Sådan dræber du gode CD/LP butikker!
Fra : NBN

Dato : 20-01-02 12:47

Hey alle

Påstand:
Hvis største delen af den danske befolkning købte deres nye CD'er i Bilka,
Statoil og. lign. steder vil de gode musikforretninger dø!
Det mener jeg er fakta!
Hvis omtalte butikker styrede største delen af salget af musik i DK, ville
det se meget skidt ud.

Hvem ville så kende:
Saybia, Mew, Filur, Superheroes, Jupitor Day og fx. Swan Lee, bare for at
nævne nogle danske navne.

Har selv arbejdet i en af Kbh's pladebuttiker gennem 1½ år, og vi har mange
spændende "produkter" som du ALDRIG vil finde i fx. Føtex!
(Og jeg mener ik' FONA!

Mvh,

NBN

Fra : Jesper Elvang

Dato : 20-01-02 13:54

Kan kun give dig ret i at der er for få gode pladeforretninger... så da jeg
kommer mere i Tyskland end Kbh. køber jeg der og det er lig et megetstørre
udvalg, mange jeg finder i Tyskland kan jeg ikke finde i DK anden at jeg
skal vente på de bliver bestilt hjem og for øverigt er de også billiger...
trist udvikling med sådan er det.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-02 15:42

Jesper Elvang <bech-elvang@privat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4abd9a$0$95375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Bilka,

_________
SV:
Øhhhh. Er det nogle kendte navne du næsvner der? - Har aldrig hørt om dem -
hmm...

Nu ved jeg ikke om det er pladebutikkerne som har den største del af
pladesalget. Er det mon det ? - Mon ikke de fleste plader købes hos
tankstationer, supermarkeder, kræmmermarkeder tilsammen ? . Især
kræmmermarkeder. Her står der at stå folk i flere lag, for at købe dansktop,
country og sådan noget.

Hvis det var pladebutikkerne som styrede størstedelen af salget af musik i
DK, ville det se meget skidt ud.
Hvem ville så kende Bjørn og Okay, Kandis, Kim og Drengene og Klaus og
Servants og ny dansk musik som Blue Hawai.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 20-01-02 15:46

> [...]
> Hvem ville så kende Bjørn og Okay, Kandis, Kim og Drengene og Klaus og
> Servants og ny dansk musik som Blue Hawai.

hehe... Meget morsomt indlæg på mange måder. Men mellem linjerne opridser du
jo en rigtig ting, nemlig at forskellige genrer distribueres forskelligt. Du
får nok svært ved at uddybe påstanden om at det ser skidt ud, hvis
pladeforhandlerne styrede al salg i DK. Mht. kendskab synes jeg nu ikke at
pladeforhandlere er ene om at gøre folket bekendt med musikere. Personligt
tror jeg da at jeg primært stifter bekendtskab via radio og TV.

Ulrik

Fra : Jesper Stampe

Dato : 20-01-02 16:01

> [...]
> _________
> SV:
> Øhhhh. Er det nogle kendte navne du næsvner der? - Har aldrig hørt om

Ja Åge - det er faktisk temmelig kendte navne hvis man interesserer sig bare
en smule for nyere dansk kvalitets rock. Til gengæld kender jeg stort set
aldrig de navne du nævner - så'n er vi så forskellige

> [...]
> Hvem ville så kende Bjørn og Okay, Kandis, Kim og Drengene og Klaus og
> Servants og ny dansk musik som Blue Hawai.

Er det det så jeg må sige: hvem fan' er det? Det er ikke noget der sælges i
de butikker jeg kommer i. Gad vide om jeg går glip af noget? Jeg tror det
ikke!

Fra : NBN

Dato : 20-01-02 17:23

Hey Åge

Som andre også har kommenteret, Ja kendte navne, hvis man følger lidt med!

Der sælges ikke meget dansktop-musik på Sjælland, i hvert fald ikke i de
(mange) pladebutikker som jeg har besøgt!
Men, en stor del af dansktop-publikummet vil jo heller ikke betale sig meget
for CD'er. Måske det er derfor de sælges på fx. et kræmmermarked,
eller på tanken i Vorbasse.
Så måske er Kandis-"genren" en Jysk ting ?

That's just my opinion.

Mvh,

NBN

Fra : Troels

Dato : 20-01-02 17:57

> Så måske er Kandis-"genren" en Jysk ting ?

NEJ!!!!!!!!

