Fejl i Alien 4
Fra : _dentro_

Dato : 19-01-02 23:31

.....som tidligere lovet - fejl i Alien 4

...- Hvordan kan et rumskib ryste når der ingen atmosfære er?

...- Til slut bliver der lavet hul i et vindue. Hvordan kan det være
resten af vinduet ikke knuses, og burde der ikke ske lidt mere end
blot at uhyret bliver suget ud? (JEg kommer også i tanke om Alien 2
(?) hvor Ripley flygter i sit lille rumskib hvor hun åbner et vindue
eller sådan noget så rumvæsenet flyver væk. Det er sq da for
urealistisk??)

_dentro_

Fra : Rhythm

Dato : 20-01-02 00:06

"_dentro_" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (?) hvor Ripley flygter i sit lille rumskib hvor hun åbner et vindue
> eller sådan noget så rumvæsenet flyver væk. Det er sq da for

Øøøh urealistisk ? Du ved vel godt at det ikke er sket i virkeligheden ik´ ?
Jeg vil nødigt skuffe dig , men hverken "Ripley" eller "monstrene" har
eksisteret i den virkelige verden. Filmen er rent fantasi og derfor
urealistisk.
Hvis det var realistisk ville jeg sige: Tak skævben

Rhythm

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-02 04:30

In article <a2cu3c$pu0$1@news.cybercity.dk>,
Rhythm claimed the following:

> Øøøh urealistisk ? Du ved vel godt at det ikke er sket i virkeligheden ik´ ?

Bemærk, filmen er en _science_ fiction, "videnskabelig fiktion", hvilket
betyder at man som minimum burde have tjek på lidt almen fysik, omend jeg
ikke selv er i stand til at vurdere disse goofs, da jeg ikke har set
filmen for nyligt.

--
Anders Vind Ebbesen
A lot of Christians where crosses around their necks. You think

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-01-02 12:01

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærk, filmen er en _science_ fiction, "videnskabelig fiktion", hvilket
> betyder at man som minimum burde have tjek på lidt almen fysik,

Af en film med taglinen "I rummet kan ingen høre dig skrige" er Alien (den
første) også bemærkelsesværdig larmende. På den anden side var Stjernekrigen
en stor inspirationskilde, og den er jo helt ude i skoven, hvad det angår.

MVH
Jens

Fra : Mogens

Dato : 20-01-02 00:53

On Sat, 19 Jan 2002 23:30:58 +0100, "_dentro_" <kena@mail.dk> wrote:

>..- Hvordan kan et rumskib ryste når der ingen atmosfære er?

Kommer vel an på hvad der frembringer rystelserne og hvor.
Du må beskive scenen lidt nærmere.

>..- Til slut bliver der lavet hul i et vindue. Hvordan kan det være
>resten af vinduet ikke knuses, og burde der ikke ske lidt mere end
>blot at uhyret bliver suget ud?

Kommer vel an på hvad vinduet er lavet af. Det er sikkert ikke
almindeligt vinduesglas.
Hvis det er solidt nok, og det er det vel når det skal kunne klare
trykket, så kan det vel nok holde.

>(JEg kommer også i tanke om Alien 2 (?) hvor Ripley flygter i sit lille
>rumskib hvor hun åbner et vindue eller sådan noget så rumvæsenet
>flyver væk. Det er sq da for urealistisk??)

Det er i slutningen af Alien 1 at Ripley flygter i et lille rumskib.
Og det er ikke et vindue, men luftslusen/døren hun åbner.
Hun er selv spændt fast i sit sæde og iført rumdragt, så der sker
ikke hende noget, men alt andet løst bliver suget ud.
Altså bliver der ikke brudt særligt mange af fysikkens love i den
scene.

Mvh Mogens

Fra : adrian

Dato : 20-01-02 02:11

Husk at skrive spoiler!!!!.

jeg har ikke setd en og efter have læst en smule af dit indlæg blev jeg lidt
sur over at du ikke havde skrevt spoiler.!
(ja jeg ved godt den er gammel og " alle har set den " og osv , men jeg kan
ikke huske den og det er lang tid siden jeg hars et den.
så vær lige sød at skrive spoiler også!.
hilsen
adrian.

