Ups - løbetid?!?
Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-01-02 08:21

Hej gruppe,

jeg mistænker at Ce'Nedra er ved at komme i løbetid.... Begge kattene er
fra den 8.august og derfor kun lige knap 6 mdr. gammel, men Silk går og
snuser hende meget intenst bagi hele tiden (og han opdager det jo
garanteret før vi gør!!) så er det ikke rimeligt at antage at det er på
tide at få ringet til dyrlægen for at bestille end tid??

/Pernille

Fra : Blue & White

Dato : 21-01-02 10:02

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> garanteret før vi gør!!) så er det ikke rimeligt at antage at det er på
> tide at få ringet til dyrlægen for at bestille end tid??

Hej, Pernille!
Jo, jeg synes, det lyder mistænkeligt, det der. Din mistanke om, at en
hankat kan opdage hunkattens kønsmodning før ejeren er også yderst
fornuftig, fordi en hunkats løbetid ofte er temmelig svag og for ejeren kan
forveksles med lidt ekstra kælenskab.
Jeg ville derfor ringe og forelægge sagen for dyrlægen.
Venlig hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Blue & White

Dato : 21-01-02 10:04

"Blue & White" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> "Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> skrev i en meddelelse
> fordi en hunkats løbetid ofte er temmelig svag

Her skulle have stået "en hunkats *første* løbetid"
NP

Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-01-02 11:46

Hej Niels,

jeg reagerede også på at han ikke plejer at være _så_ interesseret i
hendes bagdel - det plejer oftest at være halen der skal fanges *G* han
er jo også kun 5½ måned så der er vel grænser for hvor meget han kan
gøre ved det...

Dyrlægen mente også at jeg havde ret, men kunne pga. kursus ikke tage
hende før i næste uge, så nu må vi se - heldigvis kan jeg komme og hente
p-piller til katten hvis hun går seriøst i løbetid!!

/Pernille

Fra : Camilla Baird

Dato : 21-01-02 12:14

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message

> [...]
> hendes bagdel - det plejer oftest at være halen der skal fanges *G* han
> er jo også kun 5½ måned så der er vel grænser for hvor meget han kan

Hankatte kan være meget tidligt ude. Jeg har engang haft et
uplanlagt kuld hvor faderen kun var 5 mdr. - der kom to dejlige meget
store hankillinger ud af det...
mvh Camilla