Kashmir dk's bedste rock band ??
Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 20-01-02 19:22

Hejsa...

Personligt syntes jeg at Kashmir er klart det fedeste danske rock band,
faktisk det fedeste i verden...

Men hvem syntes i er det fedeste danske rock band ??

Og det fedeste danske rock album ??

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-01-02 19:51

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> skrev i

> Personligt syntes jeg at Kashmir er klart det fedeste danske
> rock band, faktisk det fedeste i verden...

De er OK!

> Men hvem syntes i er det fedeste danske rock band ??

Jeg gradbøjer sjældent helt op i superlativ, da de færreste
udgivelser er sammenlignelige. Om de ene er federe end det andet er
mig ligegyldigt - bare det er fedt!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : zcully

Dato : 20-01-02 20:10

Ja det vil jeg egentlig næsten give dig ret i.....

D:A:D når dem næsten. Kun på grund af deres seneste par pop-udgivelser
syntes jeg klart at Kash er de fedeste.

Bedste album??
Hmm...
Der er det jo nok også et valg mellem 2 før nævnte.
Call of the wild eller Cruzential..

/Zcully

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-01-02 23:12

On Sun, 20 Jan 2002 20:09:48 +0100, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Bedste album??
>Hmm...
>Der er det jo nok også et valg mellem 2 før nævnte.

Cruzential er klart en af de fedeste danske rockplader jeg har hørt.
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 20-01-02 23:40

"Morten Bowman Hansen" <bowman@stofanet.dk> wrote in message

> Cruzential er klart en af de fedeste danske rockplader jeg har hørt.

Jeg kan heller ikke umiddelbart komme på et federe dansk _rock_band end
Kashmir og vil hoppe med på Cruzential-vognen. Det er klart det
Kashmir-album, der kan holde til flest gennemlytninger. Så tog det til
gengæld et par gennemlytninger for mig at blive glad for pladen

/Nikolaj

Fra : Niels Overgård

Dato : 20-01-02 21:51

Hej
Kashmir kan da aldrig nogensinde blive DK's bedste rockband (eller verdens
for den sags skyld). Det er de alt for uoriginale, upersonlige og ordinære
for at kunne være. Bevares, de er gode live, men derfra og så til kalde dem
de bedste....D-A-D derimod er langt mere originale, selvstændige og vil
noget, og deres koncerter.......uha uha, der er de for seje. Men men men, nu
er det jo DK's bedste rockband, og der skal ikke herske nogen tvivl om at
det er Sort Sol (måske en lille tvivl, for den der Snakecharmer, den fand'me
for ringe) der er DK's bedste ROCKband. De har altid forsøgt at være dem
selv, de har ikke lagt under for modeluner (Soundgarden, Radiohead---læs:
Kashmir). Den bedste rockplade er stadigvæk Everything that rises...must
converge (men jeg er vel osse ved at være en gammel mand).

mvh. Niels O`-_-´O

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-01-02 23:07

On Sun, 20 Jan 2002 21:50:54 +0100, "Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>Kashmir). Den bedste rockplade er stadigvæk Everything that rises...must
>converge (men jeg er vel osse ved at være en gammel mand).

Det synesdu ihvertfald
Jeg kan følge dig et stykke af vejen, men ikke helt. Kashmir's The
good life, mener jeg klart løfter sig over alle DAD's plader. Det er
ganske enkelt mere entelligentmusik end DAD. Det gør såmænd ikke DAD
dårligere, bare ikke nær så gode Kashmir. Deres første plader er
bestemt også originale og bestemt rock!!
Sort sol er jeg nok enig i, især fordi det på en eller anden måde er
dansk hele vejen igennem.
Men ja alderen spiller nok også ind
Iøvrigt er min favorit med Sort sol : Monsters.
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-01-02 23:18

wrote:

> [...]
>Kashmir). Den bedste rockplade er stadigvæk Everything that rises...must
>converge (men jeg er vel osse ved at være en gammel mand).