Mogens <moveng@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a1k4us8hf45notku4jq3vklgcuflmqceb@4ax.com...

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-01-02 16:37

adrian wrote:

> [...]
> ikke huske den og det er lang tid siden jeg hars et den.
> så vær lige sød at skrive spoiler også!.

Når tråden ligefrem hedder "Fejl i Alien 4" så bør man da være klar over
at der vil blive diskuteret meget specifikke punkter i filmen så hvis
ikke man har set den så burde man da holde sig langt væk fra en tråd ved
det navn i første omgang.

Tenz.

Fra : adrian

Dato : 21-01-02 02:34

bla det er en princip ting.man skriver spoile hvis de er noget der is
omfortæller hvad der sker. men jo du har måske ret , men alligevel skriv
spoiler
Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4AE417.1070809@hotmail.com...

Fra : _dentro_

Dato : 20-01-02 03:23

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer vel an på hvad der frembringer rystelserne og hvor.
> Du må beskive scenen lidt nærmere.

Det var bare i slutningen af 4'eren jeg lagde mærke til det (det sker
garanteret også mange andre steder i filmene). DeT er efter de har
forladt det stor rumskib i det lille rumskib, og de opdager at Ripleys
'barn' er med. Rumskibet ryster som om der er tubulens. 1) Der er vel
ikke noget i rummet der kan skabe turbulens. 2) Et rumskib kan vel
ikke ryste i rummet? Bliver det påvirket i en retning med en kraft vil
det jo fortsætte i den retning (og ja, så ved jeg godt at der jo sker
en kraftpåvirkning fremad, men tager man den i betragtning og
forestiller sig at rumskibet skulle blive skubbet skiftevis op og ned,
så ville kraften fremad vel være så kraftig at der ikke kan mærkes
rystelser da rumskibet så ville flyve i en bølget bevægelse fremad).

Håber I kan forstå mig.

_dentro_

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 20-01-02 10:58

> [...]
> så ville kraften fremad vel være så kraftig at der ikke kan mærkes
> rystelser da rumskibet så ville flyve i en bølget bevægelse fremad).

Næ, ikke i rummet, men de er på vej ind i jordens atmosfære - hvilket, svjv,
er det farligste tidspunkt på enhver rumrejse. Det er derfor at Discovery
rumfærgerne er dækket med ildfaste kakler, så de ikke brænder op.
- Nicolai

Fra : _dentro_

Dato : 20-01-02 13:05

"Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk> skrev i en
meddelelse news:3c4a94a0$0$62846$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Næ, ikke i rummet, men de er på vej ind i jordens atmosfære -
hvilket, svjv,
> er det farligste tidspunkt på enhver rumrejse.

Jo... Den ryster kort efter de har forladt det stor rumskib i Betty.

NYT GOOF:

Da moder-alienen føder den der halv Ripley halvt Alien: Hvordan kan
det lade sig gøre? Kan et foster nå at blive dannet/ændret på 10 min -
½ time? Jeg mener... enten må hun have været gravid længe, og så er
fostret blevet ændret i sidste øjeblik, eller også så er hun blevet
gravid da Ripley lå nede i det der ting, og så er fostret edder manme
vokset hurtigt.

_dentro_

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 20-01-02 13:12

> Jo... Den ryster kort efter de har forladt det stor rumskib i Betty.

Nu kom jeg først ind midtvejs i filmen, så hvad er Betty? Men du snakkede om
sidst i filmen, og der har de gevaldig travlt med at forlade
rumskibet/stationen, før den går ind i jordens atmosfære. Det er netop når
går ind i atmosfæren at rystelserne begynder...eller tænker du på et helt
andet sted?
Nicolai

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-01-02 13:19

Hej "Nicolai Zoffmann Heiredal" <heiredal@paradis.dk>

>Nu kom jeg først ind midtvejs i filmen, så hvad er Betty?

