Koder i html siden ved brug af DHTML edit?
Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 21-01-02 07:46

Jeg er ved at prøve at bruge MS' DHTML edit men kan ikke lige
gennemskue det. Der må skulle laves et eller andet i HTML koderne
på den side der skal være editerbar. Læste mig frem til at det
var lidt som at lave en formular, kan det passe? Og hvordan gør
jeg så det??

Med venlig hilsen

Lisbeth Schillig

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 21-01-02 10:10

Lisbeth Schillig wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Der må skulle laves et eller andet i HTML koderne
> på den side der skal være editerbar.

Nej, det skal der fsv. ikke. Men det er klart at du skal lave et
eller andet system som kan GEMME rettelserne.

> Læste mig frem til at det var lidt som at lave en formular,
> kan det passe? Og hvordan gør jeg så det??

Det er rigtigt nok - det er som at lave en formular.

Du skal nok foerst fokusere paa at finde dig et passende datalager.
F.eks. en database eller en XML fil. Det er helt afgoerende at
forstaa at man behoever serverside teknologier for at gemme data fra
editoren i datalageret.

Jeg ved ikke hvad du har adgang til paa dit webhotel eller server?

Hvis du har adgang til ASP, saa proev at laese lektion 17-22 i denne
ASP tutorial om databaser.

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion17.asp

Hvis du aldrig har beskaeftiget dig med ASP foer er det muligt at du
skal starte fra begyndelsen.

Hvis du har adgang til PHP, saa laes mere paa http://webcafe.dk/php

Naar du saa er med paa hvordan man bruger en database og skriver til
den fra en formular, vil det vaere let at koble editoren paa.

Bedste hilsener
Jonas Astrup, www.html.dk