Find din partner på nettet - et tankeekspe~
Fra : Lars Thomason

Dato : 21-01-02 15:44

Først vil jeg lige sige at jeg da ikke håber det er komplet off-topic
her men jeg ved ikke lige hvilken gruppe det ellers skulle være on-topic
i.

I mit lille tankeeksperiment tager jeg udgangspunkt i Ofir-chat for en
typisk hankøn i starten af tyverne.

Der er i gennemsnit 3 "20-30 årige"-rum á 40 personer i brug af gangen.
Altså 120 samtidige brugere.

Heraf er det vel ikke meget forkert at anslå 2/3 er af hankøn og 1/3 er
hunkøn
Altså 40/120 piger.
Af disse 40 er det nok ca 1/3 der er mellem 21 og 24 år.
Så er tallet nede på 13,3.
Det divideres med 3 (som er det antal rum der kan siges at være i brug
samtidig).
Så er tallet nede på 4,43
Det divideres med 5, da det vel i snit kun er ca hver 5. samtale der
kommer længere end "Hej med dig."
Så er tallet nede på 0.89 piger mellem 21 og 24 år der også er
interessante at tale med pr. rum.
0.89/40 (det samlede antal piger på Ofir) * 100 = 2.22%

Det vil altså sige at der var ca. 2.22% chance for at fyren rammer en
interessant pige mellem 21 og 24 år.

Her er så ikke taget højde for hvor stor sandsynlighed der er for at de
to personer lige er på, på samme tid af døgnet.
Heller ikke for sandsynligheden for at de lige rammer samme rum på samme
tidspunkt.
Som regel hopper man jo lidt rundt, enten fordi der ikke er nogle
interessante i et rum eller fordi man ryger af, eller af helt 3. grunde.

Der er heller ikke taget højde for at fordelingen af de 120 brugere tit
er spredt ud over flere rum end de 3 i mit regnestykke. Ofir har svjh 8
rum til 20-30 årige foruden Tema orienterede og geografisk orienterede
rum samt en del andre "niche"-rum.
Her er heller ikke taget højde for at de to personer kunne være på
forskellige af de mange andre chats på nettet.

Jeg er, som det fremgår, ikke den store matematiker. Men hvis nogen har
nogle statistikker eller kvalificerede bud på nogle af de ting jeg ikke
har medtaget kunne det da være meget sjovt at se en sammenligning.

Bare et tankeeksperiment i disse "kontakt-chat"-dage

Fra : Tomas O.

Dato : 21-01-02 15:58

Lars Thomason skrev:

SNIP

> Bare et tankeeksperiment i disse "kontakt-chat"-dage

Kunne du regne ud hvor store chancer en fyr, der leder efter en
ung pige på omkring 20 år, som er til at elske iført gul
rgenfrakke og røde gummistøvler, mens hun synger 'der er et yndigt
land' og som også tænder på en fyr på 60 med hængevom og
portvinstud?

Hilsen en grinenden Tomas O.

Fra : D9N

Dato : 21-01-02 16:02

"Lars Thomason" <nosp@m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i.
>

> I mit lille tankeeksperiment tager jeg udgangspunkt i Ofir-chat for en

et andet tanke eksperiment.
OFIR chatten er et sted hvor man ikke behøver oplyse hvem-hvad-hvor, så når
du har trukket narrehattene fra også, ligger du på ca 0,0000001% chance ved
brug af OFIR i 2 år.

det er desværre blevet en meget useriøs chat, for man kan bare skifte nick
som det behager en. det kan man dog også andre steder, men find et sted
hvor man ikke selv kan slette sin profil.... der er chancen større for at
finde en partner som er reel.

--
vh
D9N