Vi har selv et ansvar
Fra : Doggy

Dato : 20-01-02 22:51

Finns indlæg om den løbske tæve udenfor bageren, fik mig til at tænke på,at
det ikke rigtigt nytter noget at henholde sig til at man selv ikke har gjort
noget forkert og at det er hanhundeejerens skyld(hvad det måske er) Vi lever
jo i en verden,hvor der er masser af mennesker der ikke gør som de
burde,ikke overholder love og regler,ikke tager hensyn til andre osv. Vi er
nødt til på vores hunde vegne,at prøve at forudse eventuelle problemer før
de opstår, at forestille os de værste ting der kan ske, hvis vi feks. tager
en højløbsk tæve med en tur i byen og ikke nøjes med at sige at vi har ret
til at gøre sådan og sådan og så forvente at andre opfører sig som de skal
(feks ikke lukker deres hanhund ud uden opsyn)Vi er nødt til selv at tage
ansvaret for vores hunde og deres ve og vel og handle som om alle andre er
nogle uansvarlige bæster !
Det er ligesom i trafikken-det hjælper jo ikke at man har retten/loven på
sin side, hvis man alligevel bliver kørt over !! Vi er nødt til at færdes i
trafikken og holde øje med alle de andre og være forberedt på at de andre
ikke overholder færdselsloven. Og ligeså med vores hunde, når vi færdes ude
blandt andre.Selvom man har ret i det man gør,skader det jo ikke at tage
sine forholdsregler og selv sørge for at der ikke sker ens hund noget.
Vi mennesker er jo trods alt udstyret med en viden og en forestillingsevne
og kan med hjælp af disse forudse hvad der vil ske i bestemte
situationer.Hundene i Finns tråd fulgte jo kun deres instinkter.
Det er desværre ikke en ideal verden vi lever i hvor alle opfører sig pænt
og tager hensyn til hinanden.

Som en lille slutbemærkning om det at få "en på hatten" når man skriver et
indlæg i NG.

Når man stikker (hunde)snuden frem og fortæller om sine
oplevelser/synspunkter i denne gruppe,må man jo forvente at mange læsere
kommenterer ens indlæg og de er jo selvfølgelig ikke alle enige i det man
skriver,men det er da fint,for det er jo det der skaber en god debat-Hvis
vi alle sammen var rørende enige så var det da kedeligt at læse denne
gruppe. og vi er jo alle sammen eksperter når det gælder vores hunde ikke ?

Hilsen

Merete

Fra : Sannie

Dato : 20-01-02 23:22

Jeg kan sådan set godt se, hvad du mener. Men jeg synes ikke, der er ret
meget debat i at gentage, at én eller anden har dummet sig,
... at én eller anden har dummet sig ...
... at én eller anden igen har dummet sig ....
at én eller anden igen igen har dummet sig.
... at bla. bla. bla. .......

Det er jo ikke lige der, debatten ligger!!!

Hilsen
igen fra stadig glade Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Doggy

Dato : 20-01-02 23:37

Hej Sannie

Jeg mener bestemt at det er der debatten ligger,nemlig omkring hvad vi selv
kan gøre for at beskytte vores hunde og ikke hvad vi kan forvente andre gør
eller ikke gør- og så har jeg iøvrigt ikke sagt at nogen har dummet sig.

Hilsen

Merete

Fra : Sannie

Dato : 21-01-02 08:42

Hej "Doggy"

Jeg er stadig enig i, at:
citat:

[...]

citat slut

…, og jeg pukker heller ikke på dig.
Grunden til, at jeg opponerede kraftigt over dunkeriet skyldes, at
debatten stort set bestod af indlæg, der til stadighed havde travlt med
at pege fingre af Finn´s uansvarlighed … . og jeg synes ikke der er
meget debat i at stå med Janteloven i hånden. Den er afskyelig,
demoraliserende, asocial, dominerende, doserende, alvidende,
magtliderlig, og destruktiv, og er en uværdig modstander modsat saglige
indlæg der holder sig til det reelle emne …
Kan nogen huske, hvordan debatten startede???
citat:

” Jeg må så finde ud af noget med dyrlægen på mandag for jeg vil altså
gerne
selv bestemme hvilken han jeg vil bruge men der er vist kun en østrogen
insprøjtning som hjælper men desværre kan denne have store bivirkninger”
citat slut

Altså: det reelle problem (hjertesuk) drejer sig om hunden, der uønsket
er blevet gravid …
Men hurtigt kom der bemærkninger ud af sidebenene:

1)   Ami (der i øvrigt
aldrig kunne drømme om at parkere en hund uden for en butik )

2)   Sbjeppe: ”det rykker ikke ved min overbevisning om at det lige så
meget er din egen skyld!!!”

3)   Pia: ”det var at friste skæbnen at sætte hende uden for
forretningen”

4)   (Og så lige den mest nedladende og selvforherligende
variatiuon):Sbjeppe ” Jamen kære Finn..... læser du det jeg skriver
eller reagerer du bare på at
jeg mener du selv bære en stor del af skylden..... ????? Det mener jeg
iøvrigt stadig! Det er rigtigt de ting du skriver, men du går da vel
heller
ikke fra dit hus uden at låse hoveddøren vel??? Min pointe er at selv om
du
har ret mht. overtrædelse af hundeloven osv. så gør det ikke noget selv
at
tænke sig om en gang i mellem...vel? JEG VILLE ALDRIG LADE MIN HØJLØBSKE
TÆVE STÅ ALENE UDENFOR EN FORRETNING!!!! Og igen, så har jeg udelukkende
haft tæver, så jeg er altså ikke en eller anden frustreret hanhundeejer,
der
ikke kan holde sin hund indenfor pga en højløbsk tæve!”

5)   Pia:” Og for at vende det hele om kan
man så sige, at du måske burde lære, at man ikke bør tænde på nogen som
helst bemærkning - Jeg lader dette stå lidt ....
……Jeg kan da sagtens styre min hanhund … ”

6)   Villy (som da vist slet ikke har fattet et snus):” Ja det er jo det
nemmeste -at bebrejde andre for de bommerter, som man selv begår.”

7)   Kjeld Lillholm: ”Men summa sumarum så står du i mine øjne - har selv
to tæver - som et
undskyld sproget - kæmpefjols”

---------------------------------------
Der har da heldigvis været nogle indlæg, hvor det ikke har drejet sig om
at dunke. Men alt dette dunkeri er da underlødig argumenteren, og det er
KUN det, jeg opponerede imod. Især fordi det var så massivt!

