Tomahawk
Fra : zcully

Dato : 21-01-02 21:06

Jeg så (og svarede) Morten Bowmans tråd lidt tidligere med Tomahawk der kom
til Århus og spillede.
Jeg har hørt hele albummet igennem. Ved første gennemlyt vil jeg sige at det
er noget MEGET mystisk rock. Det minder på en måde en del om Faith no more
(deraf også Mike Patton i forgrunden for begge), men alligevel ikke. Det er
vist noget musik man skal vænne sig meget til, men jeg tror det kunne
fungere temmelig godt live, så jeg tror jeg vil ind og tjekke dem ud. Faith
no more er forøvrigt også sublime live dengang.

Andre der har hørt albummet og hva syntes i?

/Zcully

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-01-02 21:25

On Mon, 21 Jan 2002 21:06:12 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>no more er forøvrigt også sublime live dengang.
>
>Andre der har hørt albummet og hva syntes i?

Tak for kommentaren. Jeg er meget til de svært tilgængelig plader så
jeg glæder mig. Skriver når den er gennemlyttet.
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Invader Zim

Dato : 21-01-02 21:48

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Faith
> no more er forøvrigt også sublime live dengang.
>
> Andre der har hørt albummet og hva syntes i?

hehe, hvis du synes at DEN er svært tilgængelig, vil jeg ikke anbefale
maldoror, fantomas og mr bungle endnu (måske bortset fra California og den
første, der nok er de mest tilgængelige bungle plader af de tre), hehe, og
slet ikke mike patton's adult themes for the voice. men prøv at tage et lyt
til Lovage.
jeg kan forresten også anbefale sangene han har lavet sammen med bl.a
sepultura og the dillinger escape plan.
jeg synes sgu det hele er genialt, men jeg er lidt af en patton fanboy, så
min mening kan man måske ikke helt regne med i dette tilfælde. :))

-Invader Zim

np: Danzig - Cantspeak

Fra : Jens Laursen

Dato : 21-01-02 23:01

"Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slet ikke mike patton's adult themes for the voice. men prøv at tage et

Mht. Fantomas, har du hørt Directors Cut? Hvordan er den i forhold til
Fantomas?

Jeg går forøvrigt og venter på at biblioteket får skaffet mig Lovage, men ud
fra de små bidder jeg har hørt på nettet, synes jeg ikke umiddelbart det
lyder specielt interessant.

/Jens

Fra : Benjamin Andresen

Dato : 21-01-02 23:40

Directors cut er en noget anderledes oplevelse end book1, da der jo her er
tale om "rigtige" sange/melodier..
Den er noget lettere tilgængelig men på alle måder lige så "ond" som
forgængeren. Måske det bedste stykke arbejde fra Mr. Patton nogensinde?!
Specielt "Cape Fear", hvor originalens strygersektion spilles på skrig og
falset er ganske sublim...
:) Benjamin

Fra : zcully

Dato : 22-01-02 16:58

Ok, nu bliver jeg ret forvirret.....
Jeg troede egentlig "kun" han havde lavet Mr. Bungle og Tomahawk efter FNM??
Nu får jeg da helt lyst til at tjekke det andet ud!

Hvilke andre projekter har han været involveret i?

/Zcully

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-01-02 17:34

On Tue, 22 Jan 2002 16:58:14 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

>Ok, nu bliver jeg ret forvirret.....
>Jeg troede egentlig "kun" han havde lavet Mr. Bungle og Tomahawk efter FNM??
>Nu får jeg da helt lyst til at tjekke det andet ud!
>
>Hvilke andre projekter har han været involveret i?

Jeg fandt dette :
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bn6jueae14xh7
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-01-02 00:38

> [...]
Faith
> no more er forøvrigt også sublime live dengang.
>
> Andre der har hørt albummet og hva syntes i?

Jeg har lige fået lyttet pladen igennem en enkelt gang (tak for lån), og vil
ikke give dig ret i, at det er specielt mystisk. Jo, i forhold til
gennemsnitsrock (TM) er det da pænt mystisk, men ikke i forhold til FNM. Det
minder faktisk mest om FNM's Angel Dust IMØ, hvis jeg umiddelbart skal
sammenligne det med det af Mike P's materiale, jeg ellers har stiftet
bekendskab med. Selvom pladen er eksperimenterende trækker den på de nogle
af de samme elementer i den tunge rock som også den såkaldte "NU metal"
trækker på. Derudover kommer naturligvis Mike P's orale lir og andre
finesser, og konstruktionen afviger (visse steder) fra traditionel
vers-vers-omkvæd-vers-omkvæd konstruktioner eller hvad ved jeg. Det er helt
klart en fed plade, og jeg ser frem til et par genlyt i den nærmeste
fremtid. Og så ser jeg selvfølgelig frem til en fed koncert på Voxhall d.
25. februar

/Nikolaj

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-01-02 15:42

Anmeldelse i WeekendAvisen
http://www.weekendavisen.dk/artikel:aid=2960
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : PolPot

Dato : 23-01-02 05:09

Morten Bowman Hansen <bowman@stofanet.dk> wrote in message
> Anmeldelse i WeekendAvisen
> http://www.weekendavisen.dk/artikel:aid=2960
> Morten
> bowman@stofanet.dk

Hvad er prisen på billetter????

Morten

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 22-01-02 20:14

On Tue, 22 Jan 2002 20:08:59 -0800, "PolPot"
<MortenAarhus2000@hotmail.com> wrote:

>Morten Bowman Hansen <bowman@stofanet.dk> wrote in message
>
>Hvad er prisen på billetter????
>
>Morten