Abit vs. Epos
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 21-01-02 18:50

Hej.

Jeg skal snart indvestere i et nyt bundkort, og er efterhånden havnet i et
valg mellem Abit KR7A-RAID og Epox 8KHA+.

Ydelsen er stort set ens. Og flere test har netop disse to som nr. 1 og 2.

Kan det betale sig at bruge de ekstra penge på Abit?
Hvis der findes gode argumenter for det, betaler jeg gerne lidt ekstra for
Abit'en, men findes der gode argumenter?

Venligst
Flemming

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 21-01-02 19:30

Du burde også overveje Asus A7V266-E. Personligt er jeg ikke meget for Epox,
så ud af de to du nævner ville jeg gå efter Abit. Har du tænkt dig at
overclocke ville jeg 100% anbefale dig abit....hvis det ikke er meningen, så
tag Asus kortet istedet.

--
Johnny J. Andersen - Andedammen.dk

Fra : Santa Xcaze

Dato : 21-01-02 20:10

SNIP
> [...]
> så ud af de to du nævner ville jeg gå efter Abit. Har du tænkt dig at
> overclocke ville jeg 100% anbefale dig abit....hvis det ikke er meningen,

Personligt er jeg ik meget for asus så tag abit ... ;)

Hvad er der i vegn med epox? deres 8kta3+pro var jo nok det bedste via
kt133a kort på markedet ...

Hvis du mener at asus mobo'et skulle vær med stabilt end abit .... Så mener
jeg ik det holder overhovedet ...

Mit råd er at tage abit kortet:
1. det har for vilde OC, muligheder
2. det er klippe stabilt
3. highpoint ide133 raid kontroller er for svedigt
4. det har ik ngt onboard dumme ac97 lydkort ...
5. Abit rulez ... he he ;)
6. 4 ram slotz ;)
7. 6pci porte ....

Ja smid de flere penge efter et abit mobo, er det bedste via kt266a på
markedet lige nu ...

Fra : Gonex

Dato : 21-01-02 19:34

Prøv at kigge på dette link: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1578
Som du kan se løber Abit med sejren mens Epox kommer ind som nummer to.

--
Humans have been humans for a long time now, but we don't seem to be getting
any better at it.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 21-01-02 22:43

"Flemming Holm Jensen" <flemse@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Kan det betale sig at bruge de ekstra penge på Abit?

Hvis du skal og kan bruge RAID - så er svaret ja.
Hvis du ikke skal bruge RAID, eller du har Seagate
Barracuda IV harddiske - så er svaret nej.

> Hvis der findes gode argumenter for det, betaler
> jeg gerne lidt ekstra for
> Abit'en, men findes der gode argumenter?

Jeg er meget godt tilfreds med mit EPoX 8KHA+.
Havde den bootet op uden harddiske ved 200Mhz
fsb - det kørte fint ude i BIOS og DOS, men jeg havde
mine data for kørt.
Kører lige nu 150Mhz fsb, stabilt, CAS2 BankInterLeave4
med et passivt northbridge profil.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Meget billig og effektiv køling!

Fra : Lars Berg

Dato : 21-01-02 23:24

On Mon, 21 Jan 2002 18:49:36 +0100, "Flemming Holm Jensen"
> [...]

>Hvis der findes gode argumenter for det, betaler jeg gerne lidt ekstra for
>Abit'en, men findes der gode argumenter?

Jeg står i nogenlunde samme situation som dig.

Jeg vælger nok abit, da jeg gerne vil montere noget støjsvagt
kølerhalløj - og epox'en har lidt småproblemer med den model jeg havde
tænkt mig. (ifølge
http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html#epox_note_2)

Hvorfor er det egentlig altid KR7A-RAID der bliver nævnt og ikke den
KR7A, der også er tilgængelig på edbpriser?

Skulle der være noget vejen med den uden RAID?

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 21-01-02 23:40

"Lars Berg" <mesterlars@vip.cybercity.dk> skrev:

> Jeg vælger nok abit, da jeg gerne vil montere noget støjsvagt
> kølerhalløj - og epox'en har lidt småproblemer med den model jeg havde
> [...]

Profilet passede uden problemer på mit board.
http://www.bbservice.dk/spectrus/alpha.htm
Og skulle der files, så er det tilsyneladende
et minimalt indgreb der er tale om.