Betty er piraternes rumskib.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-01-02 13:42

> [...]
> fostret blevet ændret i sidste øjeblik, eller også så er hun blevet
> gravid da Ripley lå nede i det der ting, og så er fostret edder manme

Nu er rumvæsnernes livscyklus jo temmeligt opskruet. De har vi lært af de
tidligere film. Hvorfor mener du, at fostret skulle være ændret/dannet i
løbet af 10-30 minutter? Vi hører intet om, hvorlænge dronningen har været
gravid?

Jeg undrer mig mere over, at dronningen pludseligt har fået en livmoder og
føder levende afkom. Hvad med alle æggene? Hvor kom de fra, hvis ikke det
var selvsamme dronning, som lagde dem?

MVH
Jens

Fra : Thomas Rohde

Dato : 20-01-02 19:02

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message
> Jeg undrer mig mere over, at dronningen pludseligt har fået en livmoder og
> føder levende afkom. Hvad med alle æggene? Hvor kom de fra, hvis ikke det
> var selvsamme dronning, som lagde dem?

Ham videnskabsmanden nævner at dronningen "has added a second cycle". I den
tidligere "cyklus" lagde hun æg, men med Ripley's gener har hun fået en
anden cyklus.

/Thomas

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-01-02 01:10

"Thomas Rohde" <Thomas.Rohde@Privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ham videnskabsmanden nævner at dronningen "has added a second cycle". I
den
> tidligere "cyklus" lagde hun æg, men med Ripley's gener har hun fået en
> anden cyklus.

Aha. Det forklarer det jo. Tak for det. Filmen formåede åbenbart ikke at
holde min opmærksomhed særligt godt fast.

MVH
Jens

Fra : [Mogwai]

Dato : 20-01-02 19:17

"_dentro_" <kena@mail.dk> wrote in message
> NYT GOOF:
> Da moder-alienen føder den der halv Ripley halvt Alien: Hvordan kan
> det lade sig gøre? Kan et foster nå at blive dannet/ændret på 10 min -
> ½ time?

Desuden har "The Queen", Alien nr 1, forinden lagt 12 æg som så har affødt
de der "face huggers", som så
igen har affødt de store aliens man ser dræbe til højre og venstre.
Kan man have 2 forplantningssystemer?

/Mads

Fra : John Hinge

Dato : 20-01-02 11:14

On 20 jan 2002 _dentro_ was heard to say:

> 1) Der er vel ikke noget i rummet der kan skabe turbulens.
I rummet nej, bortset fra forslaget om at det er fordi de er i
den øverste del af atmosfæren, så er der lige den note at nogle
motortyper faktisk også giver vibrationer, rystelser etc.. Og
vi kan vel godt blive enige om at et af kendetegnene ved Alien
filmene er at vores helte har en nagende tendens til at flyve
rundt i nogle af de værste skrammelkasser.. Undtaget selvfølgelig
Space marinerne med deres fine nye rumskib, som heller ikke rystede
(men deres lande dimser gjorde.. I atmosfæren)
Alien :
Nostromo : f-ing big, ikke så meget pjat med rystelser der..
Nostromos lander : atmosfære entry, rystelser
Aliens :
Sulaco : splinternyt militærskib med gravityengines : ingen rysten
Sulacos landere : atmosfære entry, ryste ryste
Allien Ressurrection :
Betty : skrammelkasse, ryste ryste
Militær stationen : stor, ingen ryste.

Men det er selvfølgelig ingen bevis for og imod..

Apollo kapslerne under lunar transition burn (altså medens de
kører hoved motoren for at rette sig ind mod månen) rysteryste.

Jeg finder det antydet det er noget af forklaringen.

Derudover lagde jeg mærke til noget jeg havde fortrængt da
jeg så Alien 4 i sin tid...
Før den hvide blob bliver født er der en lille scene hvor Ripley
er i ganske tæt kontakt med en alien, krammer den og sårn..
Hvis nu mama alien pga Ripleys dna har en livmoder..
Er der så en ækel mulighed for en 5'er i den scene ?

