Rørbæk sø - ingen fisk?
Fra : peter petersen

Dato : 20-01-02 23:45

Er der nogen der har fanget mere end 1 fisk

i Rørbæk sø som var stor nok til at spise

Jeg har faaet at vide at man ikke maa koere med

kanoer i mai maaned paa skjern-aa. Det kan da

ikke vaere rigtig.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-02 22:17

I enden nedstrøms Rørbæk Sø, findes et dambrug, her er der en form for P&T
fiskeri.

Der er ingen, der undslipper videre i Skjern Å systemet herfra pga. et par
riste, der
er der, hvor søerne støder sammen.

Men der er sikkert fisk der går helt der op opstrøms...........

Leif

Fra : Ole Hanelius

Dato : 22-01-02 01:32

peter-petersen@smartvia.de (peter petersen) wrote in

> Jeg har faaet at vide at man ikke maa koere med
>
> kanoer i mai maaned paa skjern-aa. Det kan da
>
> ikke vaere rigtig.

Jo det er da forhåbentligt rigtigt, kano trafik
på Skjern Å burde forbydes fra 1. maj til 30. april

Med venlig hilsen
Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 22-01-02 08:55

"Ole Hanelius" <hanelius@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jo det er da forhåbentligt rigtigt, kano trafik
> på Skjern Å burde forbydes fra 1. maj til 30. april

Ja det er da klart, lystfiskere har selvfølgelig mere ret til Skjern å, end
de mennesker som vil nyde naturen i en kano.

mvh
Gerner Majlandt

Fra : Ole Hanelius

Dato : 22-01-02 16:17

"Gerner Majlandt" <gerner@majlandt.dk> wrote in

> Ja det er da klart, lystfiskere har selvfølgelig mere ret til Skjern
> å, end de mennesker som vil nyde naturen i en kano.
>
> mvh
> Gerner Majlandt

Hvis kanofarerne så i det mindste kunne nøjes med
at nyde naturen, men alt for ofte ser man desværre
at kanoture er forbunden men umådeholdende øldrikkeri.

Jeg og mange andre har mange gange, dog mest i Gudenåen,
set horder af vilde hylende kanoturister der bestemt
ikke har nogen anelse om hvordan man ter sig anstændigt
i naturen. Dette går ud over såvel ynglende fugle som
vegetationen langs bredderne af åen.

Jeg ved også udmærket godt at det kun er et lille fåtal
af kanoturisterne der ikke kan opføre sig ordentligt,
men der skal desværre ikke ret mange vandaler til at rette
ubodelig skade på et helt åløb.

Nu vil så sikkert postulere at lystfiskerne også har
adfærds problemer når de færdes ved vore åer, men
så kan jeg oplyse dig om at der blandt lystfiskere er en
meget hård selvjustits og slette elementer hurtigt bliver
luet fra. Dette er blandt andet fordi at lystfiskerne
ganske udmærket ved hvordan naturen er skruet sammen,
og også ved at hvis det fremtidige fiskeri skal sikres er
det nødvendigt at færdes i naturen på naturens præmisser.

For øvrigt kan jo bare spørge lodsejerne hvad de helst vil
have langs deres åløb: 10 lystfiskere eller en 10. klasse
på kanoudflugt ?

Med venlig hilsen
Ole Hanelius
www.hanelius.com

Fra : GM

Dato : 22-01-02 17:04

> Hvis kanofarerne så i det mindste kunne nøjes med
> at nyde naturen, men alt for ofte ser man desværre
> at kanoture er forbunden men umådeholdende øldrikkeri.

Hej Ole

Jeg kan godt se at det kan være et problem hvis dem som sejler ikke kan
finde ud af hvordan man opfører sig i naturen

jeg har selv sejlet i kano ned at Karup å fra Karup til Skive, vi var 2 som
holder at være ude i naturen, og naturen bliver man en del at når man lader
sig drive med strømmens fart ned af åen.

jeg er også ivrig lystfisker, så jeg kender også naturen fra den side.

Jeg har stået ved åen mens der er komme nogle i kano forbi, og jeg syntes
ikke at det var de store problem, jeg stoppede da bare mit fiskeri de få
minnuter mens de sejle forbi.

mvh
Gerner Majlandt