Bedste bundkort til Thunderbird 1400
Fra : Chistiansbro

Dato : 20-01-02 04:52

Hvilket er det?

Kravet er min. 1 AGP, 6 PCI

Hvad er jeres bud?

Gerne med begrundelser og pris samt link
(et svar der hedder " ta´ Asus fordi de er go´" duer ikke *s*

Vh

Fra : Henrik Petersen

Dato : 20-01-02 10:36

Hej du
Jeg vil sige der er 2 forskellige at vælge, alt efter hvad du har af
tilbehør iforvejen

1. ASUS A7N266 ATX MOTHERBOARD
CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP / Duron 800-1600MHz
Socket: Socket A
Chip: nVidia nForce 420D
FSB: 200-266MHz
Slots: 5 PCI / 1 ACR / 1 AGP Pro x4 / Audio / VGA
IDE: 4-Ultra DMA/100
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip

2.ASUS A7V266-E - ATX - SOCKET A - 266MHZ

CPU: AMD Athlon 600MHz-1,4GHz+
Socket: Socket A
Chip: Via KT266A
Slots: 5 PCI / 1 AGP x4
IDE: Ultra DMA/100
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM

Det første er ca. 500.- dyrer en det andet, men der er onboard grafikkort
på, et GeforceMX2, så har du en dårligere grafikkort iforvejen så ikk, der
er så oxo en rigtig godt onboard lydkort med 5.1 udgang, så det er det
sammen, hvis du har et dårliger lydkort, kan der spares pænge, og så er der
oxo onboard netkort 10/100Mbit, så det er lidt hvad man har i forvejen ikk,
der er sammen perforrence på de to helt nye motherboard.

Det sidste kan oxo fåes men RAID, hvis det lokker, men det er dem mit valg
ville stå imellem PT.

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-02 10:55

On Sun, 20 Jan 2002 04:52:11 +0100, "Chistiansbro"
<christiansbro@hotmail.com> wrote:

>Hvilket er det?
>
>Kravet er min. 1 AGP, 6 PCI
>
>Hvad er jeres bud?
*********************************

Det kommer vel an på så meget! Jeg har i hvert fald gode erfaringer
med Abit KG7 som også kørte med T-Bird 1,4Ghz. Kortet har intet
onboard extra-udstyr. Det kan også overclockes til det ekstreme.

Pris uden RAID: 1310,-
Pris med RAID: 1545,-

Hvis du vil have et hurtigere MB og muligheden for at montere en XP
processor har Abit lavet en efterfølger til KG7 som hedder KR7A. Det
minder meget om sin forgænger dog har dette board VIAs nye KT266A
chip.

Pris uden RAID: 1491,-
Pris med RAID: 1819,-

På denne side er der link til alle MB'erne:
http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/main.htm

Der er selvølgelig også andre gode MB'er. Jeg skal snart samle en ny
computer og den skal i hver fald have et Abit KR7A! Prøv at søge efter
anmeldelser på google, så kan du se hvorfor jeg anbefaler disse
boards.

Mvh
Jürgen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 20-01-02 14:45

SNIP

Har selv et kr7a-raid og det board saprker for vildt røv ;)

Køb det ....

Fra : Razer

Dato : 20-01-02 11:35

Hej...
"Chistiansbro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er jeres bud?
>
> Gerne med begrundelser og pris samt link
> (et svar der hedder " ta´ Asus fordi de er go´" duer ikke *s*

Hvad er det bedste!!!!!
jeg brugte den her side og der har de testet nogle af de bedste. sjovt nok
er det nærmest det billigste der får den bedste OC. karakter, men det kan du
selv læse. Soltek er imidlertid kommet med et Nyt Motherboard der
understøtter de nye PC2700 Ram... Læs her:
http://www.digit-life.com/news.html ... problemet er bare at man ikke rigtig
kender så meget til det chipset..... men når deres 266a kører så godt,,
hvorfor skulle 333 så ikke,, meeeen..
jeg har ikke set kortet i DK. endnu men det kan vel nok erhverves udenlands.

Håber at det kan hjælpe dig lidt.. og nej Asus er ikke så godt som man altid
går og tror.
der er kommet mange andre fabrikater på makedet som gør det både billigere
og bedre end ASUS..

Thomas Blitz

Fra : Karsten Krambs

Dato : 20-01-02 18:29

>Hvilket er det?
>Kravet er min. 1 AGP, 6 PCI
>Hvad er jeres bud?
>Gerne med begrundelser og pris samt link
>(et svar der hedder " ta´ Asus fordi de er go´" duer ikke *s*

ECS K7S5A 580 kr
For den sidste 1000 du sparer kan du så købe dig en 60Gb ibm disk,
eller større CPU.

Jeg købte dette Motherboard fordi det var så biligt at jeg tænkte at
det ikke ville gøre den store skade økonomisk hvis nu det viste sig
jeg måtte købe et KT266a istedet.....

Men det sparker røv, chek Tomshardware guide, kun slået af KT266a
Så måske skulle du spørge - hvad er det jeg for for de 1000kr ekstra
jeg skal give for et ASUS KT266a motherboard ?!?

SDR or DDR SDRAM support, synchronous or asynchronous memory timings,
ATA/100 IDE interface, 6 USB, AGP 4x, integrated AC97 support and even
integrated Ethernet - everything within only one 582-pin BGA chip

Karsten