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-02 18:35

Troels <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4af72a$0$246$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> NEJ!!!!!!!!
SV: Helt enig. De er ikke en speciel jydsk ting. De er faktisk populære over
hele landet. Se deres koncertkalender. De er faktisk også blandt Norges
populæreste grupper. de er sansynligvis (skråstreg) måske det populæreste
orkester i hele Skandinavien, bortset fra Vikingerne og Ole Ivars

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 20-01-02 18:40

> [...]
> populæreste grupper. de er sansynligvis (skråstreg) måske det populæreste
> orkester i hele Skandinavien, bortset fra Vikingerne og Ole Ivars

Ja, indtil om ca. 20 år hvor alle dem der hører det eller spiller det enten
er blevet så gamle at de ikke han tage deres 4 akkorder, eller allesammen er
døde! :)

Jacob

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-01-02 19:44

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i

> Ja, indtil om ca. 20 år hvor alle dem der hører det eller
> spiller det enten er blevet så gamle at de ikke han tage deres
> 4 akkorder, eller allesammen er døde! :)

Sådan går det desværre ikke. Se nu det lamme orkester Bjørn & Okay,
som man længe havde håbet ville dø en hurtig død
(hjernedødskriteriet gælder ikke indenfor dansktop), og så går
fader Bjørn hen og får en søn, der er om mulig endnu mere musikalsk
handicappet, og så er Kandis en realitet.

Det ser sort ud

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Emil Rune

Dato : 20-01-02 23:18

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fader Bjørn hen og får en søn, der er om mulig endnu mere musikalsk
> handicappet, og så er Kandis en realitet.

HAHAHA! Hvor ville verden dog være et bedre sted, hvis dansktoppens svøbe
ikke eksisterede. Mage til fordummende genbrugsmusik skal man virkelig lede
længe efter....

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 20-01-02 23:44

> HAHAHA! Hvor ville verden dog være et bedre sted, hvis dansktoppens svøbe
> ikke eksisterede. Mage til fordummende genbrugsmusik skal man virkelig
lede
> længe efter....

Nu er termen "fordummende" blevet brugt flere gange i diskussionen om
dansktop. Er der én der gider at argumentere for det? Hvordan virker musik
fordummende - tekstmæssigt, akkordmæssigt eller hvad? Må man ikke smile når
man spiller, må ordet kærlighed ikke indgå? Forklar venligst

Ulrik

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-02 22:20

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> wrote in message

>Må man ikke smile når man spiller?

Nej ....

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Henrik Vest

Dato : 22-01-02 01:34

> HAHAHA! Hvor ville verden dog være et bedre sted, hvis dansktoppens svøbe
> ikke eksisterede. Mage til fordummende genbrugsmusik skal man virkelig
lede
> længe efter....

Hvor mange af nudagens "kunstnere" har ikke taget et gammelt nummer op, blot
for at "pumpe" det op - det er måske ikke fordummende ??
Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Fra : John K

Dato : 22-01-02 12:27

> lede
>
> Hvor mange af nudagens "kunstnere" har ikke taget et gammelt nummer op,
blot
> for at "pumpe" det op - det er måske ikke fordummende ??

Da ikke nødvendigvis. Der findes da mange fede cover-versioner af gamle
numre.

Mvh

John K

Fra : NBN

Dato : 23-01-02 00:59

Meget muligt....

Men også MANGE dårlige...

NBN

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-01-02 05:57

NBN <morten_j@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2ku55$1ug9$1@news.cybercity.dk...

> Meget muligt....
>
> Men også MANGE dårlige...
>
> NBN
_______

Ja TEMMELIG MANGE. Hvad med SmallTalk`s gode gamle dansktopnumre, som de
splitter totalt ad. Arghh.

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 23-01-02 12:23

> Ja TEMMELIG MANGE. Hvad med SmallTalk`s gode gamle dansktopnumre, som de
> splitter totalt ad. Arghh.

Og til ære for Åge ryger Small Talk på Heavy Rotation i hele næste uge

Mvh

John K
PS: Åge, du kan faktisk booke dem til at spille hjemme i din baghave. Pris:
30.000 kr. for 30 min. + autografskrivning

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 23-01-02 22:21

> PS: Åge, du kan faktisk booke dem til at spille hjemme i din baghave.
Pris:
> 30.000 kr. for 30 min. + autografskrivning

Det' da løwn! (forhåbentlig)

mvh
Kim Frederiksen

Fra : John K

Dato : 23-01-02 23:07

> Pris:
> >
> Det' da løwn! (forhåbentlig)

Nej.

Er der noget galt i det?

Mvh

John K

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-01-02 19:40

> Er der noget galt i det?

Ikke før der rent faktisk er nogen der betaler 30k for at se Small talk ...

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-01-02 21:01

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c52f800$0$269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message

> Ikke før der rent faktisk er nogen der betaler 30k for at se Small talk
>
> mvh
> Kim Frederiksen
_________________

Haha, en sag for forbrugerrådet. 30 kr. for ingenting.

