WinXP og Win98SE
Fra : Kristian Erbou

Dato : 21-01-02 01:10

Hejsa

Jeg har et problem med min stationære vs. min bærbare - den stationære
(Desktop) kører WinXP med Stofaforbindelse og min bærbare (Laptop) kører
Win98SE. Problemet er, at jeg ikke kan "se" den anden computer på noget
tidspunkt i Stifinderen. Jeg kan sagtens dele Internetforbindelsen, jeg kan
bare ikke få hul igennem til de mapper, jeg har delt på begge maskiner.

Jeg har prøvet at søge på den anden computer på hhv. Desktop og Laptop uden
resultat, da jeg af erfaring ved, at Stifinderen ikke altid fungerer
optimalt. Jeg har installeret TCP/IP, NetBIOS og IPX-protokollerne på begge
maskiner - uden resultat. Og så har jeg kørt XP's
netværks-opsætningsdiskette indtil flere gange også uden held. Og til sidst
har jeg selvfølgelig luret lidt i de tråde, der allerede er skrevet -
selvfølgelig uden at finde noget. Hvad fanden er der galt her?

Mvh Kristian

Fra : Kaj & Boye

Dato : 21-01-02 17:48

Jeg sidder med samme problem, også selv om jeg også har installeret NetBEUI
på begge maskiner.
Problemet er det samme uanset om der er win98 eller ME, men på win2K virker
det fint.
Er der overhovedet ingen der har løst dette problem ????

Kaj

Fra : Kristian Erbou

Dato : 22-01-02 19:18

OK - jeg fandt lige ud af, at man skal klikke "Use simple file sharing" af
under Tools -->Folder Options. Det bevirker i det mindste, at min Win98SE
kan se de delte mapper på WindowsXP. Men stadig ingen forklaring på, hvorfor
jeg ikke kan se mine Win98 mapper på Windows XP?

Mvh Kristian

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 22-01-02 21:27

> [...]
hvorfor
> jeg ikke kan se mine Win98 mapper på Windows XP?

Hej

Hvis du har Zonealarm (skub begge sikkerheds"skydere" i bund) og disable den
bagefter !
Slå WinXp's personlige Firewall fra !

Mvh

brian

Fra : Kaj & Boye

Dato : 22-01-02 22:41

"Brian Kristiansen" <brian@xxxxx.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorfor

> Hej
>
> Hvis du har Zonealarm (skub begge sikkerheds"skydere" i bund) og disable

Ja, den har vi også hørt før, men der er stadig ingen forbindelse til winXP,
jo stadig kun fra win2K, ikke fra winME-maskinen.

Savner stadig løsning på problemet.

Kaj

Fra : Kristian Erbou

Dato : 23-01-02 22:19

Jeg afinstallerede alle netværksprotokoller i WinXP undtagen TCP/IP (der
underligt nok ikke kunne afinstalleres, da knappen "Uninstall" ikke var
enabled), gjorde det samme med Win98, genstartede begge maskiner,
installerede manuelt TCP/IP og IPX på Win98 og kørte derefter XP's
netværkswizard - og nu er der hul igennem begge veje. Og Internet fungerede
også fint efter at jeg delte min Stofaforbindelse. Gad vide, hvor længe det
holder denne gang...

Mvh Kristian

Fra : Stine

Dato : 27-01-02 10:23

stifinder virker altid som den skal. Default er at den opdaterer netværk
hvert 12. min. Vil du have at default skal være mindre, f.eks. i denne
situation, hvor du fejl finder, kan du gå ind i registreringsdatabasen. Hvad
du skal slå op under, kan jeg ikke lige huske, men det er vist noget
med"browser"

Fra : Stine

Dato : 27-01-02 10:24

Har du prøvet af afinstallerer stofa, for at se om du kan opnå forbindelse
på denne måde ? Det kunne være interessant at kunne udelukke softwaren for
stofa.