Popquiz
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-01-02 09:41

Endnu en musikquiz. Pop, men alligevel temmelig varieret.
Der er stadig tale om førstelinjer fra sangene. Ingen præmier.

Ingen brug af Google eller anden søgning på nettet.

1. I believe that children are our future

2. There was a time when I was so broken-hearted

3. Everybody's looking for that something, one thing that
makes it all complete

4. Et solstrejf i en vandpyt

5. You may not believe it but I don't believe in miracles anymore

6. They told him don't you ever come around here

7. If you see me walking down the street (I)

8. If you see me walking down the street (II)

9. I travel light, won't even notice that I'm passing through.

10. In the corner of my mind I just can't seem to find the
reason to believe

11. What would you do to get to me, what would you say
to have your way

Og den danske:
12. Du ved det sikkert allerinderst inde, selvom jeg sjældent
bruger store ord

Note: 7-8: To forskellige sange af to forskellige kunstnere.

Note: Til slut vil jeg påstå, at alle sangene er kvalitets-
popmusik af høj klasse, omend nogle måske vil se skævt
til nogle af kunstnerne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-01-02 12:08

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i

> Endnu en musikquiz. Pop, men alligevel temmelig varieret.
> Der er stadig tale om førstelinjer fra sangene.

Hmmmm..... sikker?

> Ingen præmier.

Øv

> Ingen brug af Google eller anden søgning på nettet.

Det kan være svært at checke B-)

> 1. I believe that children are our future

Whitney Huston: The Greatest Love Of All

> 2. There was a time when I was so broken-hearted

Hmmm.... tror den hed noget i retning af "You Ain't Got That Love -
var de russere eller sådan noget?

> 3. Everybody's looking for that something, one thing that
> makes it all complete

Westlife: Flying Without Wings (piiinligt at jeg kunne den, hader
det band

> 4. Et solstrejf i en vandpyt

Her må selv Kloge-Åge kunne være med:
Grethe & Jørgen Ingmann: Dansevise - vinder af melodigrandprix i
'63(?) - skrevet af Otto Francker og Volmer Sørensen (som vist hed
Sejr til fornavn)

> 5. You may not believe it but I don't believe in miracles anymore

Elton John: This Train Don't Stop There Anymore - fra tiden hvor
Bernie Toupin skrev Elton's tekster, så formodentlig også denne.

> 6. They told him don't you ever come around here

Michael Jackson: Beat It!

> 7. If you see me walking down the street (I)

Gabrielle: Walk On By

> 8. If you see me walking down the street (II)

Atomic Kitten: Whole Again (er ikke helt sikker på at Atomic Kitten
var de første med den?)

> 9. I travel light, won't even notice that I'm passing through.

???

> 10. In the corner of my mind I just can't seem to find the
> reason to believe

Kunne være Mary-Mary: Shackles (men i så fald lidt inde i sangen?)

> 11. What would you do to get to me, what would you say
> to have your way

Aahliyah(?): Try Again (vist også lidt inde i sangen?)

> Og den danske:

4 var da også dansk

> 12. Du ved det sikkert allerinderst inde, selvom jeg sjældent
> bruger store ord

Anne Linnet: Forårsdag

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-01-02 15:54

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk>

> Det kan være svært at checke B-)

Jada. Men hvad er det sjove ved at have quizzer, hvis man ikke
er bare en smule ærlig?

> Elton John: This Train Don't Stop There Anymore - fra tiden hvor
> Bernie Toupin skrev Elton's tekster, så formodentlig også denne.

"Fra tiden hvor..."? Den er fra det seneste album.

> Gabrielle: Walk On By

Hmm, altså. Jeg lader den altså ikke gå med Gabrielle.
Originalen, tak

> ???

Så mangler vi stadig et gæt på den. Den er ellers nem, synes jeg.

> Kunne være Mary-Mary: Shackles (men i så fald lidt inde i sangen?)

Ja, det var en fejl.

> Aahliyah(?): Try Again (vist også lidt inde i sangen?)

Det er de første ord, der synges. Dog er der en mandestemme
først, men dem ville jeg ikke kalde sanglinjer.

Resten af dine var rigtige, og det var Aerosmith også.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 21-01-02 23:00

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message

> Hmm, altså. Jeg lader den altså ikke gå med Gabrielle.
> Originalen, tak

Dionne Warwick?

Mvh
Anders

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-01-02 07:10

> "Fra tiden hvor..."? Den er fra det seneste album.

I know - 2001. Det var egentlig ment som en joke, idet Toupin jo
skrev mange tekster til Elton John i "gamle" dage, men på et
tidspunkt røg han ud i kulden. For nylig har Elton John så taget
ham til nåde igen, men på spørgsmålet fra et musikblad om han nu
var "fast tekstskriver", var svaret "for tiden".

Fra : Martin Helbo

Dato : 21-01-02 13:04

> 2. There was a time when I was so broken-hearted

Kan det ikke passe det er Aerosmith, Crazy?

/Martin Helbo

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 21-01-02 14:19

Martin Helbo <helbo@webhiker.dk> wrote in message

> Kan det ikke passe det er Aerosmith, Crazy?
>
> /Martin Helbo

Det kunne det godt, men det er "Cryin'". De minder dog en del om hinanden,
så det er okay...

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-01-02 14:46

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i

> Det kunne det godt, men det er "Cryin'". De minder dog en del
> om hinanden, så det er okay...

Fuck, du har ret!

Det har jeg nu også med "mine" russere - slog lige op på Google og
fandt "You Ain't Got That Love" med bandet "Anatomy Of Soul".

Begge har første linie "There was a time when I was so broken-
heartet" - og det er absolut ikke samme sang.

Ret pudsigt....

Fra : Martin Helbo

Dato : 21-01-02 16:57

> Det kunne det godt, men det er "Cryin'". De minder dog en del om hinanden,
> så det er okay...

Arh, jeg vidste jeg skulel have tjekket efter. Det er åbenbart for lang tid
siden jeg har haft de gamle rockere på anlægget. Det må der rodes bod på!

/Martin Helbo

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-02 15:56

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2gkbp$18b$1@sunsite.dk...
> Endnu en musikquiz. Pop, men alligevel temmelig varieret.
> Der er stadig tale om førstelinjer fra sangene. Ingen præmier.

> 4. Et solstrejf i en vandpyt
SV: Dansevise m. Grethe og Jørgen Ingmann. Dansk melodi grand-prix-vinder
fra 1963. Men vidste i forresten godt at det på flere måder var på et
hængende hår. Først udråbte man Svejts som vinder, men senere på aftenen
ringede Norge op igen og fortalte at man havde afgivet forkerte point.
Derefter ændredes vinderen til Danmark. Melodien var tæt på heller ikke at
have kommet med til det danske grand prix. Melodi og tekst var først færdig
til at blive afleveret 5 minutter før afleveringsfristen udløb.

> 12. Du ved det sikkert allerinderst inde, selvom jeg sjældent
> bruger store ord
SV: Kan det være noget med Thomas Helmig. Jeg synes teksten lyder bekendt

> Note: Til slut vil jeg påstå, at alle sangene er kvalitets-
> popmusik af høj klasse, omend nogle måske vil se skævt
> til nogle af kunstnerne.
SV: Nr. 4 ser jeg ikke skævt til. De andre kender jeg ikke.

Fra : Lars Petersen

Dato : 21-01-02 17:06

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ingen brug af Google eller anden søgning på nettet.
>
> 1. I believe that children are our future
>
> 2. There was a time when I was so broken-hearted

Aerosmith - Cryin'

> 3. Everybody's looking for that something, one thing that
> makes it all complete
>
> 4. Et solstrejf i en vandpyt

Grethe & Jørgen Ingemann - Dansevise

> [...]
> reason to believe
>
> 11. What would you do to get to me, what would you say

The Corrs - What can I do

> Og den danske:
> 12. Du ved det sikkert allerinderst inde, selvom jeg sjældent
> bruger store ord

/lars

Fra : Michael Westi

Dato : 21-01-02 17:49

Tja, så må jeg vel også hellere prøve!!!!!!!

> [...]

> 7. If you see me walking down the street (I)
> Walk on by: Det kan være Gabrielle(original Dionne Warwick) eller Sybil(en
80 er ting)
Skrevet af Burt Bacharach og Hal David

> [...]

> Note: Til slut vil jeg påstå, at alle sangene er kvalitets-
> popmusik af høj klasse, omend nogle måske vil se skævt

Noget af en tynd kop te fra min side

/Michael

Fra : Peter G.

