Asus P2B ver 1.02 (Hvilket Slotket og CPU ~
Fra : Claus Nielsen

Dato : 20-01-02 21:02

En kammerat skal til at sætte en hurtigere CPU i sit Asus P2B
bundkort.

Hvor i Danmark finder man et Slotket så man kan montere en nyere
Celeron i dette bundkort. Og hvad er Max hastighed på den Celeron man
kan bruge.

Er der noget man skal være opmærksom på.

Altså er der nogle slotket der er bedre end andre ?

Claus

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-01-02 22:59

> En kammerat skal til at sætte en hurtigere CPU i sit Asus P2B
> bundkort.

En god ide ville nok være at opdatere bios'en til den nyeste version til at
starte med. Der må man vel også kunne finde noget info om hvilke cpu'er det
understøtter. Læg ud med at søge på google.

> Hvor i Danmark finder man et Slotket så man kan montere en nyere
> Celeron i dette bundkort. Og hvad er Max hastighed på den Celeron man
> kan bruge.

Har set en der i en NG påstod at asus p2b kører fint med celly 1200... har
selv et asus p2b i min uni computer og regner da med at efterprøve hans
påstand om et års tid når de kan købes brugt

> Altså er der nogle slotket der er bedre end andre ?

Det tror jeg ikke...

Mvh. Søren

Fra : Esben

Dato : 21-01-02 07:32

"Søren Christensen" <2760098m001-FJERN-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv et asus p2b i min uni computer og regner da med at efterprøve hans
> påstand om et års tid når de kan købes brugt

Hvilket slotket tillader en Celeron 1200 (tualatin) i at køre i et Asus P2B?
Jeg er kun stødt på een slot1 -> tualatin converter, og udover en pris på
169$ så er den ikke kompatibel med Asus P2B.

--
Esben

Fra : Søren Christensen

Dato : 21-01-02 16:12

> [...]
> Jeg er kun stødt på een slot1 -> tualatin converter, og udover en pris på
> 169$ så er den ikke kompatibel med Asus P2B.

Rart nok at vide. Manden har nok bare været blærerøv så...

Mvh. Søren

Fra : Esben

Dato : 21-01-02 20:00

Måske har han kørt celeron 900@1200 på boardet.

--
Esben

Fra : Søren Christensen

Dato : 21-01-02 23:04

> Måske har han kørt celeron 900@1200 på boardet.

Ja, jeg tror det er sådan noget vi er ude i. Han skrev da også bare at p2b
snildt kunne klare 1200MHz celly - ikke noget om det var en oc'et mindre
model.

Mvh. Søren

Fra : Dennis Schafroth

Dato : 21-01-02 02:03

"Claus Nielsen" <batboy@ofir.dk> wrote in message

> [...]
>

> Hvor i Danmark finder man et Slotket så man kan montere en nyere
> Celeron i dette bundkort. Og hvad er Max hastighed på den Celeron man

Jeg fandt mit i CD-ROM , Falkoner Alle 52.
Ifølge asus hjemmeside er max hastighed 1000 MHz.

Jeg har selv kommet til at købe 900 MHz som ikke ser ud til at virke i en
dual opsætning i mit P2B-DS, så det kan være det kommer til salg i en
nyhedsgruppe.

> Er der noget man skal være opmærksom på.
>
> Altså er der nogle slotket der er bedre end andre ?
>

> Claus

Dennis Schafroth

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-01-02 09:07

Sun, 20 Jan 2002 21:01:36 +0100, skrev Claus Nielsen, på 17 linier, i

Ja den får 1,8v.
Men det kan de også klare...
den største er en 1100 du kan få i..
1200 dur ikke..