Kan man skrive og printe noder?
Fra : Morten

Dato : 20-01-02 13:23

Jeg vil gerne vide om der er nogen der kender et program eller noget
andet, der gør det muligt at skrive noder på skærmen og så udskrive
dem på sin printer bagefter?

Fra : sune vuorela

Dato : 20-01-02 13:51

On 20 Jan 2002 04:23:04 -0800, morten@dragheim.dk (Morten) wrote:

>Jeg vil gerne vide om der er nogen der kender et program eller noget
>andet, der gør det muligt at skrive noder på skærmen og så udskrive
>dem på sin printer bagefter?

Gå ind på www.tucows.dk - og søg på noget med midi.... såp får du en
masse muligheder

Fra : Xylofonius

Dato : 20-01-02 14:44

> Jeg vil gerne vide om der er nogen der kender et program eller noget
> andet, der gør det muligt at skrive noder på skærmen og så udskrive
> dem på sin printer bagefter?
Tillad mig at anbefale NoteWorthy Composer http://ntworthy.com
Genialt og ikke mindst billigt program.

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 20-01-02 18:04

Xylofonius skrev:

> Tillad mig at anbefale NoteWorthy Composer http://ntworthy.com
> Genialt og ikke mindst billigt program.

Det er rimelig brugbart til lidt af hvert, så jeg kan tilslutte mig din
anbefaling.

Thomas T.

Fra : NBN

Dato : 20-01-02 17:37

Ellers prøv:

dk.kultur.musik.produktion

NBN

Fra : Astrid

Dato : 20-01-02 18:28

Morten <morten@dragheim.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne vide om der er nogen der kender et program eller noget
> andet, der gør det muligt at skrive noder på skærmen og så udskrive
> dem på sin printer bagefter?

sibelius (www.sibelius.com)
Finale! (www.codamusic.com)

/astrid

Fra : Xylofonius

Dato : 20-01-02 23:12

> sibelius (www.sibelius.com)
> Finale! (www.codamusic.com)
Ja, hvis man altså har pengene og tiden til at sætte sig ind i det.
Hvis du vil have et "nemt-at-gå-til" og billigt program, så brug
NoteWorthy Composer (www.ntworthy.com).

Fra : Torsten Olafsson

Dato : 20-01-02 20:27

Morten <morten@dragheim.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:76c8ee4d.0201200423.4ba1452@posting.google.com...
> ... nogen der kender et program eller noget
> andet, der gør det muligt at skrive noder på skærmen og så udskrive
> dem på sin printer bagefter?

Hej Morten,
Ja, der findes faktisk en del forskellige nodeprogrammer, f.x. "Musicator",
Cubase "Score", Coda's "Finale" & "Sibelius", som er mere eller mindre
avancerede. Det er almindeligvis musikinstrument- og musik-software
forretninger, der forhandler programmerne, så jeg foreslår, at du begynder i
din lokale musikbutik med at spørge om mulighederne, systemkrav, priser
o.s.v., ligesom du også kan søge oplysninger på de forskellige
producenters hjemmesider. God fornøjelse.
M.v.h. Torsten (programbruger, ikke -forhandler)