Og dobbeltnedladende, idét skribenterne åbenbart er så overbeviste om
Finn´s manglende fatteevne, så de mener det nødvendigt at gentage og
gentage og gentage .....

Knus fra Sannie, der godt kan lide debatter, men ikke Jante-dunkerier!

P.s.:
Hvor mange af Jer har tænkt over, at én eneste negativ bemærkning skal
opvejes af mindst 10 (ja! ti) positive. Der er nogen, der får travlt!!!
*ggg*

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-02 11:02

> Altså: det reelle problem (hjertesuk) drejer sig om hunden, der
uønsket
> er blevet gravid .
> Men hurtigt kom der bemærkninger ud af sidebenene:

Ja men emne og da også selve indlæget strålede jo også af velbegrundet
irretation og vrede over den uansvarlighed ejeren til hanhunden lagde
for dagen ved totalt at misligholde hundeloven ..at vi så er nogle
stykker der gør Finn opmærksom på at han altså efter vores mening ikke
selv var helt uden skyld i det skete er der vel ikke noget forkert i
... jeg er stensikker på at ingen af os på nogen måde havde til hensigt
at dunke Finn oven i hovedet .. eller vifte med jantelov .. men
skriver man i en nyhedsgruppe må man regne med at få modspil/skabe
debat og ikke altid regne med at alle andre giver en ret .. så kunne
man jo ligeså godt lade være med at skrive i gruppen ,, og det er da
en sådan debat jeg ser i de af dig nedenstående citater . .... hvor
alle på en egentlig ganske pæn måde gør Finn opmærksom på fjollede i
at lade en højløbsk tæve stå uden for en forretning .

> 1) Ami (der i øvrigt
> aldrig kunne drømme om at parkere en hund uden for en butik )

At jeg skriver som ovenstående har intet at gøre med at jeg ønsker at
hakke på Finn eller dunke ham i hovedet .. det er blot en
tilkendegivelse af min egen holdning til at parkere sin uden uden for
en butik .. og det er der vel ikke noget forkert i at tilkendegive
...?? lige som jeg også synes det er OK at de andre tilkendegiver deres
mening ..

mvh Ami

Fra : Sannie

Dato : 21-01-02 11:39

Hej Ami.
Du skrev:

[...]

Ja, man der er sandelig mange måder at være enig på!!!

Når manden selv erkender "et eller andet" er det da noget mindre
"Jante-agtigt" at skrive (f.eks.)
"Ja, jeg kan godt forstå, du er drøn irriteret" end at skrive

"kors hvor er du tåbelig"!

Han ville jo ikke skrive det indlæg, hvis han ikke ærgrede sig, vel????

Og så gør det jo ikke noget, at vi mennesker bliver lidt medmenneskelige
i stedet for "højrøvede"!
Der er jo osse lige den med at kaste med sten hvis man bor i glashus!!!
Jeg vil ikke kaste med sten, men jeg er måske en af de få, der bor i
glashus???

Knus fra
Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-02 11:53

"Sannie" <Sannie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Hej Sannie

> [...]
>
> "kors hvor er du tåbelig"!
>
> Han ville jo ikke skrive det indlæg, hvis han ikke ærgrede sig,

Selvfølgelig ærgrede Finn sig .. men det han ærgrede sig over var det
at hans tæve nu var med hvalpe og at hanhundeejeren ikke havde
overholdt den hundelov .. du ser ingen steder at Finn nævner at han
har gjort noget forkert ved at efterlade sin hund uden for en butik ..
Finn skriver endda i et af sine indlæg (den 20.1 kl . 12:09)direkte
...:
"Jo men jeg mener stadig ikke det var min fejl.
Hvis det skulle være tilfældet så er det åbentbart OK at overtræde
Hundeloven for ejeren af han hunden ?." Så jeg ser ikke nogen steder
at Finn selv erkender at han han ikke er uden skyld i det skete .. og
helt ærligt ser jeg altså stadig ikke noget jantelovsagtigt i at man
siger sin mening .. der er heller ikke noget jantelovs agtigt i ..
hvis du f.eks står driv våd uden for min dør i silende regn så at sige
... :" ærlig talt er det ikke for dumt at cykle ud i det vejr uden at
tage regntøj på .. ?" det er blot en konstatering af at du efter min
mening har opført dig ganske tåbeligt og ikke selv er uden skyld i at
du nu er drivvåd ..

MVH Ami

Fra : Sannie

Dato : 21-01-02 12:14

Uanset skyldspørgsmål eller ej, så er det da usmageligt, at det
vigtigste bliver at holde Janteloven i sin hånd, og dermed føle sig
berettiget til at åle andre for deres dumheder!

Der er sgu da ikke noget at sige til, at der er ufred alle vegne, når
alle ... ALLE .... påberåber sig ret til at sparke til dem, der
ligger ned ... i den retfærdige Jantes navn!

Lad dog skyldspørgsmålet ligge ... "Skaden" er sket!!

Hvad fornuftigt får du (eller andre) ud af at skose "skyldige"??????

Hvem gavner det?????

Dig???
Finn???? (han har sikkert lært lektien, så han behøver sgu ikke
yderligere undervisning!)
De andre???
Hunden???

Hvordan gavner det??????

Sannie ... der ikke kan se fornøjelsen ved at lade en debat blive til
negative udladninger, frem for at komme med konstruktive ytringer!

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-02 12:19

> Uanset skyldspørgsmål eller ej, så er det da usmageligt, at det
> vigtigste bliver at holde Janteloven i sin hånd, og dermed føle sig
> berettiget til at åle andre for deres dumheder!

Tilgiv mig jeg synes altså ikke det der sker i indlægene der er kommet
ind som svar på Finns tråd har spor med Jantelov at gøre .. det har
noget at gøre med at vi i vore svar fortæller ham at han ved at handle
anderledes kunne have undgået den situation .. og i så måske gøre ham
opmærksom på at han kunne have undgået det skete hvis han ikke havde
bundet hunden uden for forretningen .. for pokker hvis dit evt. barn
kører vildt på cyklen og vælter vil du så ikke sige til barnet :"Du
kunne jo have kørt ordenlig på din cykel i stedet for at køre dørtræk"
eller noget i den stil ..og en sådan bemærkning har da intet med
jantelov at gøre .. er langt snarere et godt råd .. og det er jeg
sikker på at hentydningerne til Finn også var ment som .. det værste
er bare at Finn egentlig stadig ikke ser at han har gjort noget
forkert .. dvs. at jeg fint kunne forestille mig at Finn også senere
vil placere sin højløbske tæve uden for en forretning ... ....

