Forslag til kategorier igen-igen
Fra : nikolaj borg

Dato : 20-01-02 16:51

Med udgangspunkt i tidligere tråde og Troels liste har jeg her et forslag
til kategorier:

ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
ÅRETS DANSKE ALBUM
ÅRETS UDENLANDSKE BAND
ÅRETS DANSKE BAND
ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
ÅRETS DANSKE SOLIST
ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
ÅRETS NYE DANSKE NAVN
ÅRETS UDENLANDSKE KONCERTNAVN
ÅRETS DANSKE KONCERTNAVN
ÅRETS UDENLANDSKE PLADECOVER
ÅRETS DANSKE PLADECOVER
ÅRETS DANSKE SANGERINDE
ÅRETS UDENLANDSK SANGERINDE
ÅRETS DANSKE SANGER
ÅRETS UDENLANDSK SANGER
ÅRETS UDENLANDSK ROCK UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE ROCK UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK POP UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE POP UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK RAP UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE RAP UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.
dansegulvet)
ÅRETS DANSKE DANCE/HOUSE/TECHNO UDGIVELSE (herunder remixes mhp.
dansegulvet)
ÅRETS DANSKTOP UDGIVELSE
ÅRETS UDENLANDSK VIDEO
ÅRETS DANSKE VIDEO
ÅRETS UDENLANDSK SANGSKRIVER
ÅRETS DANSKE SANGSKRIVER
ÅRETS UDENLANDSK PRODUCER
ÅRETS DANSKE PRODUCER
Årets sang (dansk/udenlandsk?)
Årets musikjournalist

Det er faktisk temmeligt mange kategorier. Skal vi overveje nogle
sammenlægninger? F.eks. lægge band/solist eller sanger/sangerinde sammen
eller måske nogle af dansk/udenlandsk kategorierne?

/Nikolaj

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 20-01-02 18:41

> [...]
> sammenlægninger? F.eks. lægge band/solist eller sanger/sangerinde sammen
> eller måske nogle af dansk/udenlandsk kategorierne?

Som tidligere sagt, synes jeg det er alt for mange, men nu har vi
efterhånden diskuteret det i et stykke tid, så jeg foreslår, at vi bare går
i gang. Så må vi hver især bruge lidt mere tid på at tænke over, hvem vi vil
stemme på, men det overlever vi nok.

Ulrik

Fra : Torben Larsen

Dato : 21-01-02 00:58

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
[snip]
> Som tidligere sagt, synes jeg det er alt for mange, men nu har vi
> efterhånden diskuteret det i et stykke tid, så jeg foreslår, at vi bare
går
> i gang.
[snap]

Jeg synes også der er voldsomt mange kategorier. Ikke at de som sådan ikke
er relevante nok, men jeg tror de fleste af os får seriøst svært ved at
nominere og stemme på særlig mange af dem. Det virker næsten for ambitiøst,
og det vil jo på den anden side også være ærgerligt at skulle finde en
vinder i nogle kategorier hvor der kun er 1 eller 2 der har stemt.....?

Her er mine kategoriforslag:
ÅRETS UDENLANDSKE ALBUM
ÅRETS DANSKE ALBUM
ÅRETS UDENLANDSKE BAND
ÅRETS DANSKE BAND
ÅRETS UDENLANDSKE SOLIST
ÅRETS DANSKE SOLIST
ÅRETS NYE UDENLANDSKE NAVN
ÅRETS NYE DANSKE NAVN
ÅRETS DANSKE SANGERINDE
ÅRETS UDENLANDSK SANGERINDE
ÅRETS DANSKE SANGER
ÅRETS UDENLANDSK SANGER
ÅRETS DANSKTOP UDGIVELSE
ÅRETS DANSKE HIT
ÅRETS UDENLANDSKE HIT
ÅRETS MUSIKJOURNALIST

Jeg er i tvivl om hvad vi skal gøre ved kategorierne årets
rock/pop/rap/technodanceremixdisco udgivelse. Personligt synes jeg der er
fare for gentagelser fra album og bandnomineringerne i hvert fald i rock og
pop genren. Og hvad er rock ? Er det alternativt udgivet, skal der være
elektrisk guitar med, osv osv. For min skyld kan vi godt nominere i
rap/discotangotechno, men der må andre, mere genrebevidste indover for at
afgøre det.

Ud er gået: Koncertnavn, pladecover, video, sangskriver og producer. Og så
rock + pop.

Se i øvrigt mit nye indlæg under den oprindelige kategoritråd (a.d.m. awards
kategorier + nomineringer).

Torben

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 21-01-02 09:43

Som engang tidligere også har skrevet, vil jeg mene at vi bare skal tage så
mange kategorier, som der er stemning for. Når vi så (snart) skal skal finde
de nominerede, vil der sikkert være nogle kategorier, som der sikkert ikke
er interesser for, og dem stryger vi så!

Jeg mener personlig at vi skal skelne mellem udenlandsk og dansk, som også
Nikolaj´s forslag indeholder.
Vi er også nødt til at have kategorierne, hiphop, techno/electronica og
adskilt.
Jeg mener endda at de to også kunne deles, men det vil jo blive for meget at
det gode. Lige som vi heller ikke skal have heavy, rock, grunge eller andre
underlige kategorier, som kan gå ind under betegnelsen rock.

Lad os nu komme igang med at nominere, under nikolajs kategorier!!

Fra : Torben Larsen

Dato : 21-01-02 13:05

"Jakob Strandgaard Andersen" <jakobsa@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Lad os nu komme igang med at nominere, under nikolajs kategorier!!

Jamen, så pyt da......Så må jeg jo ind og rode sidste års indkøb igennem, nå
nej!! Så må jeg jo rode alle mine kopierede cd'er fra sidste år igennem ;)

Torben

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-01-02 15:38

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com[THIS]>

Uanset hvor mange kategorier, så har jeg disse to ønsker:

> ÅRETS DANSKTOP UDGIVELSE

- at dette mellemrum foran udgivelse stryges fra denne og
eventuelle andre kategorier (at det er der i DMA's kategorier
gør det ikke mere rigtigt).

> ÅRETS DANSKE HIT
> ÅRETS UDENLANDSKE HIT

- og at dette kaldes for sang i stedet for hit. Af allerede angivne
årsager.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk