Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken S/H Film og fremkalder bruger i ?
Fra : Langgaard

Dato : 20-01-02 14:17

Hej

Jeg har i 25 år brugt Agfapan 100 APS og Rodinal, senere Rodinal S. Jeg er
godt tilfreds, men det er også sjovt at prøve noget andet.
Og med den erfaring du har fået i fremkaldelse af netop din film, kan jeg
måske spare en del prøvefremkaldelser.

--
Venlig fotohilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-01-02 11:40

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in

> [...]
> Og med den erfaring du har fået i fremkaldelse af netop din film, kan
> jeg måske spare en del prøvefremkaldelser.

Hvad er det nu amerikanerne siger? "Consistency is King"

Jeg er selv begynder ud i S/H og bruger Tri-X + Rodinal / Rodinal Special,
men prøv evt:

rec.photo.darkrooom

http://www.greenspun.com/bboard/q-and-
a.tcl?topic=B%26W%20Photo%20%2d%20Film%20%26%20Processing

http://www.digitaltruth.com "The Massive Dev chart"

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : EGON STICH

Dato : 22-01-02 15:50

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns919E744199701kennethdarlingfromde@32.97.166.128...
> [...]
>
> Hvad er det nu amerikanerne siger? "Consistency is King"
>
> Jeg er selv begynder ud i S/H og bruger Tri-X + Rodinal / Rodinal Special,

Tjah.. Efter min ringe mening er Rodinal en glimrende all-round "suppe", men
lidt grovkornet.
Jeg har i mange år brugt ID-11, som jeg mener giver lidt finere korn med de
fleste film.
Forøvrigt "brygger" jeg selv mine fremkaldere. Det er lige så godt som "blå
Bånd", og sjovere.

MVH
Egon.

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 23-01-02 15:20

Fra : Langgaard

Dato : 25-01-02 15:13

Hej

Nej, men jeg var for ca. 10 år siden med til at lave en test, af de mest
almindelige film, kombineret med de mest almindelige fremkaldere. Alle
belyst normalt og med + og -, derefter fremkaldt normalt og med et lille +
og -.
Resultatet var at ingen film var bedre end andre, men det var bare om at
finde den rigtige kombination.
Ofte mister man noget skarphed med super-fine-grain fremkaldere.

--
Venlig hilsen / Best regards