Hvem har en Cisco SOHO 77 Router ?
Fra : Mihai Marinescu

Dato : 21-01-02 08:57

Hej alle,
Jeg er kommet til at dumme mig gevaldigt :)
Jeg har slettet min routers IOS software så derfor kan jeg ikke bruge
den lige i øjeblikket. Er der en flink sjæl som gidder at lave en kopi
fra jeres router ? Så vil jeg være MEGET taknemmelig.

Det gøres således :

1. Download dette software fra Cisco førs. Husk at kopiere hele linken
fordi den er meget lang.

http://www.cisco.com/pcgi-bin/Software/Tablebuild/download.cgi/TFTPServer1-1-980730.exe?file_size=1327497&code=&software_products_url=%2Fpcgi-bin%2Ftablebuild.pl%2Ftftp&isChild=&appName=&filename=pub/web/tftp/TFTPServer1-1-980730.exe

2. efter dette er gjort så skal man installere software og så lægge
mærke til hvilken IP adresse der står øverst i vinduet.

3. start et telnet vindue til din router således

telnet xxx.xxx.xxx.xxx (hvor xxx.xxx.xxx.xxx erstattes med din router
ip)

indtast password og gå ind i enable mode

4. når alt det er gjort så skal man lige lave et dir i routeren som
viser hvilke filer der ligger på den.
Der vil dukke en fil op som hedder noget med T til sidst. På min ISDN
router er den en der hedder c800-y6-mw.120-5.T så den vil nok ligne den.

5. skriv copy flash tftp

6. når den spørger om filen skrives hvad filen hedder

7. Næste ting den vil spørge om er IPen på modtageren og det er den IP
du fandt på TFTP softwaren (det er faktisk IPen på din pc) og den taster
du bare ind.

8. Den vil nu spørge om hvad filen skal kaldes på din computer når den
kopieres over. Her skal du bare trykke enter så tager den bare den samme
filnavn som den er i routeren.

9. Der går ca. 30 sek så er den færdig. Der kører nogle ! imens på
skærmen mens den kopierer.

Jamen det skulle så være det. Det lydder måske meget besværligt men det
tager ca. 5 med download og det hele. Jeg vil meget gerne hjælpe hvis i
gidder hjælpe mig fordi jeg står her med en router jeg ikke kan bruge
til noget hvis jeg ikke har den software som ligger iden.

Hvis du har gemt filen så ligger den under Program Files -> Cisco
systems -> Cisco TFTP Server

På forhånd tak
Mihai