Derudover synes jeg stadig den hvide blob er for fatal :(
Dens klynkehvæsen, dens bekymrede anisgtsudtryk.. suk..
Lad mig lige komme efter den film med et Avid system..
sakse sakse.. minus hvid blob.. tadaaaa så ville den film
rykke sååå meget.. den er ustyrligt flot, jeg synes altså
bare at den hvide blob sku væk..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-01-02 12:02

Hej John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk>

>Derudover synes jeg stadig den hvide blob er for fatal :(
>Dens klynkehvæsen, dens bekymrede anisgtsudtryk.. suk..

Jeg genså Alien4 i aftes - og jeg havde fortrængt slutningen. Nu så
jeg hvorfor. Det er egentlig en udmærket film, hele konceptet med at
Ripley er en anden person (gensplejset Ripley/alien) er interessant.

Den er dog ikke nær så god til at opbygge en klaustrofobisk stemning
som de andre.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Brian Nielsen

Dato : 20-01-02 13:28

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Apollo kapslerne under lunar transition burn (altså medens de
> kører hoved motoren for at rette sig ind mod månen) rysteryste.
>
> Jeg finder det antydet det er noget af forklaringen.

Antyder da bare at månelandingen var et stort fupnummer

/Brian

Fra : John Hinge

Dato : 21-01-02 12:35

On 20 jan 2002 Brian Nielsen was heard to say:

> "John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Antyder da bare at månelandingen var et stort fupnummer

http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html
Meget underholdende læsning

Fra : Brian Nielsen

Dato : 20-01-02 13:23

> [...]
> ikke hende noget, men alt andet løst bliver suget ud.
> Altså bliver der ikke brudt særligt mange af fysikkens love i den

Men det ER i Aliens at hun ikke er i rumdragt, og hun åbner
luftslusen/whatever
medens hun klamrer sig til stigen. Alien dronningen suges ud.

/Brian

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 21-01-02 18:37

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:DDy28.1975

> Men det ER i Aliens at hun ikke er i rumdragt, og hun åbner
> luftslusen/whatever

Nej, det er den 8 passager, og hun har rumdragt på. Scenen hvor hun tager
den på varer adskillige minutter.

> medens hun klamrer sig til stigen. Alien dronningen suges ud.

Ja, undertrykket - Ripley er spændt fast.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-01-02 18:52

"David A. D. Konrad" <konrad@dadk.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er den 8 passager, og hun har rumdragt på. Scenen hvor hun tager
> den på varer adskillige minutter.

> Ja, undertrykket - Ripley er spændt fast.

Ja, det er fint, det er vi enige om, men nu snakkede jeg om Aliens,
hvor der er en lignende scene, hvor DRONNINGEN (som ikke var med i den
første film)
bliver suget ud og Ripley IKKE har rumdragt på.

/Brian

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 21-01-02 19:09

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:nxY28.2707

> [...]
> første film)
> bliver suget ud og Ripley IKKE har rumdragt på.

Uhh! Du har jo ret. Jeg har altid undret mig over, at hendes ene arm kunne
klare _både_ at holde til, at hun ikke blev suget ud, og samtidig "holde"
dronningen, der har et fast tag i hendes fod. I virkeligheden tror jeg armen
simpelthen ville knække af. Et mirakel er det også, at hun ikke får noget
som helst af al det flyvende gods i hovedet, og at hun bagefter kan kæmpe
sig op af stigen, trykke på knappen og med det samme lægge sig ned og
nærmest slappe af.

Men sådan er der jo så meget

Er det egentlig noget der ved, om der findes en directors cut af 4'eren?

Fra : Janick Elleholm Jens~

Dato : 22-01-02 00:51

> [...]
> nærmest slappe af.
>
> Men sådan er der jo så meget
>
> Er det egentlig noget der ved, om der findes en directors cut af 4'eren?

Jeg er ked af at skuffe dig, men der er ingen directors cut af alien 4

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 22-01-02 18:15

"Janick Elleholm Jensen" <janick_jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ked af at skuffe dig, men der er ingen directors cut af alien 4

ØV!

