Netværk med ruter og switch???
Fra : Rino Hansen

Dato : 21-01-02 17:40

Hej alle i nyhedsgruppen!

Jeg drister mig til at stille et sørgsmål, som nok er blevet stillet 117
gange før.

Jeg har fået ADSL fra NetExpress 256/128. Med i pakken var udover
skillefilter og ADSL modem en Router Speedstream 2601 og en Switch Unex
Nexswitch SD050s.
Jeg har en stationær computer med ME, en bærbar med ME, og en Stationær med
Win98. Problemet er at jeg kun kan få den ene computer på nettet. Netkort og
alle stik er selvfølgelig monteret korrekt. Hvad skal der gøres????

Jeg kan heller ikke få dem sat i netværk, så det er muligt at dele filer.
Hvordan skal dette gøres??

Venlig hilsen

Rino Hansen
rino@mail.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-01-02 17:43

"Rino Hansen" <kongelys@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle i nyhedsgruppen!
>
> Jeg drister mig til at stille et sørgsmål, som nok er blevet stillet 117
> gange før.

Ja det er det

> Jeg har fået ADSL fra NetExpress 256/128. Med i pakken var udover
> skillefilter og ADSL modem en Router Speedstream 2601 og en Switch Unex
> Nexswitch SD050s.

Med i pakken,, Du har vel bestilt det, hehe.

> [...]
og
> alle stik er selvfølgelig monteret korrekt. Hvad skal der gøres????

Hvordan har du forbundet netværket?

> Jeg kan heller ikke få dem sat i netværk, så det er muligt at dele filer.
> Hvordan skal dette gøres??

Prøv at log ind på routeren http:\\192.168.1.1 og så om computerne har fået
tildelt deres Ip adresse.

Det kan være, du har sat dine computere op med fast ip. Den skal tildeles
automatisk af Routeren.

Fra : Rino Hansen

Dato : 21-01-02 20:24

Har fundet fejlen. Det drejede sig om et defekt netværkskabel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-01-02 20:46

> Har fundet fejlen. Det drejede sig om et defekt netværkskabel

Det har sikkert ikke været defekt.. Bare et forkert... Der er jo forskel på
alm. og krydsede kabler.