Fjernelse af tom linie efter <h(x)> og <p>~
Fra : Peter Leif Hansen

Dato : 21-01-02 17:32

Hvordan undgår jeg, at der i css automatisk laves en tom linie
efter hver overskrift (<h(x)>) og tekstafsnit (<p>)? Ikke
permanent, men som en undtagelse.

Med venlig hilsen
Peter Leif Hansen

PS til Knud Gert Ellentoft: Tak for dit svar om fjernelse af
linieskift. Jeg udtrykte mig uklart i det spørgsmål.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : mola

Dato : 21-01-02 23:11

"Peter Leif Hansen" <pleif@hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS til Knud Gert Ellentoft: Tak for dit svar om fjernelse af
> linieskift. Jeg udtrykte mig uklart i det spørgsmål.

Gætter lidt og håber dette er hvad du hentyder til. Du kan anvende flg.
fremgangsmåde:

I dit css tilføjes:
..nomargin {margin:0px}

og i din html kan du så forsøge dig med fx.:

<h1 class="nomargin">Dette er en overskrift uden margin</h1>

Du skal nok ikke forvente at det virker i enhver useragent, men nyere
browsere burde gengive det du (formentlig) ønsker.

mvh
mola

Fra : Peter Leif Hansen

Dato : 22-01-02 19:42

Tak for dit svar. Jeg får det nu godtnok ikke til at virke, så her kommer
en mere udførlig forklaring:

Min htmlkode er:

<h3>Overskrift</h3>

og det bliver sådan:

Overskrift

Brødtekst

Det, jeg ønsker er, at der ikke 'trykkes enter' mellem "overskrift" og
"brødtekst", så det altså bliver sådan her:

Overskrift
Brødtekst

Med venlig hilsen
PLeif

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-01-02 22:03

Tue, 22 Jan 2002 18:42:20 +0000 (UTC), skrev Peter Leif Hansen
<pleif@hansen.dk>:

>Tak for dit svar. Jeg får det nu godtnok ikke til at virke, så her kommer
>en mere udførlig forklaring:

Og molas løsning skulle meget gerne virke, dog ikke i Netscape
4.x.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title></title>
<!--
..nomargin {margin:0px}
-->
</head>
<h3 class="nomargin">Dette er en overskrift uden margin</h3>
<h3>Dette er en overskrift med margin</h3>

Alternativt kan du bruge spanløsningen.

bold">Overskrift</span><br>
brødtekst</p>

Det vil så også virke i Netscpe 4.x.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 21-01-02 23:55

Peter Leif Hansen says in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan undgår jeg, at der i css automatisk laves en tom linie
> efter hver overskrift (<h(x)>) og tekstafsnit (<p>)? Ikke
> permanent, men som en undtagelse.

<H1 STYLE="margin-bottom: 0em">En overskrift</H1>
<P STYLE="margin-top: 0em">Noget brødtekst.</P>
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>