Fra : Gung Ho

Dato : 21-01-02 00:34

> [...]
> ikke hende noget, men alt andet løst bliver suget ud.
> Altså bliver der ikke brudt særligt mange af fysikkens love i den

Man kan måske undre sig over, hvor meget luft der er i kabinen. Det kan vel
ikke vare ret meget mere end nogle sekunder, før al luften er suget ud (i
hvert fald med den fart, luften har i scenen) i det lille rum.

Mvh. GH

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-02 04:32

In article <3c49f427$0$80451$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
_dentro_ claimed the following:
> ..- Hvordan kan et rumskib ryste når der ingen atmosfære er?

Hvordan kan se se hvad der er op og ned, dvs. hvorfor er de ikke
vægtløse, når de flyver i rummet?

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 20-01-02 04:42

Hej

Anders Vind Ebbesen wrote:
> Hvordan kan se se hvad der er op og ned, dvs. hvorfor er de ikke
> vægtløse, når de flyver i rummet?

Tja, er op og ned defineret vha. tyngdekraften? det vil jeg ikke mene.
På jorden er det defineret vha. retningen mod jordens centrum ( ergo
vha. tyngdekraften ) men i rummet er det vel bare en definationssag,
altså at fastlægge hvilken kurs der er ned og hvilken der er op....

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Rhythm

Dato : 20-01-02 19:53

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vha. tyngdekraften ) men i rummet er det vel bare en definationssag,
> altså at fastlægge hvilken kurs der er ned og hvilken der er op....

I rummet bruger de: Heading og Bearing for at finde ud af hvor de flyver
hen.
Der bruger de Jorden som udgangspunkt i deres beregninger.
Det er både til op og ned flyvninger , selv om der ikke er noget rigtigt op
og ned derude.
Med vægløshed har de en smart fantasi dims som altid hedder: Antigravity....
foran.
Det er en smart stor maskine som befinder sig et eller andet sted ombord på
skibene
som laver et kunstigt gravitations felt. Men spørg ikke dem der har fundet
på den dims
hvordan at den virker , for det ved de ikke engang selv
Men i den virkelige verden kræver det en stor roterende del som spænder sig
rundt
om de dele af skibet der skal have tyngde kraft. På den roterende del
befinder sig så
f.eks kontorer,laboratorier,toiletter etc som kræver tyngdekraft.
Det er det samme grundprensip som de leger med engang når rumstationen ISS
står færdig (100%) om en 30 års tid.
Så er der også en stor roterende del som omspænder hele stationen.
Faktisk noget alla den man kan se i filmen 2001 som også roterer rundt om
sin egen akse.
Så i midten kan der være spacedocs hvor de parkerer rumskibene som af gode
grunde
ikke skal have gravitation og i yderdelene som roterer ligger så
opholdsstederne for
crewet.
Sådan ville det se ud i den virkelige verden om en (skal vi sige) 100 år.
Men det når vi jo ikke at opleve os der er til på Jorden nu.

Mvh
Rhythm

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-01-02 13:28

> A lot of Christians where crosses around their necks. You think
> when Jesus comes back he ever wants to see a fucking cross?

Det var noget af en stavefejl du har i din signatur....

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-01-02 00:14

In article <a2ed7u$b0m$1@sunsite.dk>,
Thomas Mouritsen claimed the following:
> "Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse

> Det var noget af en stavefejl du har i din signatur....

Det må man sige

Kopieret direkte fra: http://akirkham.tripod.com/hicks.html - minder
mig om at man aldrig skal have tiltro til at amerikanere kan skrive
korrekt engelsk

--
Anders Vind Ebbesen
A lot of Christians wear crosses around their necks. You think

Fra : [Mogwai]

Dato : 20-01-02 19:25

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> wrote in message
> In article <3c49f427$0$80451$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> _dentro_ claimed the following:
>
> Hvordan kan se se hvad der er op og ned, dvs. hvorfor er de ikke
> vægtløse, når de flyver i rummet?

En mulig løsning kan være "stickpads", dvs. med lidt magnetisme i skoen og
et metalgulv, kan man
skabe en fornemmelse af retning, men den holder vist ikke her.
vandscenen er med til at gennemhulle den teori.

/Mads