Nok et halv-tumpet spørgsmål...
Fra : Lars Bo Hansen

Dato : 21-01-02 19:57

Jeg har købt en AMD Thunderbird K7 1200 / 266 MHz socket A og installeret
Win XP (som snart af-installeres).

Under opstart samt i "systemoplyninger", står der skrevet i min processor er
på 900 MHz (896 MHz).

Umiddelbart vil jeg mene at ovenstående "1200" refererer til 1200 MHz og
derfor undrer jeg mig over oplysningerne på de 900 MHz.

Kan det være korrekt eller har jeg modtaget det forkerte hardware fra
butikken?

Mvh,

Lars

Fra : Santa Xcaze

Dato : 21-01-02 20:14

SNIP
> [...]
> derfor undrer jeg mig over oplysningerne på de 900 MHz.
>
> Kan det være korrekt eller har jeg modtaget det forkerte hardware fra

Du har helt ret med hensyn til dine forundrelser samt overvejninger, dog
pånær en, det er ik butikkens skyld men din egen ;)

Hvilket motherboard har du?
et mobo regner hastigheden ud på følgende måde:
fsb * multipier, hvor fsb er den interne hastighed i systemet, som på mange
boards er sat til default 100, hvor imod multipier er noget som din cpu er
fast låst til ... Din amd er fast låst til 9

derfor får du 100 * 9= 900 mhz ;)

så din løsning på problemet er at ændre din fsb fra 100 til 133, hvilket kan
gøres i bios på nogen kort, mens man på andre skal flytte en lille jumper på
boardet ....

MVH

Santa Xcaze

Fra : Jesper Laursen

Dato : 21-01-02 20:29

Det er fordi at du skal skal sætte din FSB til 133 MhZ i bios........