Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D: opgradere camera
Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-01-02 17:43

Kan man opgradere alle camera'er
til at ta' større memorycards
end de de oprindeligt er udviklet til ?

Ved Olympus kan ved VISSE modeller,
blot ikke mit eget..;o/(

MVH

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 22-01-02 00:17

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse
news:a2hgeb$ep0$1@news.cybercity.dk...
> Kan man opgradere alle camera'er
> til at ta' større memorycards
> end de de oprindeligt er udviklet til ?
>
> Ved Olympus kan ved VISSE modeller,
> blot ikke mit eget..;o/(
>
> MVH

Hvis du med memorycards mener f.eks. CompactFlash kort eller SmartMedie
kort, ja så er svaret ja, kameraer bruger disse kort til at lagre billeder,
og da billeder er forskellige i størrelsen, så ved kameraet aldrig hvor
mange billeder der kan være på kortet, derfor "spørger" kameraet kortet hvor
meget plads der er tilbage, før billedet evt. gennes.

Hvis du derimod mener den interne buffer hvori et eller flere billeder
lagres før de gemmes på et medie, så tror jeg ikke den hukommelses kan
skiftes ud.

Fra : HB Nielsen

Dato : 27-01-02 12:25

På kamera som bruger CF kort er der ingen problemer, at "begrensningen"
ligger i selve kortet. Der imod på SM kort er "begrensningen" på hvor store
kort kameraet kan bruge i kameraet. DVS at ældre kamera fra fx Olympus max
kan bruge et 32 mb SM kort.

HB