Noget helt andet er at man i en nyhedsgruppe må forvente at der kommer
svar der udtrykker folks klare holding .. og er disse holdt i en pæn
sober tone synes jeg det er i orden .. og helt ærligt jeg ser i ingen
af de indlæg i tråden "for helvede da" noget der minder det fjerneste
om jantelov .. men jeg ser nogle råd til Finn og nogle hentydninger
til at han altså kunne have ladet være med at binde sin højløbske tæve
uden for en butik .. og det synes jeg er OK ... mvh Ami

Fra : Sannie

Dato : 21-01-02 12:51

Jeg har læst dit indlæg ... men synes, du er sprunget let hen over mine
helt konkrete spørgsmål!

Hilsen
Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-02 13:05

> Jeg har læst dit indlæg ... men synes, du er sprunget let hen over
mine
> helt konkrete spørgsmål!

Ja men hvad i al verden forventer du vi skulle have gjort .. skrevet
at det var vel nok ærgerligt .. og at det var forkasteligt af
hanhundeejeren .. og have klappet Finn på skulderen og sagt :" Ih og
åh hvor er det ærgerligt .. osv" uden samtidig at antyde at det skete
kunne have været undgået ...hvis og ifald , såfremt ...

"skyldige"??????

Jeg mener som sagt ikke at nogen har skoset Finn , blot har vi alle
ladet vores mening komme til kende og det er jo blandt andet .. synes
jeg formålet med denne ng ... og mere er der ikke i det .. stadig
synes jeg du kører et helt forkert spor ved at snakke om jantelov og
skose osv ...

¨Nej helt ærligt jeg er faktisk bedøvende ligeglad med hvad Finn gør
det er nemlig ikke min hund det går ud over ...

Der er med henvisning til det indlæg Finn skrev ikke meget der tyder
på at han har lært spor .. han mener nemlig stadig ikke han har gjort
noget forkert .. i at lade sin højløbske tæve stå bundet uden for en
forretning ..

Tja måske

Tja er vi tilstrækkeligt mange der gør Finn opmærksom på at han
handlede lidt fjollet kunne det jo være manden kunne indse at han
faktisk kunne have undgået det skete ..

Men har du tænkt over at det måske lige nu faktisk er dig der kører
Jantelov og skoser mere end nogle andre i tråden har gjort .. ?? idet
du da tydeligt tilkendegiver at du er åh så meget bedre end os andre
... ??

MVH Ami

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-01-02 13:17

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på at han har lært spor .. han mener nemlig stadig ikke han har gjort
> noget forkert .. i at lade sin højløbske tæve stå bundet uden for en

Nej det gør jeg ikke.
Iøvrig erindre jeg ikke noget i mit indlæg om at jeg bad om moral eller "ih
hvor var det synd".

Men det glæder mig i det mindste at dem jeg har talt med om det skete og som
har hunde på et lidt højere plan end gennemsnittet herinde i NG deler min
opfattelse.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-02 13:41

"Finn Jensen" <figowitz@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skete og som
> har hunde på et lidt højere plan end gennemsnittet herinde i NG

Ja men jeg deler skam også din opfattelse af at hanhundejeren helt
klart har overtrådt hundeloven og at det er dybt forkasteligt at man
bare lader sin hund smutte rundt uden opsyn .. og det har jeg da vist
heller ikke lagt skjul på ...
men jeg mener samtidig at du også har en god del af skylden i det
skete ved at efterlade din hund højløbsk uden for en butik .. men det
fratager selvfølgelig ikke hanhundeejeren for ansvar .. mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 21-01-02 14:27

Finn Jensen <figowitz@worldonline.dk> wrote in message
news:2FT28.2644$XA5.419545@news000.worldonline.dk... "Anne-Marie Prange
> [...]

med om det skete og som har hunde på et lidt højere plan end gennemsnittet
herinde i NG deler min opfattelse. Venligst

Hallo er det at have hund på højere plan at stille den uden for en foretning
???og så når den er i løbetid enda ????haha det bliver da også sjovere og
sjovere at læse denne tråd !

Hvis man stiller sin hund uden for en foretning "ligegyldigt om det er
lovligt" så er man uansvarlig hundeejer efter min mening !!og så kan man
ikke komme bagefter og sige at det var de andres skyld , eller jeg har ikke
gjort noget forkert det er jo da fuldstændigt ligegyldigt når skaden er sket
!

Så her efter sådan en historie burde man da lære noget !! ALDRIG stille sin
hund uden for en foretning

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 21-01-02 17:19

> [...]

som
> har hunde på et lidt højere plan end gennemsnittet herinde i NG deler min

hunde på et lidt højere plan end >>gennemsnittet" ............ eller er det
bare noget du slynger ud i frustration?

Pia Palmblad

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-02 18:34

> [...]
skete og som
> har hunde på et lidt højere plan end gennemsnittet herinde i NG

Ok at have et gadekryds og bare træne og aktivere den samt motionere
den og have vovsen som ven og familiemedlem er måske ikke et særligt
højt plan at have hund på ... men jeg klarer mig fint med det plan jeg
nu er på .. især da hvis det at have hund på højere plan resulterer i
at man slår fornuften og logikken fra .. mvh Ami

Fra : Sannie

Dato : 21-01-02 13:45

Ami skrev:

> [...]
> Jantelov og skoser mere end nogle andre i tråden har gjort .. ?? idet
> du da tydeligt tilkendegiver at du er åh så meget bedre end os andre

Jeg fornemmer, denne debat nærmer sig mudderkastning ... på det
personlige plan ...

Lad mig lige erindre dig om hvad jeg bl.a. skrev tidligere:

>Der er jo osse lige den med at kaste med sten hvis man bor i glashus!!!
>Jeg vil ikke kaste med sten, men jeg er måske en af de få, der bor i
>glashus???

Nej, jeg tilkendegiver ikke, at jeg er "bedre" eller noget som helst
andet.
Tvært imod vil jeg ikke kaste med sten, .... for det ville kræve, at jeg
selv er fejlfri ... og det kender jeg ikke nogen, der er!

