.

Bedre end at slutte NT-boksen til en isdn-adaptor er dog at slutte den
til en isdn-router. Så kan du have /alle/ maskiner koblet på internettet
gennem dit ethernet, og selv hvis du kun har én maskine, gør routeren en
stor del af arbejdet for dig [og du forbinder blot din maskines
ethernetudgang med routeren].
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : N/A

Dato : 01-12-00 14:55

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 01-12-00 14:55

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

> Okay. Hvor mange analoge telefoner er det nu lige den kan trække?

Min trækker på nuværende tidspunkt fire stykker. En i sovekammer, en i
dagligstue, en vægtelefon på badeværelset og en trådløs [med headset] i
køkken. Fra den ene af de to A/B udgange. Uden problemer. I øvrigt er
der også koblet en Windåse med internt modem på, så jeg kan sende en fax
fra den. Så foreløbig altså 4-5 stykker.

Derudover kommer så isdn-telefonen på skrivebordet [med headset]. Men
den kører naturligvis ikke på en A/B udgang, men direkte fra NT-boksen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-00 12:04

Torbenth skrev:

>Du skal afbryde teledk's forbindelse til dine telefoner. Det har ...

Det er rigtigt at det ikke er særlig kompliceret, men Lasse skrev
om 5 telefoner på én streng. Det er ikke sikkert at det vil
virke. Man plejer at sige ca. 3 apparater pr. port.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 01-12-00 15:18

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det er rigtigt at det ikke er særlig kompliceret, men Lasse skrev
>om 5 telefoner på én streng. Det er ikke sikkert at det vil
>virke. Man plejer at sige ca. 3 apparater pr. port.

Jeg har 4 tlf. og en fax på én port i Diva.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 01-12-00 15:37

"Kaj Svenningsen" <NOSPAMsvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har 4 tlf. og en fax på én port i Diva.

Hmmmm, troede egentlig kun det var mig der kunne finde på at koble en
stor stak ledninger på en port.
Jeg har det samme som Kaj på min Diva uden problemer.

--
Mvh.
Henning L.Andersen

Fra : Torbenth

Dato : 01-12-00 17:13

Bertel Lund Hansen skrev i meddelelsen ...

>Det er rigtigt at det ikke er særlig kompliceret, men Lasse skrev
>om 5 telefoner på én streng. Det er ikke sikkert at det vil
>virke. Man plejer at sige ca. 3 apparater pr. port.

Hej.

Som jeg har skrevet før og som jeg selv kører med, er mit lille system et
lukket kredsløb rundt i min lejlighed.
Fra den analoge udgang kører jeg den forbindelsen ned i et bestående stik i
dette kredsløb. Og alle andre stik er automatisk koblet til.
Mine telefoner 4 stk + trådløs + telefonsvarer sidder så mere eller mindre
koblet på de forskellige stikdåser.
Det kører fortrinligt.

Hygge
Torben

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 01-12-00 20:15

> [...]

> dette kredsløb. Og alle andre stik er automatisk koblet til.
> Mine telefoner 4 stk + trådløs + telefonsvarer sidder så mere eller mindre

Ja, mine forældre havde telefonindgangen i skabet i entréen, og så
ellers telefonstik i kammer og dagligstue.

Jeg fik isdn-NTen monteret i kammeret, og ved at forbinde A/B-udgangen
med telefonstikket i kammeret, havde jeg automatisk også adgang til
telefonstikket i dagligstuen.

Jeg borede derefter huller i vægge og skabe, så jeg fik telefon på
badeværelset [vægtelefon, hentet fra sommerhus], spisestue med edb-anlæg
og skrivebord [isdn-telefon med headset] og køkken med spiseplads
[trådløs med headset; det er naturligvis kun opladestationen der sidder
der /helt/ fast].

Jeg synes det ville være at gå lidt for vildt at få telefon også i
entréen .

Og grunden til at jeg nu har mine forældres andelslejlighed, er at min
mor døde i april af blodforgiftning, hvorefter min kræftsyge far måtte
flyttes til plejehjem, 5 minutters gang fra lejligheden. Jeg overtog
august så lejligheden, og for en måned siden var det så min fars tur til
at følge mor i graven ;-(.