Dato : 21-01-02 18:57

In article <a2gkbp$18b$1@sunsite.dk>, Peter Brandt Nielsen
<brandt@etklikherfra.dk> wrote...
> Endnu en musikquiz. Pop, men alligevel temmelig varieret.
> Der er stadig tale om førstelinjer fra sangene. Ingen præmier.
>

> 2. There was a time when I was so broken-hearted

Areosmith - Cryin'

> 4. Et solstrejf i en vandpyt

Ingmann - Dansevise

> 6. They told him don't you ever come around here

Michael Jackson - Beat It

> 7. If you see me walking down the street (I)

Dionne Warwick - Walk On By

> 9. I travel light, won't even notice that I'm passing through.

Caroline Henderson - Made In Europe

> 11. What would you do to get to me, what would you say
> to have your way

Aaliyah - Try Again

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Jacob E

Dato : 21-01-02 19:55

Så må dette jo være rigtigt...:

> 1. I believe that children are our future

Whitney Houston - The greatest love of all

> 2. There was a time when I was so broken-hearted

Aerosmith - Cryin

> 3. Everybody's looking for that something, one thing that
> makes it all complete

Westlife - Flying without wings

> 4. Et solstrejf i en vandpyt

Grethe og Jørgen Ingemann - Dansevise

> 5. You may not believe it but I don't believe in miracles anymore

Elton John - This train don't stop there anymore

> 6. They told him don't you ever come around here

Michael Jackson - Beat it

> 7. If you see me walking down the street (I)

Dionne Warwick - Walk on by

> [...]

Caroline Henderson - Made in Europe

> 10. In the corner of my mind I just can't seem to find the

Mary Mary - Shackles (praise you)

> 11. What would you do to get to me, what would you say
> to have your way

Aliyah - Try again

> Og den danske:
> 12. Du ved det sikkert allerinderst inde, selvom jeg sjældent
> bruger store ord

Anne Linnet - Forårsdag

Det var rart med en quiz hvor alle kunne være med, men det var lidt ærgeligt
at komme hjem fra arbejde ved 18-tiden og opdage at du næsten havde givet de
fleste af svarene allerede. Jeg synes bedre om Westis idé med at køre den
over et par dage, så alle har en chance for at deltage.

Jeg pønser iøvrigt på at lave en tilsvarende quiz, hvor man ikke skal svare
her i gruppen, men direkte på e-mail, så man ikke kan "kigge over skuldren"
hos de andre deltagere.

Mvh Jacob E.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-01-02 14:46

"Jacob E" <no.sp@m.ok>
> [...]
> fleste af svarene allerede. Jeg synes bedre om Westis idé med at køre den
> over et par dage, så alle har en chance for at deltage.

Du kan jo bare lade være med at læse svarene, før du selv
går i gang. Og desuden er det jo ikke min skyld, at næsten
alle de rigtige svar kom inden for 5 timer. Men måske har
du ret alligevel.

PS. Alle svar er givet - Jacobs svarliste er f.eks. helt korrekt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-01-02 15:31

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2jql0$e1n$1@sunsite.dk...
> "Jacob E" <no.sp@m.ok>

___________

HØRT HØRT HØRT HØRT

Hilsen Åge

PS: Men altså bob-bob-bob, der var jo kun liiiiige et enkelt af spørgsmålene
som kørte indenfor den traditionelle popgenre. Æv altså. Jeg vinder aldrig
noget. Øv.

Fra : Jacob E

Dato : 22-01-02 19:15

> Du kan jo bare lade være med at læse svarene, før du selv
> går i gang.

Det har du jo på sin vis ret i... gammel vane, vil jeg tro.

Mvh Jacob E.

Fra : Torben Larsen

Dato : 22-01-02 21:28

> [...]
> du ret alligevel.
>
> PS. Alle svar er givet - Jacobs svarliste er f.eks. helt korrekt.

Arhhhhh, det ved jeg nu ikke rigtigt. Nr. 1 er altså forkert. George Benson
indspillede 'Greatest Love of all' på albummet 20/20 i 1977 (og i en bedre
version IMHO).

Torben

Fra : Jacob E

Dato : 23-01-02 09:37

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> skrev i en meddelelse

> Arhhhhh, det ved jeg nu ikke rigtigt. Nr. 1 er altså forkert. George
Benson
> indspillede 'Greatest Love of all' på albummet 20/20 i 1977

.... hvilket også er forkert. Albummet "20/20" er fra 1985 og indeholder IKKE
"Greatest love of all".