Jeg anfægter nogle ting ... men jeg gør det uden at påstå "noget" ...
Jeg forholder mig til, hvad der reelt er nedfældet i dette debatforum.

Hilsen Sannie ...

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 21-01-02 17:26

> Jeg anfægter nogle ting ... men jeg gør det uden at påstå "noget" ...
> Jeg forholder mig til, hvad der reelt er nedfældet i dette debatforum.
>
> Hilsen Sannie ...

har lyst til dette - og det virker >>som om du lige præcist har lyst til at
misforstå - for så at påråbe dig noget om Janteloven .......... Det hele

--
Pia Palmblad Wright

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-01-02 18:30

"Sannie" <Sannie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fornemmer, denne debat nærmer sig mudderkastning ... på det
> personlige plan ...

Ok når man skriver sin mening om et og andet hvor man synes en person
har handlet stik mod alt fornuft .. som det jo vitterlig er at lade en
højløbsk tæve stå parkeret uden for en butik .. ja så skoser man og er
bruger af janteloven og når prøver at forklare at hvorfor man mener du
kører et forkert spor når du snakker om jantelov og at skose . ... .og
tillader sig at sige at den der måske er den største bruger af
janteloven er dig ... ja så kaster man med mudder .. ja men hvem
startede egentlig med at dadle alle os der på en pæn måde fortalte
Finn at han selv havde en del af ansvaret for det skete ...

Ja her ser man da tydeligt at du gokker vi andre en i knolden for at
fremhæve dig selv .. se jeg erkender at at jeg bor i glashus og jeg
kaster ikke sten .. og så smider du ellers en håndfuld grus ud mellem
os ...

> [...]
jeg
> selv er fejlfri ... og det kender jeg ikke nogen, der er!

Der er mange måder at fremhæve sig selv på .. og du har fundet en af
de mere rafinerede måder ..

> Jeg anfægter nogle ting ... men jeg gør det uden at påstå "noget"
> Jeg forholder mig til, hvad der reelt er nedfældet i dette
debatforum.

Nåe jeg synes nu ellers du påstår en masse bl.a. at vi alle bruger
jantelov og alle skoser Finn og jeg tror ikke der var en af os der
tænkte jantelov eller havde til hensigt at skose Finn .. blot åbne
hans øjne for at han ikke selv var helt uden skyld i det skete ... og
at han kunne have forhindret noget sådant i at ske ved f.eks ikke at
have efterladt hunden uden for en forretning ...

Mvh Ami

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-01-02 23:01

> Ok når man skriver sin mening om et og andet hvor man synes en person
> har handlet stik mod alt fornuft .. som det jo vitterlig er at lade en
> højløbsk tæve stå parkeret uden for en butik ..

Eller at have 2 tæver sammen ?. Og vælge forkert ?

Men det var der ingen moralprædiken over den gang.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Lars Stricker

Dato : 22-01-02 09:26

Hej Finn
Tillykke
Jeg er sikker på at du, selvom vi kun er i januar, har bedrevet årets mest
ondskabsfulde indlæg.
Tror du ikke det var på sin plads med en undskyldning over din helt groteske
sammenligning ?
-Lars

Fra : Heidi Høegh

Dato : 22-01-02 10:10

Lars Stricker <strick@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4D221B.5C6AD941@cs.auc.dk...
> [...]
> ondskabsfulde indlæg.
> Tror du ikke det var på sin plads med en undskyldning over din helt

Hej Lars

Det kan vi ikke være mere enige i.

Mvh
Heidi Høegh

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 10:29

Heidi Høegh <bentogheidi@mail.tele.dk> wrote in message

> Lars Stricker <strick@cs.auc.dk> skrev i en
> [...]
Ja det var da under lavmålet meget kan man skrive herinde, men vi læste jo
allesammen hvor berørt Ami var efter nytårsaften ,så det er da simpelthen
for lavt at bruge det imod hende .......

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 10:41

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:fha38.2691$Eu2.425856@news010.worldonline.dk...

> Ja det var da under lavmålet meget kan man skrive herinde, men vi læste jo
> allesammen hvor berørt Ami var efter nytårsaften ,så det er da simpelthen
> for lavt at bruge det imod hende .......

Nævnte jeg nogle konkrete navne ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Heidi Høegh

Dato : 22-01-02 15:01

Finn Jensen <figowitz@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ata38.2698$Eu2.425911@news010.worldonline.dk...
> Nævnte jeg nogle konkrete navne ?

Det kan godt være at gennemsnittet holder hund på et lavt plan, men derfor
er vi altså ikke komplet idioter !

Heidi Høegh

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-01-02 10:59

Vil give de foregående ret!
Hvis man havde lidt sympati for Finn og hans måde at holde hund på "højere
plan", så forduftede den, da man læste hans småondskabsfulde indlæg!
Og Finn, godtnok nævnte du ikke noget navn, men betragt nu ikke læserne af
dette forum som mindrebegavede!

Eva

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 11:34

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Vil give de foregående ret!
> Hvis man havde lidt sympati for Finn og hans måde at holde hund på "højere
> plan", så forduftede den, da man læste hans småondskabsfulde indlæg!

Hvorfor var det det?.
Tror du ikke at den "Gode Moral" også har ramt mig i mit tilfælde hvor min
avls tæve er blevet bedækket af en bastard ?.

Jeg har fået at vide at det var min egen skyld men det er IMHO fanme også
ens egen skyld hvis / når der opstår ballade når man har voksne tæver gående
op og ned af hinanden hver dag.

I mit tilfælde vil det i bedste fald kunne give liv til 8 små nye hvalpe
hvilket det andet tilfælde jo ikke kunne siges at være tilfælde.

Well, det var jo min egen skyld at min avls tæve blev bedækket af en
omstrejfende han hund siger mange og efter den holdning der er i denne NG
til racehunde, DKK og stamtavler så får jeg vel næppe nogen problemer med at
komme af med 8 små gadekryds som ingen stamtavle har og hvor faderen er en
blanding af mere eller mindre kendte racer men hvalpene skal jo ikke bruges
til udstilling så hvad fanden skal man så med en dyr stamtavle ?. Og der
findes jo AOF aften kursuser hvor Fido kan gå til træning og hvor man ikke
skal bruge en snobbet stamtavle.