Fra : John K

Dato : 26-01-02 22:07

> Haha, en sag for forbrugerrådet. 30 kr. for ingenting.

Hva' pokker - ramte bilen dig ikke - øv...

Iøvrigt er prisen 30.000 kr. Åge :)

Mvh

John K

Fra : Wertigo

Dato : 21-01-02 08:22

NBN <morten_j@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2eag4$27jk$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> Det mener jeg er fakta!
> Hvis omtalte butikker styrede største delen af salget af musik i DK, ville

Jeg er enig i, at det ville se skidt ud. Desværre tror jeg blot, at
størstedelen af den danske befolkning faktisk køber musik netop _der_. Dette
gælder i hvert fald, hvis man tæller kæder som Fona, Merlin etc. med, der
godt nok er bedre orienterede inden for musik (større sortiment), men som
stadigt fokuserer mere på top 40 musik. Og ja, jeg synes også, det ser skidt
ud.

> Hvem ville så kende:
> Saybia, Mew, Filur, Superheroes, Jupitor Day og fx. Swan Lee, bare for at
> nævne nogle danske navne.

Heldigvis har p3 det seneste år været god til at 'hype' nogle nyere danske
navne - især Saybia (men også Superheroes, Swan Lee, Jupiter Day, Garbo &
Carpark North). Boogie (eftermiddagsprogrammet på DR) skal også have ros
for, at råspille Jupiter Days Empty Space. Så det er da muligt at møde disse
navne.

I øvrigt tror jeg ikke, at de navne du nævner, vækker genklang i den brede
befolkning; gennemsnitsdanskeren kender næppe mere end max 1-2 stykker - og
ejer ingen af deres albums.

Og det, kan vi hurtigt blive enigt om, er synd.

MvH Mikkel
Tænk hvis gode pladebutikker kunne få en renæssance...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-01-02 16:46

> [...]

> befolkning; gennemsnitsdanskeren kender næppe mere end max 1-2 stykker -
_____________________
SVAR: Det tror jeg heller ikke. Jeg mener at have et rimeligt kendskab til
populærmusik, men kender ikke en eneste af disse grupper.
_____________________

Fra : NBN

Dato : 21-01-02 21:20

" SVAR: Det tror jeg heller ikke. Jeg mener at have et rimeligt kendskab til
populærmusik, men kender ikke en eneste af disse grupper."
__________________________________

I så fald er det jo nok at du IKKE følger meget med i "alm" musik. Du må
sgu' da kende mindst ét navn, af de jeg nævner.
Er hører du kun lokalradio der kun spiller Dansktop"musik" ?

NBN

Fra : Martin Helbo

Dato : 21-01-02 16:56

> [...]
og
> ejer ingen af deres albums.
>
> Og det, kan vi hurtigt blive enigt om, er synd.

Dette tror jeg nu ikke kun er supermarkedernes/tankstationernes skyld. Efter
min mening er priserne steget så meget de sidste par år, så man ikke køber
"usikre CD'er" så som Saybia, Jupiter Day mm. man holder sig nok mere til de
mere etablerede navne som man kender og ved hvad man får (groft sagt).

/Martin Helbo

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-01-02 17:02

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> wrote in message
> [...]
de
> mere etablerede navne som man kender og ved hvad man får (groft sagt).

Jeg vil ikke just kalde Saybia's plade usikker. Det er noget af det mest
hypede på den danske scene i nyere tid. Hvordan kan de ellers nomineres til
en DMA for årets danske rock udgivelse uden at have udgivet andet end en EP?

/Nikolaj

Fra : NBN

Dato : 21-01-02 21:29

Ang. P3's "magt", Ja det er helt rigtigt!
Mente dog heller ikke at det kun er de gode pladebutiker der "styrer" salget
af spændende titler.
Læser derfor gerne Gaffa, som jo egentlig er det sidste rigtige musikblad i
DK. Det er da også trist!

Mht, Boogie TV, Jeg skal med det samme indrømme at jeg ikke har set meget af
det.
Men det er og bliver stadig et ungdomsprog....
Hvad med at vi fik et seriøst musikprog. i DK!

Mvh,
NBN

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 21-01-02 21:29

> [...]
> det.
> Men det er og bliver stadig et ungdomsprog....
> Hvad med at vi fik et seriøst musikprog. i DK!

Ja, det kunne være interessant med en musikalsk pendant til Bogart, som
immervæk er et mere "seriøst" / analytisk program end samtlige
musikprogrammer til sammen. Men det hænger nok sammen med, at mange mener,
at musik er 100% smag og behag, hvorimod film åbenbart bedre kan diskuteres.
Trist.

Ulrik

Fra : NBN

Dato : 21-01-02 23:40