thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
#31# - Nogen der ved hvordan dette gøres p~
Fra : Christian Larsen

Dato : 19-01-02 23:37

Hej.

#31# - Nogen der ved hvordan dette gøres på en fastnet tlf.?, altså det at
man skjuler sit nummer når man ringer til nogen?

m.v.h.
Chris.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-01-02 23:42

Christian Larsen skrev:

>#31# - Nogen der ved hvordan dette gøres på en fastnet tlf.?, altså det at
>man skjuler sit nummer når man ringer til nogen?

*31*

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-01-02 08:38

> *31*

Når man bruger *31* vil der ske det omvendte af det der ellers vil ske.

I den situation at man har hemmeligt eller udeladt nummer og nummeret derfor
normalt ikke overføres ved opkald, vil nummeret i den situation blive overført
hvis man taster *31* foran.

Det er forøvrigt ret irriterende at man ikke bruger den samme kode på mobil og
fastnet. Ligesom det også er meget irriterende at tastaturet på en telefon og en
lommeregner/regnemaskine ikke er ens. Det har de seneste år givet mig mange
tastefejl på både telefoner og lommeregnere. Nogen gange skulle man tro at dem
der laver standarder ikke evner at bruge den øverste etage af kroppen, eller måske
er det fordi de ligefrem er ude på at genere deres medmennesker.

Claus

Fra : Eliasen

Dato : 20-01-02 11:14

> [...]
eller måske
> er det fordi de ligefrem er ude på at genere deres medmennesker.

Sjovt, at du nævner det! Der ER faktisk tale om standardiseringer.
Hvis du kan huske bl.a. de gamle Comet De Luxe-telefoner fra TDC
(dengang var det dog JTAS), havde de faktisk tasterne siddende som på en
regnemaskine eller et keyboard. Senere blev telefonerne produceret efter
CCITT-standarderne der anfører, at tasterne skal sidde som de gør i dag.
Et keyboard eller en regnemaskine er lavet efter en ISO-standard, der
tilgodeser de folk, der har arbejdet med kalkulatorer siden Ruder Konge
var knægt. En ændring (til den ene eller anden side) vil få
uoverskuelige konsekvenser for den part der må bøje sig..... - så
derfor!

/ Eliasen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 20-01-02 15:55

"Eliasen" <minus.eliasen@mail1.stofanet.dk> wrote:

[snip]
> [...]
>var knægt. En ændring (til den ene eller anden side) vil få
>uoverskuelige konsekvenser for den part der må bøje sig..... - så

Det er helt korrekt, at der er tale om standarder. Men da CCITT (nu ITU)
skulle lave standarden for telefoner, var det tåbeligt af dem ikke at
følge den gældende standard for regnemaskiner.

Iøvrigt tror jeg nu nok konsekvenserne af et skift er til at overskue.
Vi har jo prøvet det med telefoner i Danmark. Også telefonerne fra KTAS
havde tasterne som på en regnemaskine.

Peter

Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 21-01-02 18:48

> [...]
derfor
> normalt ikke overføres ved opkald, vil nummeret i den situation blive

Næsten rigtigt. Sådan vil det almindeligvis være. Man kan dog hos TDC
bestille det således at ens nummer aldrig vises, uanset hvad man taster.

> [...]
eller måske
> er det fordi de ligefrem er ude på at genere deres medmennesker.

Enig! I gamle dage havde næsten alle telefoner tasterne som på en
lommeregner. Men så kom er en ny standard, som efter min (og åbentbart også
din) mening, var fuldstændig tåbeligt lavet.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-01-02 19:57

"Rune Nicolajsen" <rn@jubiipost.dk> wrote:

[snip]
>Enig! I gamle dage havde næsten alle telefoner tasterne som på en
>lommeregner. Men så kom er en ny standard, som efter min (og åbentbart også
>din) mening, var fuldstændig tåbeligt lavet.

Det var stort set kun i Danmark, at tastaturet var som på en
lommeregner. CCITT havde lavet standarden, som den er nu. Den gang havde
vi flere telefonfabrikker i Danmark, og de lavede telefonerne til det
danske marked. Da telefonerne blev liberaliseret, kom de billige
telefoner fra østen, som fulgte CCITTs standard, ind på det danske
marked.

Peter

Fra : Christian Larsen

Dato : 20-01-02 19:14

Hej.

Tak for hjælpen, det var præcis det svar jeg ledte efter. ,-)
Mærkeligt at det er "*" og ikke "#" som ved mobilos. ,-o

m.v.h.
Chris

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 21-01-02 15:33

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Christian Larsen"
<bryske@mail.dk> mumbled in news:3c4b08e4$0$95352
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
> Tak for hjælpen, det var præcis det svar jeg ledte efter. ,-)
> Mærkeligt at det er "*" og ikke "#" som ved mobilos. ,-o

Det er fordi *31* ikke er helt det samme som #31#. * bruges til at
vælge noget "til", f.eks. *21*XXX# som omstiller telefonen til et
andet nummer, mens #21# nulstiller omstillingen. *31* vælger den
anden tilstand en normalt, mens #31# "vælger" nummervisning fra,

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *