Soltek SL75DRV2
Fra : Boje

Dato : 21-01-02 13:29

Hej

er der nogen der har erfaring med oven nævnte mobo. Har også kigget på
ASUS A7V266- og et Epox Ep8KHA+ og så selvfølgelig det billige ECS
K7S5A but it's a' jungle out there....

Skal bruges med athlon xp fra 1600 (1400) og så op ved det ikke helt
endnu

mvh Boje

Fra : Deaster

Dato : 21-01-02 13:43

"Boje" <oz1its@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> K7S5A but it's a' jungle out there....
>

> Skal bruges med athlon xp fra 1600 (1400) og så op ved det ikke helt

Jep, et kanon board. Mit kører snorlige med min XP1600, det mest stabile
system jeg nogensinde har haft.
Toms har også givet det rigtigt gode anmeldelelser.

Nu skal jeg bare have det til at spille ordentligt med en ny psu.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Falcon

Dato : 09-02-02 18:27

On Mon, 21 Jan 2002 13:43:14 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Toms har også givet det rigtigt gode anmeldelelser.
>
>Nu skal jeg bare have det til at spille ordentligt med en ny psu.

Hejsa

Jeg har lige købt Soltek SL75DRV2 og Athlon XP 1600+, MEN MEN MEN jeg
kan bare ikke få den til at køre optimalt. Jeg havde et ASUS KV-7 og
Athlon 700Mhz før, og jeg må med skam sige at den kørte "noget"
hurtigere end mit nye system. Har du en ide til hvad der kan være
galt? Skal der sættes noget op i BIOS (ikke min stærke side) eller
hvad kan man gøre ved skidtet.
Mit sysem:

Soltek SL75DRV2
Athlon XP 1600+
256 MB DDR Ram
Creative Geforce Annihilator Pro 32MB
Creative SB Live
Windows XP Prof

mvh Falcon

PS Hvordan virker Redstom i praksis, er der noget at hente uden at
sætte stabiliteten over styr? Og er det til at finde ud af for en
bestemt IKKE computer nørd ?

Fra : Deaster

Dato : 09-02-02 23:28

"Falcon" <Falcon@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtigere end mit nye system. Har du en ide til hvad der kan være
> galt? Skal der sættes noget op i BIOS (ikke min stærke side) eller

Næhh, jeg har faktisk ikke tweaket ret meget i bios endnu, men jeg har
bygget et tilsvarende system på mit arbejde og den kører også uden nogen
problemer.

Hvordan kører den langsommere end dit gamle system ?

> [...]
>
> PS Hvordan virker Redstom i praksis, er der noget at hente uden at
> sætte stabiliteten over styr? Og er det til at finde ud af for en

Du aktiverer det bare i bios, og så prøver det fsb hastighederne af indtil
det går galt, og så genstarter computeren vist og den fsb lige inden det gik
galt bliver vist nok galt. Redstorm har vist bare den ulempe at nogle gange
starter computeren ikke op første gang du trykker på powerknappen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-02-02 00:06

"Falcon" <Falcon@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Athlon 700Mhz før, og jeg må med skam sige at den kørte "noget"
> hurtigere end mit nye system. Har du en ide til hvad der kan være

Du har ominstalleret i forbindelse med det nye hardware ikk'? Du bruger
måske nogle gamle drivere? Prøv og se om du kan finde nogle nyere.
Da jeg fik mit DRV2 smidt i, sammen med min 1600+, prøvede jeg lige at lade
Win2000 finde det nye hardware. Det fungerede da nogenlunde men efter en
formatering og geninstallation blev ydelsen dobbelt så god i spil og
3dMark2001 (D3d).

Skal der sættes noget op i BIOS (ikke min stærke side) eller
> hvad kan man gøre ved skidtet.

Tjae... det eneste jeg lavede ved min, var jeg jeg slog det indbyggede
lydkort fra i BIOS'en, så Windows ikke finder det.

- Lars

Fra : Klitgaard

Dato : 21-01-02 17:12

"Boje" <oz1its@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kigget på
> ASUS A7V266- og et Epox Ep8KHA+ og så selvfølgelig det billige

Godt board. Mit system kører stabilt. Også nemt at clocke.

> Skal bruges med athlon xp fra 1600 (1400) og så op ved det ikke
helt
> endnu

Har den samme processor.

--
....Klitgaard

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-01-02 20:18

Har bygget ny computer op fra bunden for en ven med nævnte bundkort.
Fungerer fint med Athlon XP 1800+, GeForce3 Ti 200 (AOpen) mm..

Fra : Óðin

Dato : 22-01-02 13:43

> [...]
> K7S5A but it's a' jungle out there....
>

> Skal bruges med athlon xp fra 1600 (1400) og så op ved det ikke helt

Det får bedre anmeldelser end de andre du omtaler, tror Toms kaldte det The
Overclocking King. Jeg var ihvertfald ikke i tvivl, da jeg skulle ha' et
KT-266A bundkort. Soltek SL-75DRV2. Hvis du vil køre WinXP, skal du har
opdateret BIOS-en fra K3.5 til K4, ellers laver den mærkelige ting :))

/Óðin

Fra : Deaster

Dato : 22-01-02 14:50

"Óðin" <grynheim@online.no> wrote in message news:a2jmnt$ska$1@sunsite.dk...

> [...]
> KT-266A bundkort. Soltek SL-75DRV2. Hvis du vil køre WinXP, skal du har
> opdateret BIOS-en fra K3.5 til K4, ellers laver den mærkelige ting :))

Såsom? De 4-5 timer WinXP kørte hos mig var der ingen som helst problemer ?

Fra : Klitgaard

Dato : 23-01-02 00:31

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Såsom? De 4-5 timer WinXP kørte hos mig var der ingen som helst
problemer ?

Heller ikke her. Har nu kørt XP et par uger på Bios v.3.5

--
....Klitgaard

Fra : Óðin

Dato : 25-01-02 13:44

"Klitgaard" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemer ?
>
> Heller ikke her. Har nu kørt XP et par uger på Bios v.3.5

Det kommer jo helt an på hvilke dele du har osv. Soltek anbefaler XPusers at
opgradere. Jeg prøvede alt og kunne ikke køre black&white, nu kan jeg. what
can i say? Får du problemer så prøv BIOSen.

/Óðin

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 24-01-02 20:57

In article <3c4c0812.2704240@news.stofanet.dk>, oz1its@mail1.stofanet.dk
says...
> Hej
>
> er der nogen der har erfaring med oven nævnte mobo. Har også kigget på
> ASUS A7V266- og et Epox Ep8KHA+ og så selvfølgelig det billige ECS
> K7S5A but it's a' jungle out there....

A7V266-E er det hurtigste kt266a bundkort på markedet lige nu. tag et kig på
www.hardocp.com, hvor du kan finde en test af bundkortet og en sammenligning
med et par andre bundkort.

Jeg har selv et Epox 8KHA+, som er er rigtigt godt tilfreds med. Jeg har intet
at klage over - det var billigt, OC'er godt og stabiliteten er i top.

Jeg har også anbefale ECS bundkortet, som du selv nævnte. Det er dog ikke noget
OC board og har således ingen funktioner, som kan hjælpe med den slags ting.
Det er dog stadig et godt køb. Jeg har selv bygget en computer med sådan et
bundkort og det virkede fint lige fra første boot.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Óðin