Hjemmeside
Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 19-01-02 22:56

Hej

Jeg ved ikke rigtigt om det er den rigtigt gruppe, men jeg prøver.

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor man kan skrive et indlæg om andre. En
ris/ros side.

Men hvem har ansvaret for det der liggerpå en sådan side.Kan den der har
side fraskrive sig ansvaret, hvis han ved hvem der har indsendt indlægget.

Kender I nogel hjemmesider med juraen bed an hjemmeside.

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 20-01-02 01:17

Jan Bang Madsen skrev: (messageID: <news:a2cq4c$kjk$1@news.cybercity.dk>)

> Hej
>
> Jeg ved ikke rigtigt om det er den rigtigt gruppe, men jeg prøver.

Spørg hellere i news:dk.videnskab.jura

> [...]
>
> Men hvem har ansvaret for det der liggerpå en sådan side.Kan den der
> har side fraskrive sig ansvaret, hvis han ved hvem der har indsendt

Det afhænger vel en del af hvilken karakter sidens indhold har/får(?)

XFUT: news:dk.videnskab.jura (Dette indlæg, og svar herpå, havner i
juragruppen).

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-01-02 18:17

Scripsit "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>

> Det afhænger vel en del af hvilken karakter sidens indhold har/får(?)

Det er kun i afsindigt specielle situationer man gyldigt kan fraskrive
sig et ansvar (udenfor kontrakt) - vel at mærke hvis det er et ansvar
man ville have haft uden ansvarsfraskrivningen.

En "ansvarsfraskrivning" kan i nogen tilfælde være praktisk til at
gøre besøgende opmærksom på den retstilstand der gælder uanset om
notitsen havde været der eller ej. Men den kan altså næppe i sig selv
ændre nogen retstilstand.

--
Henning Makholm "You propose to avoid dying? I will be
interested to hear the method you plan for this endeavour."