script
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-02 11:27

Jeg har prøvet dk.edb.webdesign.html , men ingen hjælp der. Så derfor prøver
jeg her:

Jeg har lavet en hjemmeside med webcams fra forskellige dele af verden.
Nu vil jeg gerne have det lokale klokkeslet til at være med

Lokal tid kan jeg godt sætte ind med:

<script type="text/javascript">
var t=new Date();
var hours=t.getHours();
var minutes=t.getMinutes();
var seconds=t.getSeconds();
document.write("<p> kl. " + hours + ":" + minutes + ":" + seconds + "</p>");
</script>

Der er bare 2 problemer med det

1. Hvordan kan jeg lægge +/- tidszoner til scriptet? Så jeg kan få tiden i
New York eller Sydney med.

2. Tiden er clientside og derfor er det kun i DK den virker. Så når dem fra
New York kigger på siden, så passer tallene ikke. Så det kunne være fedt at
tage udgangspunkt i serveruret.

NB Det er ok i første omgang kun at få det til at virke i vores tidszone!

Håber nogen kan hjælpe
MBR

Fra : Brian Matzon

Dato : 21-01-02 11:57

<mbr> wrote in message news:3c4bed5c$0$242$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg har prøvet dk.edb.webdesign.html , men ingen hjælp der. Så derfor prøver
> jeg her:
Forkert gruppe, læs: http://www.usenet.dk
Brug i stedet dk.edb.internet.webdesign.clientside hvis det er scripts
du vil have hjælp til.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

/Brian Matzon

ps. tak for paste Martin Ehmsen ;)

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 21-01-02 15:16

Brian Matzon wrote:
> [...]
> du vil have hjælp til.
>
> FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Det var så lidt...
Man burde lægge et script ind i gruppen (eller hvordan sådan noget nu
gøres), som sender ovenstående besked afsted hver gang en post
indeholder ordet script.

Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-01-02 16:19

Martin Ehmsen <thames@get2net.dk> writes:

> Man burde lægge et script ind i gruppen (eller hvordan sådan noget nu
> gøres), som sender ovenstående besked afsted hver gang en post
> indeholder ordet script.

Der har flere gange vaeret tale om en velkomstmail i stil med andre
grupper. Jeg har lavet det meste af arbejdet, men mangler "lige" det sidste.

Gruppen har ogsaa flere gange haft tiltag til en officiel FAQ, men det
er vist gaaet i sig selv igen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 21-01-02 16:26

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Der har flere gange vaeret tale om en velkomstmail i stil med andre
> grupper. Jeg har lavet det meste af arbejdet, men mangler "lige" det
sidste.

Det lyder da godt...

> Gruppen har ogsaa flere gange haft tiltag til en officiel FAQ, men det
> er vist gaaet i sig selv igen.

Vi fik vist en halv-officiel sidste gang det var oppe. Men jeg har
mistet URL'en under et computer break down, så hvis nogen gider poste
den igen.
Den kan du evt. også putte i velkomstmailen...

Martin

Fra : Allan E

Dato : 22-01-02 12:09

> [...]
> den igen.
> Den kan du evt. også putte i velkomstmailen...

http://hjem.wanadoo.dk/~mob18168/oss/oss.html

Måske var det også en ide at give et link til google groups, som jo gemmer
alle indlæg:
http://groups.google.com/groups?hl=da&group=dk.edb.programmering.java

Allan