sende og modtage email
Fra : Jan Peterson

Dato : 20-01-02 20:21

Hej
Jeg kan hverken sende eller modtage emails fra min mobil, som er hos
debitel/tdc.
Efter afsendelse af en email via tlf.nr. 200 får jeg kort efter en sms fra
200 om at emailen ikke kunne sendes.
Har også prøvet at sende emailen som tekst og indlede beskeden med
email-adressen+et mellemrum. Virker heller ikke.
Emails afsendt TIL min mobil via telefonnummer@sms.tdm.dk kommer aldrig
frem.
(Hvorimod emails afsendt via telefonnummer@smsnu.dk går fint igennem.)
Jeg har hørt en forklaring gående ud på at tdc ikke er "opdateret" hvad
angår nye mobilnumre der indledes med 61 xx xx xx (eller måske 61 35 xx xx).
Er der andre med et mobilnr. 61 xx xx xx som har oplevet det samme?
vh Jan Peterson

Fra : Fischer

Dato : 21-01-02 07:06

> Efter afsendelse af en email via tlf.nr. 200 får jeg kort efter en sms fra
> 200 om at emailen ikke kunne sendes.

Jeg kan fint når jeg sender til 200, men ikke når jeg sender til +45 200.
Bare en idé.

*Fischer

Fra : Jan Peterson

Dato : 21-01-02 10:47

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan fint når jeg sender til 200, men ikke når jeg sender til +45 200.
> Bare en idé.

Jeg taster heller ikke +45 i disse tilfælde. Indledes dit tlf.nr. med 61?

Jeg har nu også fået en email retur, når jeg har prøvet at sende en email
til min mobil:

<citat:>
** THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY **

** YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE **

The original message was received at Sun, 20 Jan 2002 18:22:16 +0100

from p426-100.ppp.get2net.dk [195.47.141.100]

----- The following addresses had transient non-fatal errors -----

<61xxxxxx@sms.tdm.dk> "(x'erne indsat af mig her)"

<61xxxxxx@sms.tdm.dk>... Deferred: Connection refused by mail3.tdm.dk.

Warning: message still undelivered after 4 hours

Will keep trying until message is 1 week old

<citat slut>

Kan nogen forklare hvorfor mail3.tdm.dk dog skulle nægte at viderebefordre
en email til min mobil, når jeg har abonnement hos debitel og dermed hos
tdc?

vh Jan Peterson

Fra : Fischer

Dato : 21-01-02 11:33

> Jeg taster heller ikke +45 i disse tilfælde. Indledes dit tlf.nr. med 61?

Nej - det er et gammelt 24-nummer.
Det er i øvrigt længe siden jeg har prøvet - har ikke lige telefonen ved
hånden nu.
Jeg kan evt. teste det den kommende weekend hvor jeg kommer i nærheden af
debil/tdc nummeret.

*Fischer

Fra : HC

Dato : 21-01-02 16:40

On Mon, 21 Jan 2002 10:47:02 +0100, "Jan Peterson"
<jan.peterson@get2net.dk> wrote:

> [...]
>en email til min mobil, når jeg har abonnement hos debitel og dermed hos
Der har været problemmer med E-mail til mobil de sidste par dage hos
Tdc.
Jeg har også fået en hel del af disse meddelelser, men de kommer som
regel igennem senere. Prøv igen, da fejlen ikke er konstant, men
periodisk.