Så det må jo glæde en masse nye hvalpe ejere at der ikke er stamtavle på
hvalpene og at de er blandingshvalpe for blandingshvalpe er jo så "sunde og
raske" modsat indavlet DKK hunde.

Men der var jo min egen skyld.
Lidt ligesom jægeren der kommer til at skyde sin gravhund under en gravjagt
fordi ræven har jaget hunde først ud af hullet. Det er jo også jægerens egen
skyld fordi han jo bare kunne lade være med at være jæger og have et
jagtgevær og en gravhund og at gå på gravjagt. Eller politimanden der får
dræbt sin tjenestehund under anholdelsen af en kriminel for han kunne jo
bare lade være med at være politimand og samtidig være hundefører.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 12:09

> [...]
Jeg har fået at vide at det var min egen skyld men det er IMHO fanme også
> ens egen skyld hvis / når der opstår ballade når man har voksne tæver

Det er da noget mærkeligt noget at bringe det på bane , bare fordi du har
dummet dig med at stille din tæve uden for bageren ! det har jo slet ikke
noget at gøre med den ulykkelige hændelse nytårsaften !

> I mit tilfælde vil det i bedste fald kunne give liv til 8 små nye hvalpe
> hvilket det andet tilfælde jo ikke kunne siges at være tilfælde.

Hvad fanden har det med hinanden at gøre , du burde da hellere give en
undskyldning istedet for at blive ved med at vade rundt i det !

> [...]
bruges
> til udstilling så hvad fanden skal man så med en dyr stamtavle ?.

Ja nu kan jeg jo kun snakke for mig selv men jeg ville da ALDRIG aftage en
valp fra dig med stamtavle eller ej når du har den holdning til hunde du nu
engang har !!

Og der
> findes jo AOF aften kursuser hvor Fido kan gå til træning og hvor man ikke
> skal bruge en snobbet stamtavle.

Og så mener du måske at disse kursuser ikke er gode/fine nok eller hvad ?dit
snopperi lyser jo ud af dig !

> [...]
> dræbt sin tjenestehund under anholdelsen af en kriminel for han kunne jo
> bare lade være med at være politimand og samtidig være hundefører.

Sikken en sammenligning tror du så også at jægeren og politimanden
stiller deres højløbske tæver uden for bageren ?

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 12:59

meddelelse news:UKb38.2732$Eu2.427494@news010.worldonline.dk...

> Det er da noget mærkeligt noget at bringe det på bane , bare fordi du har
> dummet dig med at stille din tæve uden for bageren ! det har jo slet ikke
> noget at gøre med den ulykkelige hændelse nytårsaften !

Har det ikke ?
Det er OK at dumme sig på alle andre måder bare ikke at sætte en tæve i snor
uden for en bager.

> Hvad fanden har det med hinanden at gøre , du burde da hellere give en
> undskyldning istedet for at blive ved med at vade rundt i det !

Ovestående var udledt af en som blev ved med at vade på mig igen og igen og
samtidig være "hellig"

> [...]
> valp fra dig med stamtavle eller ej når du har den holdning til hunde du

Du behøver nu heller ikke at ulejlige dig med det for det ville allligevel
aldrig ske at jeg vil sælge dig en af mine hvalpe alene udfra den indsigt du
har i hunde udfra alle dine indlæg i denne NG.

> Og så mener du måske at disse kursuser ikke er gode/fine nok eller hvad
?dit
> snopperi lyser jo ud af dig !

Det har jeg aldrig sagt de ikke var. De er sikkert gode blot man ikke har
eller får idéer med at gå videre med sit hundearbejde.

> Sikken en sammenligning tror du så også at jægeren og politimanden
> stiller deres højløbske tæver uden for bageren ?

Politimanden gør det nok ikke da de ikke må bruge tæver i tjenesten men en
del jægere kunne nu godt finde på det. Hmm...de kan sq også finde på at tage
en løbsk tæve med på jagt!. Uha..

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Pia

Dato : 22-01-02 13:36

"Finn Jensen" <figowitz@worldonline.dk> wrote in message news:avc38.2745en
> del jægere kunne nu godt finde på det. Hmm...de kan sq også finde på at
tage
> en løbsk tæve med på jagt!. Uha..

Ja, vi mødte i weekenden den sødeste lille 4 måneders "springador" som netop
var resultatet af dette. Og den fejlede skam ikke noget og var sikkert lige
så klog som begge sine forældre...

:Pia

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 14:55

Finn Jensen <figowitz@worldonline.dk> wrote in message
news:avc38.2745$Eu2.428345@news010.worldonline.dk... "Punish the deed,not
> [...]
>
> Har det ikke ?
> Det er OK at dumme sig på alle andre måder bare ikke at sætte en tæve i

Det der er simpelthen så barnligt at det ikke er værd at komentere.

> [...]

du
> har i hunde udfra alle dine indlæg i denne NG.

haha og det skulle komme fra dig der ikke mener at en hund er"en hel hund"
før den kan alt sin træning perfekt eller hvis den har skæve ben som du
skrev tidligere så er den heller ikke en hel"hund .Jeg vil virkelig ikke
håbe at der kommer valpe ud af dit "uheld" for så lader du dem vel ligge
udenfor i regnen fordi de er bastarer og dermed kun "halve hunde" efter din
mening .

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 15:35

meddelelse news:cae38.2763$Eu2.429303@news010.worldonline.dk...

> [...]
> før den kan alt sin træning perfekt eller hvis den har skæve ben som du
> skrev tidligere så er den heller ikke en hel"hund .Jeg vil virkelig ikke

Næh, det med træningen er op til hundeføreren. Ikke til opdrætteren.

> håbe at der kommer valpe ud af dit "uheld" for så lader du dem vel ligge
> udenfor i regnen fordi de er bastarer og dermed kun "halve hunde" efter
din
> mening .

Nej det kommer de ikke til men at aflive uønsket hvalpe ved fødslen bruges
mange steder.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 17:44

Nej det kommer de ikke til men at aflive uønsket hvalpe ved fødslen bruges
> mange steder.
> Venligst
> Finn Jensen

ja det er nok også det bedste i dit tilfælde for jeg tvivler da på at du kan
tage vare på valpene på en ordentlig måde med den indstilling du har !

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 18:04

meddelelse news:6Fg38.3607$XA5.480726@news000.worldonline.dk...

> ja det er nok også det bedste i dit tilfælde for jeg tvivler da på at du
kan
> tage vare på valpene på en ordentlig måde med den indstilling du har !