Forresten....håber da ikke du mener at Soundgarden var *snøft*
uoriginale og en mode!!?? De gik desværre i stykker, men det er musik
der går videre end mode - ligesom Radiohead iøvrigt. Det er for
intelligent til at være mode
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : ouiou

Dato : 21-01-02 09:34

Hej
Jeg udtrykker mig åbenbart ikke klart nok her. Nej jeg synes ikke at de
var/er mode, hvis det skal forstås negativt. Tværtimod, Soundgarden lavede i
den første halvdel af 90'erne noget af den allerbedste "grunge" (jeg ved
ikke rigtig om jeg tør kalde deres for det). De var jo netop så geniale at
de prægede verdens rockscener, og dermed også den danske, og Kashmir købte
også Soundgardens plader, og blev dermed lidt klogere på hvordan god rock
skulle lyde, men videre originale blev de ikke af det.

mvh. Niels O`-_-´O

Fra : Urban Skurk

Dato : 21-01-02 01:06

"Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> converge (men jeg er vel osse ved at være en gammel mand).
>
> Endelig en der også er vild med det album.
Midget Finger gjorde mig så misundelig at jeg blev nødt til at lave
sange selv.
Kunne også godt lide Fog Things hvor de indspillede nogle af
sangene fra den plade igen med klaver og cello.
Jeg er enig-Sort Sol har altid gået deres egne veje.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 21-01-02 11:15

> Jeg er enig-Sort Sol har altid gået deres egne veje.

Jeps. Sort sol er nok toppen.

Men ellers er der Sandmen, Mercyful Fate (Ikke så meget "ren" rock), eller
Her Personal Pain. Eller måske Fielfraz. Eller Gasolin?

MVH Claus Ellegaard Skytte

Fra : zcully

Dato : 21-01-02 16:42

Ok, Sandmen og Gasolin havde jeg lige glemt. Slap af Sandmen har lavet fede
tracks og er MEGA fede da de spillede live!!

/Zcully

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 22-01-02 12:39

"Niels Overgård" <ouiou@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Kashmir). Den bedste rockplade er stadigvæk Everything that rises...must
> converge (men jeg er vel osse ved at være en gammel mand).

Jeg tror sq du er kommet til at bytte om på Kashmir og D:A:D. D:A:D er
kanon, men Kashmir ER og bliver kongerne. I forhold til D:A:D, bruger de
meget mere leg og humor, som er samlet til nogle meget seriøse
sange/tekster. Det er langt mere interessant LYTTE til Kashmir end til D:A:D
(for nu at sammenligne de to, men det kunne have været så mange andre end
D:A:D). Mange flere detaljer og finurligheder, overraskelser og pludselige
indfald. Og så er teknikken sandeklig også i orden!!!

Og ja, når man har været den igennem nogle gange (den tager lidt mere tid at
fordøje end de andre, fordi den indeholder så meget), så er Cruzential
toppen af rocken. SÅDAN ER DET BARE!

Kåre

Fra : razz

Dato : 21-01-02 17:09

> Hejsa...
>

> Men hvem syntes i er det fedeste danske rock band ??

Tim Christensen helt klart. Det er kvalitets rock som kun Tim kan spille
det.

> Og det fedeste danske rock album ??

Det må jo være Tim Christensen - Secrets On Parade !

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-01-02 17:13

On Mon, 21 Jan 2002 17:08:33 +0100, "razz" <rasmusbirck@dak.k64.dk>
wrote:

>Tim Christensen helt klart. Det er kvalitets rock som kun Tim kan spille
>det.

>Det må jo være Tim Christensen - Secrets On Parade !

Well få et liv
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : razz

Dato : 21-01-02 19:58

> wrote:
> Well få et liv
> Morten
> bowman@stofanet.dk

Det er sq ok du ikke er enig, men nyhedgrupper er til for at diskuterer
forsk. emner. så ærlig talt hvis du ikke har noget seriøst at skrive, så lad
dog være.

Forøvrigt mener jeg ikke Kashmirs Cruzential hører til i katagorien under
"ren" rock. Helt klart en under- genre af rock, men mere ovre i
syre-rock/punk. Men straks der bliver det til et definitions spørgsmål, og
jeg mener helt klart ikke at Cruzential er klar rock.

Opslag i politikens Nudansk ordbog under Rock.: "Betegnelse for swing-præget
blues musik fra begyndelsen af 1950'erne"

razz

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 21-01-02 21:23

On Mon, 21 Jan 2002 19:58:12 +0100, "razz" <rasmusbirck@dak.k64.dk>
wrote:

> [...]
>forsk. emner. så ærlig talt hvis du ikke har noget seriøst at skrive, så lad

Jeg mente det simpelthen også vildt seriøst.
Slog 'ironi' op den nudanske ordbog du snakker om

Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Lotus

Dato : 21-01-02 20:47

Snakker vi nuværende danske rock-bands, kan jeg kun være enig i, at Kashmir
er noget af det federe. Dog må jeg sige, at Dizzy's første skive stadig
kommer på hjemme ved mig ganske ofte. Den vurderer jeg i hvert fald højere
end noget Kashmir album.

Lars