Mvh Jacob E.

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-01-02 10:40

"Jacob E" <no.sp@m.ok> wrote in message

> ... hvilket også er forkert. Albummet "20/20" er fra 1985 og indeholder
IKKE
> "Greatest love of all".

Du har ret - jeg har fejl. Fandt 20/20, som er fra '88 og overhovedet ikke
indeholder ovennævnte sang, som til gengæld er på 'Weekend in LA'
fra.....1977.

Torben

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-01-02 12:57

> [...]
>
> Du har ret - jeg har fejl. Fandt 20/20, som er fra '88 og overhovedet ikke
> indeholder ovennævnte sang, som til gengæld er på 'Weekend in LA'

Og så er den med i en gammel film om Muhammed Ali, som jeg
ikke kan huske hvad hedder.

Jeg ved godt, at Houstons version er et cover, men jeg vil
helt og fuldstændigt acceptere Whitney Houston som et rigtigt
svar, fordi hendes version er så meget bedre. At George Benson
indspillede den først er ikke en viden, jeg vil kræve af den
almindelige musikelsker - det er det derimod, at det ikke var
Gabrielle, der som den første indspillede Bacharach/Davids
klassiske "Walk on by".

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-01-02 14:49

> [...]
> almindelige musikelsker - det er det derimod, at det ikke var
> Gabrielle, der som den første indspillede Bacharach/Davids

Nu er konkurrencen jo kun for sjov - men "regler" som dem du her
sætter op er helt hen i vejret ("fordi hendes version er så meget
bedre"). Der findes garanteret masser af (gamle? mennesker, der
synes at George Bensons version er bedst.

Derfor: Enten må de forud oplyste regler være, at det kun er
originalversioner der gælder, eller også må *alle* versioner gælde.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-01-02 18:22

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk>
> [...]
>
> Derfor: Enten må de forud oplyste regler være, at det kun er
> originalversioner der gælder, eller også må *alle* versioner gælde.

Der er ikke nogen regler for det. Der er tale om samme sang,
uanset hvilken kunstner der nævnes. Desuden er der ikke nogen
pointe i at tale om sådanne regler, når der ikke er nogen præmie.

I det indlæg, du svarer på, forklarer jeg, hvorfor jeg ikke protest-
erer mod Whitney Houston som korrekt svar. Det er simpelthen
en kæphæst: Jeg mener, at GLOA er en klassiker på grund af
Whitney Houstons version, og at Walk On By er en klassiker på
grund af Dionne Warwicks version.

Og jeg skylder at sige, at Gabrielle: Walk On By naturligvis er et
korrekt svar. Jeg syntes bare lige, jeg ville efterspørge lidt mere
viden i det tilfælde.

Så skulle det vist være klart.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jacob E

Dato : 23-01-02 20:25

> Du har ret - jeg har fejl. Fandt 20/20, som er fra '88 og overhovedet ikke
> indeholder ovennævnte sang, som til gengæld er på 'Weekend in LA'
> fra.....1977.

Undskyld at jeg er så påståelig men... hvorfra har du den påstand, at
"20/20" er fra 1988???

Mvh Jacob E.

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-01-02 20:40

> Undskyld at jeg er så påståelig men... hvorfra har du den påstand, at
> "20/20" er fra 1988???

http://store.artistdirect.com/store/artist/album/0,,51091,00.html

Torben

Fra : Michael Westi

Dato : 24-01-02 00:07

Skal vi lige få på det rene med årgangene på George Benson
albums!!!!!!!!!!!

20/20 er fra 1985. (Warner Brothers).
Weekend in L.A er fra 1988 (Warner Brothers). (incl. Greatest love of all)

Whitney Houston havde nummeret med på sin debutplade fra 1985.

Mvh Michael

Torben Larsen <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MhE38.138$022.6281@news.get2net.dk...

Fra : Jacob E

Dato : 24-01-02 00:25

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Skal vi lige få på det rene med årgangene på George Benson
> albums!!!!!!!!!!!
>
> 20/20 er fra 1985. (Warner Brothers).
> Weekend in L.A er fra 1988 (Warner Brothers). (incl. Greatest love of all)

Vi siger tak!!!