*host*

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-01-02 18:33

> [...]
kan
> tage vare på valpene på en ordentlig måde med den indstilling du har !

Til Punish osv....
Hej, må vi så lige være her!
Du har absolut intet belæg for at beskylde Finn for ikke at ville behandle
eventuelle hvalpe ordentligt!
Jeg synes ærlig talt, at du skulle beklage dette indlæg, det ville være på
sin plads!
Og som andre har været inde på, var det så ikke på tide at holde inde med
"mudderkastningen". Det er nu hyggeligere at læse om jeres hunde og de
oplevelser, I har med dem!!!

Eva

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 19:20

Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]

> eventuelle hvalpe ordentligt!
> Jeg synes ærlig talt, at du skulle beklage dette indlæg, det ville være på

haha ja det bliver godt nok ikke i dette liv at jeg beklager noget overfor
Finn !!desuden bevæger han sig jo på et højere plan og kan sikkert slet ikke
høre mig

> Og som andre har været inde på, var det så ikke på tide at holde inde med
> "mudderkastningen". Det er nu hyggeligere at læse om jeres hunde og de
> oplevelser, I har med dem!!!

Jo det har du jo nok ret i !

Fra : Marlene

Dato : 23-01-02 09:27

> [...]
> din

> Nej det kommer de ikke til men at aflive uønsket hvalpe ved fødslen bruges

At aflive hvalpe ved fødslen fordi de ikke lever op til de standarder,
ejeren ønsker, er direkte forkasteligt og er at holde hund på _et meget lavt
plan_. Og grunden til dette, er, at det netop er tydeligt, at man på denne
måde opdrætter hund som en _ting_ og ikke som et _levende væsen_, som man
holder af og vil det bedste. Løftede pegefingre er aldrig godt, men puha -
dette er for meget; at afgøre en lille hunds skæbne, om den skal dø eller
være i live, bare fordi man ikke synes, at hunden er pæn nok eller kan
sælges med den rette stamtavle. Så er der gået for meget _industri_ i det
(ligesom du nævnte med landmændene, Finn), og det er ikke den retning, vi
skal gå. Vi, os mennesker, kan da ikke tillade os at tage livet af et
levende væsen, bare fordi det ikke lige passer ind i programmet(????)

Mvh. Marlene.

Fra : Heidi Høegh

Dato : 22-01-02 14:57

Hold da op, der er da virkelig ikke noget at sige til at der er krig i
verden.

Hvad pokker er det at denne NG har udviklet sig til ?

Hvis der er nogle der er med på og starte en nyhedsgruppe for bastarder,
hulihækhunde, gadekryds osv. der bare lever et ganske almindeligt hundeliv,
der ikke går til 784 forskellige ting, der elsker og ligge i sofaen, elsker
ture i skoven, elsker og være hund, ja så syntes jeg vi seriøst skal
overveje en ny nyhedsgruppe.
Eller skulle det bare være en gruppe for hunde der holdes på lavt plan ?
For i denne her gruppe er da ikke til at holde ud og være.

Man skal jo nærmest være professor, have 87 års erfaring med avl, have været
træner i 43 år og en dyrlæge uddannelse eller hvad ? Før end man kan tillade
sig og skrive indlæg.

Hvorfor er der ikke plads til alm. hundeejere der "kun" har hund, fordi de
elsker hunden, og ikke andet. Hundeejere der sætter en stor værdi i og
tilbringe timer sammen med deres ven, uanset på hvilket plan dette så måtte
være ?

Der er da ikke noget og sige til at der bliver længere og længere i mellem
indlæg der "kun" indeholder en god historie om hvad man har lavet den
pågældende dag sammen med sin hund.

Mvh
Heidi Høegh

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 15:09

Heidi Høegh <bentogheidi@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c4d6e7a$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk... Hold da op, der er da
> [...]
elsker
> ture i skoven, elsker og være hund, ja så syntes jeg vi seriøst skal

kan der være plads til os der ikke har "den rigtige stamtavle" ?

Man skal jo nærmest være professor, have 87 års erfaring med avl, have været
> træner i 43 år og en dyrlæge uddannelse eller hvad ? Før end man kan
tillade
> sig og skrive indlæg.

Ja og så er det ikke en gang sikkert at de er klogere selv om de har haft
hund i 83 år !

> [...]
> elsker hunden, og ikke andet. Hundeejere der sætter en stor værdi i og
> tilbringe timer sammen med deres ven, uanset på hvilket plan dette så

Hørt !!

> Der er da ikke noget og sige til at der bliver længere og længere i mellem
> indlæg der "kun" indeholder en god historie om hvad man har lavet den
> [...]

Min hund har lige gennemtygget knust og slugt en fyldt grisseklov på under
10 min og afsluttede med at slå en stor bøvs og gå ud og lægge sig igen
og ellers glæder vi os til at komme ned til alle de andre hunde kl 16 igen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-01-02 15:38

meddelelse news:aoe38.3550$XA5.475257@news000.worldonline.dk...

> Ja og så er det ikke en gang sikkert at de er klogere selv om de har
haft
> hund i 83 år !

Nej det er jo ofte sådan at mange af os der har haft hunde mere eller
mindre hele vort liv og er vokset op med hunde ofte er forstokkede og
ikke åbne for nye ting .. men heldigvis gælder det da ikke os alle

> måtte
>

> Hørt !!

Ja dette skulle jo gerne være drivkraften i at holde hund .. men
selvfølgelig skal man ..synes jeg passe på at sofahunden ikke bliver
så udpræget sofahund at den ikke får lov at bruge hjernen til
aktivitet , problemløsning osv. og ikke får lov at være hund med en
hunds instinkter

> [...]
igen
> og ellers glæder vi os til at komme ned til alle de andre hunde kl

Tja Wupper og jeg har haft gang i børneslagbænken .. dvs den der
tingest børn har som legetøj .. sådan en trædims med huller og seks
pløkker til og en lille hammer, og så er det ellers bare at slå
pløkkerne gennem hullerne .. men jeg har sat karton på bagsiden så
ikke hullerne går helt i gennem og i hvert hul lægger jeg så en godbid
... og sætter pløkkerne i .. så må tøsen fjerne pløkkerne og tage
godbidderne .. eller jeg lukker hende ind i stuen mens jeg lige lægger
en godbid i et af hullerne og sætter pløkker i alle hullerne og så er
hendes opgave at fjerne den pløk hvorunder godbidden er gemt ..
endvidere har vi ryddet op .. ja altså Wupper har ryddet op i sine
kalkben mv. de er alle slæbt fra forskellige steder i huset og ind i
den kurv der er hævet over gulvet og har dyner og puder .. endvidere
har vi trænet lidt dressur og fri ved fod .. og været ude at fungere
som hmhmhund i haven .. selvom det ikke var det store hit man bliver
jo våd .. og den måde at blive våd på af regn er ikke atraktiv .. nej
så hellere et godt mudderbad eller en svømmetur i en å eller kanal ..
endelig har vi leget gemmeleg og gået et spor så der har såmænd været
aktivitet en stor del af dagen .. idet der jo også er røget andre
øvelser ind ..

