Skøre kat
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 21-01-02 14:41

I går da Jesper støvsugede, lå Robin og kiggede på som han plejede....men i
går lå han på Sofaen og ikke på gulvet så da Jesper skulle støvuge den blev
han bare liggende. Jesper puffede til ham med mundstykket da han skulle
støvsuge under Robin, og hvad gør katten - rejser sig langsomt op - sidder
og kigger på at Jesper støvsuger og ligger sig så bare ned igen.
Vi undrede os over at han var SÅ ligeglad - altså han plejer at holde ½
meters afstand til den (de to andre flygter *grin*), så Jesper lev stående
med støvsugeren tændt - det var ligesom Robin tænkte..."Altså kan man ikke
snart få lov til at få noget fred - jeg ligger altså lige og hygger mig"
*hihi*

Er der andre der har katte (ikke døve *hehe*) der er ligeglad med
støvsugeren.

Kan det tænkes han er på den måde for at være "sej" altså vise de andre 2 at
der ikke er noget at gå i panik over ? Sofie tror at hun kan springe igennem
stuevinduet/kradse sig igennem det når støvsugeren er der.

- Mette

Fra : Birgitte

Dato : 21-01-02 15:17

Hej Mette
Jeg har ud af de 12 killinger 1 som er fløjtende ligeglad med støvsugeren.
Hun er ikke bange for noget som helst, hun kan endda finde på, at angribe
mundstykket så vi hele tiden har hende rendende omkrink bidende i
mundstykket imens vi støvsuger.
Sjovt nok er de andre nu ved at blive nysgerrige også, så din teori om, at
nogen katte vil vise de er "sejere" "mere barske" end sine kuldsøskende
holder nok stik *S*
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : kbdut

Dato : 21-01-02 18:52

Hej Mette.
Vores main coon Mads bliver også liggende og jeg kan endda støvsuge hans
hale
uden at han flygter. Gismo, vores skovkat er mere nervøs eller var,
førhen flygtede gismo ud af stuen og op på 1. sal, men nu har har set at
mads er ligeglad, så nu kan gismo godt være i stuen, men der bliver
holdt godt øje med støvsugeren. Mads er kun 1 år og gismo er 3 år.

Hilsen
Karsten

http://www.kandu.dk/

Fra : Kate

Dato : 21-01-02 22:49

mine har forskellige grader af nervøsitet overfor støvsugeren. Oliwer
var rædselsslagen, bare jeg kom til at røre slangen inde i skabet
begyndte han hvæsende at trække sig ud af køkkenet. Så snart jeg
begynder at hive støvsugeren frem forsvinder Sofie ind under sengen og
kommer ikke frem før et godt stykke tid efter at den er sat væk. Johan
bliver siddende hvor han nu engang er, men kommer jeg _for_ tæt på så
går han, han løber ikke, men værdigt slendrer han lidt væk. Lante er
også bange for støvsugeren, men tilpas nysgerrig så han titter frem fra
sit gemmested. Dog hvis han gemmer sig under brusekabinen, går han når
jeg når til badeværelset. Nej, han løber ud i køkkenet og så kan jeg se
hans hovede når han står i døren og kigger rundt om hjørnet efter mig

Kate

Fra : Hedda

Dato : 21-01-02 23:39

Hej Mette

He-he... Det ligger nok til "familien"....

Oscar - af flere nok bedre kendt som Gillians BOB - bliver hele tiden
mere og mere modig når det kommer til "StøvsugerMonstret".

Den lille fyr har jo i det hele taget ikke særlig mange hæmninger, men
der har dog altid været sikkerhedsafstand til den højtlydenden
tingest, som kører flere gange om ugen her. (Chanel smider frakken i
øjeblikket !)

Jeg kan ikke sige, at han er helt så pragmatisk som Robin, meeeen det
ser ud til, at nysgerrigheden (for ikke at tale om egoets "Hey makker,
det her er mit hjem") tager overhånd, og SugeMonsteret får nogle
dummeslag i forbifarten....

Kjærligst
Hedda

P.S. Jeg har lige prøvet at smid nogle billeder af vidunderet i
dk.binaer - 2 af dem er her fra weekenden. Men det funger ikke
rigtigt.. Prøver igen senere.

P.P.S. Til lykke med Electra - det blir' spændende at høre
fortsættelser !

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 22-01-02 12:39

> Hej Mette
>
> He-he... Det ligger nok til "familien"....

Hihi, ja efter hvad de andre skriver må det være et skovkatte fænomen

> [...]
> der har dog altid været sikkerhedsafstand til den højtlydenden
> tingest, som kører flere gange om ugen her. (Chanel smider frakken i

Puha ja, jeg syntes også at mine fælder lidt for meget for tiden *s*

> P.S. Jeg har lige prøvet at smid nogle billeder af vidunderet i
> dk.binaer - 2 af dem er her fra weekenden. Men det funger ikke
> rigtigt.. Prøver igen senere.

Uha, så må jeg jo hellere smutte ind og se efter derinde

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 22-01-02 13:31

"Mette B. Rahm" <NOSPAMmette@dk-gillian.dk> wrote in message

> Hihi, ja efter hvad de andre skriver må det være et skovkatte fænomen

Arh, ikke HELT *G*

Phumba (Aby) er også revnende trekvart ligeglad med støvsugeren, hende
kan man osse skubbe til med mundstykket. Jack (OKH) er nervøs men
nysgerrig og Bøv (Siam) er usynlig.

....men nu ER det jo osse Phumbas hus vi andre allernådigst får lov at bo
i.

Hilsen
Lisbeth
~ http://cutiecats.tripod.com ~
=Nu med MASSER af nye billeder=

Fra : Ann K

Dato : 22-01-02 00:27

Hejsa.
Hæ - Mette, det må da være "en skovkatte-ting" dét det med
støvsugeren... Aske skal nærmest sparkes væk, hvis jeg vil støvsuge, der
hvor han ligger Han rokker sig ikke ud af stedet, selv om jeg lader
mundingen køre hen over hans krop! Allerhøjst får jeg serveret det blik
"heyyy altså - jeg sov!" *sss*
Alle andre katte her i huset er derimod helt, aldeles og totalt
usynlige, lige så snart de bare ser mig åbne ind til støvsugeren!

Mvh Ann

Fra : Birgitte

Dato : 22-01-02 01:27

-Underligt nok er min lille støvsugerbandit også en Norsk Skovkat *S*
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust