Router og kabler. Det virker ikke
Fra : Mathias Kellermann

Dato : 21-01-02 20:54

Hej.

Jeg har for nylig købt Longshines router som er at finde via edbpriser.dk.

Jeg har Boomtown adsl 512/512 og når jeg kører direkte i modemet er der
ingen problemer. Uanset kablernes længde.

Når jeg så prøver at kører i routeren kører det ufatteligt langsomt hvis
kablet (fra netkortet til routeren) er over 1-1,5m. For øjeblikket er det et
25cm kabel og der er ingen problemer.

Det er virkelig frustrende. Alt er vendt og drejet og forskellige kabler er
prøvet. Endvidere er begge husets computere prøvet. Er det routeren der er
noget lort?

Hilsen

Mathias Kellermann

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 04-02-02 07:05

Mathias Kellermann wrote:

> Det er virkelig frustrende. Alt er vendt og drejet og forskellige kabler er
> prøvet. Endvidere er begge husets computere prøvet. Er det routeren der er
> noget lort?

Næppe.
Det lyder som noget dårligt kabel, måske har du været uheldig at købe
flere dårlige samme sted?

Du skriver ikke hvad slags kabel, er det CAT5 kabel?