MVH Ami

Fra : Kiksekage

Dato : 22-01-02 23:06

"Punish the deed,not the breed" <http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en meddelelse
> kan der være plads til os der ikke har "den rigtige stamtavle" ?

Ups!!!! Sandhedens time oprandt.
Misundelse er en grim ting.

Mh

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 23-01-02 10:27

Kiksekage <ingen@direkte.adgang.dk> wrote in message

> "Punish the deed,not the breed"
> [...]

haha det stod jo i "situationstegn "

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-01-02 15:40

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hold da op, der er da virkelig ikke noget at sige til at der er krig i
> verden.

Nej det er der ikke noget at sige til.

Dette er vist længere ude end godt var fra begyndelsen så jeg syntes vi
skulle stoppe nu inden der sker mere skade med at kaste mudder i hovedet på
hinanden.

Jeg har taget kritiken / moralen til mig som er skrevet i diverse tråde som
blev udledt af mit oprindelige indlæg og anser denne tråd / tråde som være
afsluttet for mit vedkommende.

Inden jeg afslutter denne tråd vil jeg beklage hvis jeg har trådt nogen over
fødderne og specielt til Ami vil jeg give en uforbeholdende undskyldning for
at jeg bragte det op i en tråd hvor dette ikke skulle have forkommet.

Fortsat god eftermiddag til 2 som 4 benede.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Lars Stricker

Dato : 22-01-02 15:52

Hej
Tak Finn
Pænt gjort - håber at vi alle har lært lidt. Vi har jo alle været for hurtige på
aftrækkeren på et eller andet tidspunkt.
Lad os få genoprettet god tone, og ro og orden

mvh
-Lars

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-01-02 16:11

> [...]
undskyldning for
> at jeg bragte det op i en tråd hvor dette ikke skulle have

Ja at jeg blev ked af det kan jo næppe forbavse dig .. men jeg ved på
den anden sige at jeg har valgt det der var bedst for Sandra og ikke
det der var lettest for mig .. og alt blev gjort af kærlighed til
Sandra .. en så uforbeholden undskyldning som den du giver skulle jeg
da være en slog hvis ikke jeg tog i mod .. så det er helt OK .. og
tak for den .. jeg tager selvfølgelig i mod din fremstrakte hånd og er
sikker på at andre i gruppen som du er kommet til at træde over tæerne
også vil gøre det ..

smil fra Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 17:27

> [...]
for
> at jeg bragte det op i en tråd hvor dette ikke skulle have forkommet.

Hvad med en undskyldning til alle dem herinde som du ikke mener at har hund
på et højt plan ??? det ville vist være på sin rette plads med en
uforbeholden undskyldning for den bemærkning også !!

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-01-02 17:52

meddelelse news:4Fg38.3604$XA5.480864@news000.worldonline.dk...

> [...]
> på et højt plan ??? det ville vist være på sin rette plads med en
> uforbeholden undskyldning for den bemærkning også !!

Helt ærligt Finn har været med i en diskussion hvor det ene ord
desværre tog det andet .. han har givet en undskyldning for at have
trådt nogen over tæerne .. deri skulle hvis også lægge en undskyldning
til de der føler sig ramt over ikke at være hundeejere på højt plan ..
og lad vær så med til at begrave stridsøkserne i stedet for at puste
til evt. gløder ..

hej fra Ami

Fra : Kosmonauten

Dato : 22-01-02 16:34

> [...]
> elsker hunden, og ikke andet. Hundeejere der sætter en stor værdi i og
> tilbringe timer sammen med deres ven, uanset på hvilket plan dette så

Hej Heidi,
dk.fritid.dyr.gadekryds??bastard??hulihaek?? ;c)
Det lyder som en fin idé, men lad os nu se, gemytterne falder heldigvis
hurtigt til ro.

En god aften til alle 2 og 4 benede, med og uden papir, med og uden
aktivering, med og uden menneskeliggørelse.( øhh altså hundene ;c) )
Mvh
Martin & Springadoren Laika som nu vil drible ud i blæsten og regnen og
nyyyyde det pragtfulde vejr ;c)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-01-02 16:52

"Kosmonauten" <kosmonauten@xxxolsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> dk.fritid.dyr.gadekryds??bastard??hulihaek?? ;c)
> Det lyder som en fin idé, men lad os nu se, gemytterne falder
heldigvis
> hurtigt til ro.

Ja ideen med en nyhedsgruppe for dk.fritid.dyr. bland danois ville da
være sjovt .. men mange ting ville jo være gentagelser fra denne
gruppe og en sådan gruppe skal .. synes jeg ikke op at stå fordi der
er ballade i denne gruppe .. nissen følger jo blot med .. og jeg synes
man kan sige at Finn har gjort sit til at der skal blive fred og idyl
i gruppen igen .. og det respekterer jeg ham godt nok vildt for .. mvh
Ami

Fra : Pernille

Dato : 22-01-02 17:01

> [...]
> elsker hunden, og ikke andet. Hundeejere der sætter en stor værdi i og
> tilbringe timer sammen med deres ven, uanset på hvilket plan dette så

Hej Heidi.

Hvis du kikker på de fleste indlæg i denne NG. så er de skrevet af helt alm.
hundeejere. Der findes vel ingen ualmindelige hundeejere. Bare det at
ha' en hund gør at man er en almindelig hundeejer.

Alle falder over Finn fordi han fortæller om sit uheld, jeg tænkte for mig
selv "Finn dit store fjols".
Ami Fortæller om sit grimme uheld, jeg tænkte for mig selv" Det måtte du
vide kunne ske, når du har flere tæver sammen"

Men jeg føler ikke den store trang til at "skose" folk for deres uheld, det
var der nogle der kunne lære noget af her i NG. Der er nogle her i NG. der
skal kommenterer alt og har nogle meget markante meninger, der overhovedet
ikke er til at ændre, uagtet at deres hunde erfaring ikke strækker sig
langt, det er meget "træls".

Jeg læser alle indlæg her i NG. og har gjort det i meget langt tid, jeg har
set folk komme og gå, sådan er livet.. Tonen kan til tider være barsk men
sådan er det når man bliver ramt på "føleren"

Jeg skriver ikke så tit her men har da før haft nogle meget voldsomme
debatter her

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 17:43

> Alle falder over Finn fordi han fortæller om sit uheld, jeg tænkte for mig
> selv "Finn dit store fjols".

Tror du ikke mere at det var fordi at han ikke mente at han havde skylden
som han skrev var det jo den løse hunds ejer der har skylden ,så det er jo
ikke fordi han fortæller om sit uheld men fordi han ikke ville akseptere
sin del af skylden i uheldet.

> Ami Fortæller om sit grimme uheld, jeg tænkte for mig selv" Det måtte du
> vide kunne ske, når du har flere tæver sammen"

Nu hørte du jo heller ikke hende skyde skylden på nogen andre vel , så i det
tilfælde er der da selvfølgelig ikke nogen der kritiserer hende

> Men jeg føler ikke den store trang til at "skose" folk for deres uheld,
det
> var der nogle der kunne lære noget af her i NG.

Ja især dem der ikke selv kan påtage sig skylden for det skete og skylder
skylden på andre ligesom små børn gør ..

> [...]
overhovedet
> ikke er til at ændre, uagtet at deres hunde erfaring ikke strækker sig

Ja det har du ret i det er godt nok "træls"

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-01-02 10:58

"Pernille" <Mito@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ami Fortæller om sit grimme uheld, jeg tænkte for mig selv" Det
måtte du
> vide kunne ske, når du har flere tæver sammen"

Ja korrekt .. set i bakspejlet burde jeg have været forberedt på at
det også kunne ske for mig men jeg har faktisk hele 2 gange før har
haft 2 kastrerede tæver sammen og da var da ikke bare skyggen af
optræk til lign ting .. bare lige denne bemærkning til din kommentar
... smil fra Ami

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 21-01-02 17:21

> [...]

> Jantelov og skoser mere end nogle andre i tråden har gjort .. ?? idet
> du da tydeligt tilkendegiver at du er åh så meget bedre end os andre

indlæg

--
Pia Palmblad Wright

Fra : Alex Linaa

Dato : 21-01-02 13:32

"Sannie" <Sannie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har læst dit indlæg ... men synes, du er sprunget let hen over mine
> helt konkrete spørgsmål!

Helt ærligt, er det ikke ved at kamme "lidt" over?

Diskussioner vedr. hvad og hvordan man diskuterer hører retteligt hjemme i
news:dk.admin.netikette, så mon ikke det var på tide at få debatten flyttet
derhen?

FUT til news:dk.admin.netikette

Alex

Fra : Sannie

Dato : 21-01-02 13:55

God idé!
Hilsen Sannie

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-01-02 13:13

> [...]
> forkert .. dvs. at jeg fint kunne forestille mig at Finn også senere
> vil placere sin højløbske tæve uden for en forretning ... ....

Korrekt opfattet og hvorfor det også vil ske næste gang vil jeg kort
beskrive her.

Dels vil Runa kun parres på 13. dagen og i lørdags var det 4 dage over denne
tid og dels er Runa svær at parre for hun slogs altid med hannerne og er de
svage så vil hun ikke parres med dem og hidtil har hun ikke ville lade sig
parre uden jeg var
tilstede så jeg tvivler på at hun ville det denne gang trods at han hunden
var særdelses nærgående dels var jeg kun væk i et par minutter så alt i alt
tror jeg ikke der er sket noget. Men det kan selvfølgelig ske alligevel men
i givet fald skulle det være første gang det var gået så let og hurtig.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Annette Skovbon

Dato : 21-01-02 08:31

Hej Merete,
Jeg giver dig ret,- fuldkommen.
Selvfølgelig har vi selv en del af ansvaret, og jeg gad nok se trafikken
inde ved kbh om morgenen, hvis ingen var forberedte på andres fejl.
Ang. Den med den løbske tæve. Mine forældre havde også en blanding,-
golden og labrador. De Sussi, som hun hed var løbsk, gik hun stadig fri
ved min faders fod,- ned til stranden, gennem skoven, op i kiosken mv.
De havde købt hende et par bedstemor underbukser der passede hende, og
klippet, og syet et lille hul der passede til halen. Så var de ude over
nogle kunne komme "på" hende. De kunne selvfølgelig prøve, men det gik
ikke så godt.
Den løsning kunne man måske også overveje i de konkrete situationer.
Kønt er det ikke nej, men er det bomuld, har hunden ingen problemer med
det, og hellere have dem på og kan gøre som man plejer, end pludselig
kun at skulle sidde hjemme i haven.
God dag, hilsen Annette

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 21-01-02 12:04

> [...]
> vi alle sammen var rørende enige så var det da kedeligt at læse denne
> gruppe. og vi er jo alle sammen eksperter når det gælder vores hunde ikke

Jeg er helt enig det gør det jo først intersant når man er uenig ! selv om
nogen ikke bryder sig om det og måske er lidt konfliktsky "hvad jeg slet
ikke mener at man burde være over nettet" og det er jo også kedeligt at
diskutere med folk der er konfliktsky.

Og hvis man stiller sin hund udenfor en foretning om det så er ude på landet
eller inde i byen så tager man en rissiko for der kan ske mange ting med
hunden når den står der den kan blive stjålet,bidt,fodret med kapsler,bide
børn stikke af , og ja enda også blive udnyttet sexuelt

og så er det jo egentlig ligegyldigt om det er ulovligt at stjæle hunde !for
den er væk ...og det er også ligegyldigt om det er ulovligt at have sin hund
løs , for den har jo allerede bidt din hund o.s.v.

Hvis man er smart så stiller man IKKE sin hund uden for en foretning !!

Fra : Sannie

Dato : 21-01-02 13:02

... selv selve livet er fyldt med ricici!
"Stop med at trække vejret, og du vil slippe for yderligere problemer! "

*sss*
Sannie

http://www.kandu.dk/