En gårdmis er kommet tilbage...
Fra : S.J & L.T.

Dato : 20-01-02 22:35

Bertil er ikke længere den eneste gårdmis; for her i lørdags kom den røde
hankat, døbt Dunse, tilbage igen; sulten og ekstrem kælen. Den var lige
præcis hjemme 1 døgn og nu er den væk igen; men denne gang fik jeg da nået
at sætte et halsbånd på den; og så håber jeg bare at det er hverdag næste
gang den viser sig; -så hapser vi den straks til dyrlægen . Jeg kan ikke
bare holde den indenfor; for det er en udekat -og den er overhovedet ikke
tryg, når bare den kommer over hoveddørens tærskel og ind i gangen. Dog må
vi finde ud af et eller andet med et lukket rum, når den bliver kastreret;
for jeg kan jo ikke bare slippe en groggy mis fri. Det er lidt svært når vi
endnu ikke bor derude på gården; så vi må nok vente med kastreringerne
indtil vi er flyttet; så vi kan 'overvåge' dem efter operationen.

Nu mangler vi bare at se noget til Louie -den store lysegrå hankat; men
eftersom den 'forsvandt' samme dag som Dunse (søndag d. 6 /1); så er der vel
stadig håb forude.... det er ikke sådan med uneutraliserede hanmisser -men
det skal vi snart få lavet om på.

Hilsen
Linda

se billeder af Bertil, Dunse og Louie i dette billedarkiv:
http://communities.msn.dk/ThomsenJuul/rrmosegaard.msnw?Page=3

og Roquefort og Buko:
http://communities.msn.dk/ThomsenJuul/mittekatterne.msnw

Fra : Joan Frederiksen