Mvh Jacob E.

Fra : Torben Larsen

Dato : 24-01-02 08:53

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Weekend in L.A er fra 1988 (Warner Brothers). (incl. Greatest love of all)
>
> Whitney Houston havde nummeret med på sin debutplade fra 1985.

OK, jeg må finde en anden dealer, der har mere styr på årstallene. Weekend
in LA er fra 1988, ganske rigtigt. Koncerten fra 1977:

Personnel: George Benson (vocals, guitar); Jorge Dalto (piano, keyboards);
Ronnie Foster (keyboards); Phil Upchurch (guitar), Stanley Banks (bass);
Harvey Mason (drums); Ralph MacDonald (percussion).
Recorded live at the Roxy, Hollywood, California on September 30 and October
1-2, 1977.

In the late '60s and early '70s, George Benson bounced back and forth
between recording as a featured soloist in an orchestrated ensemble, and as
a bandleader who seemed to really enjoy both interacting with his sidemen,
and hearing them cut loose. By 1978 he was a star, on the strength of the
hit album BREEZIN', release two years before.

WEEKEND IN L.A. is definitely one of Benson's pop albums--he pretty much
sticks to vocals on "Down Here on the Ground," for example, not touching his
guitar until the final 30 seconds of the tune. Where he does play, he plays
well, reprising "Ode to a Kudu" from BEYOND THE BLUE HORIZON, for example,
and tossing in a quote from the Gershwins' "I Got Rhythm" during the title
cut. The liner notes imply that the live tapes, recorded over two nights at
the Roxy, were later enhanced in the studio.

Torben

Fra : Troels

Dato : 21-01-02 20:46

> Og den danske:
> 12. Du ved det sikkert allerinderst inde, selvom jeg sjældent
> bruger store ord

Anne Linnet - Forårsdag

damn! det var sgu ikke mange jeg (måske) kunne den her gang....

/Troels

Fra : Astrid

Dato : 22-01-02 00:14

> 9. I travel light, won't even notice that I'm passing through.

Caroline Henderson "Made in Europe", måske?

Fra : Torben Larsen

Dato : 22-01-02 13:24

> Endnu en musikquiz. Pop, men alligevel temmelig varieret.
> Der er stadig tale om førstelinjer fra sangene. Ingen præmier.
>
> Ingen brug af Google eller anden søgning på nettet.

Jeg prøver at lade være.....

> 1. I believe that children are our future

George Benson: The Greatest Love Of All (nok mere kendt med coke-Whitney)

> 2. There was a time when I was so broken-hearted

Aerosmith: Cryin' (Pop ????)

> 4. Et solstrejf i en vandpyt

Grethe & Jørgen Ingmann: Dansevise

> 5. You may not believe it but I don't believe in miracles anymore

Elton J: This train don't stop here anymore

> 6. They told him don't you ever come around here

Michael Jackson: Beat it!

> 7. If you see me walking down the street (I)

Dionne Warwick: Walk on by

> 8. If you see me walking down the street (II)

Hmmmmm.....Manfred Mann: Doo Wah Diddy (There she was just a-walkin' down
the street....) Naaaaa, ved ikke.

> 11. What would you do to get to me, what would you say
> to have your way

Aaaaaaalllllliiiiiiyyyyyaaaaahhhhh (?): Try Again

> Og den danske:
> 12. Du ved det sikkert allerinderst inde, selvom jeg sjældent
> bruger store ord

Det er jo gode gamle Anne på Linnedet: For(h)årsdag

Torben

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 22-01-02 17:31

"Peter Brandt Nielsen" skrev i en meddelelse

> 2. There was a time when I was so broken-hearted
Aerosmith - ?

> 4. Et solstrejf i en vandpyt
Skibet skal sejle i nat - Grethe og Jørgen Ingemann

> 7. If you see me walking down the street (I)
Nummeret hedder f.eks. "walk on by"

> 12. Du ved det sikkert allerinderst inde, selvom jeg
> sjældent bruger store ord
Anne Linnet - Forårsdag (en af mine absolute danske favoritter, og det er
ikke dansktop...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-01-02 12:58

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk>
> Anne Linnet - Forårsdag (en af mine absolute danske favoritter, og det er
> ikke dansktop...

Me2.

--
Peter Brandt Nielsen