Eheim versus andre filtre
Fra : Morten Gulev

Dato : 19-01-02 20:23

Det lader til at mange her vil sværge ved Eheim filtre, så jeg kunne godt
tænke mig at høre hvorfor disse filtre er de andre uovertrufne.
Nogen bud?
Mvh Morten

Fra : Søren Reinke

Dato : 19-01-02 20:35

"Morten Gulev" <mgulev@yahoo.com> wrote in message news:sJj28.135$ZZ4.2786@news.get2net.dk...
> Det lader til at mange her vil sværge ved Eheim filtre, så jeg kunne godt
> tænke mig at høre hvorfor disse filtre er de andre uovertrufne.
> Nogen bud?

Jeg synes de er bedst af flere årsager.

1. De er meget lydsvage
2. Utroligt stabile, de holder 'evigt'
3. De nye modeller er meget nemme at rengøre.
4. Det er tysk kvalitet når det er bedst.

Jeg har prøvet flere andre mærker, men for mig er der ingen tvivl, Eheim er bare bedre.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-01-02 23:47

Hej,

Jeg kan kun tilslutte mig Søren. Jeg havde i begyndelsen en billigere type
spandpumper, som jeg især syntes a) larmede meget, b) var besværlige at
rengøre og c) var besværlige at få alt luften ud af når de skulle startes
efter rengøring.

Nu har jeg kun Eheim Professional pumper og de a) er fuldstændig lydløse, b)
er nemme at rengøre og har "kurve" til hver enkelt filtermateriale samt
stop-ventil når du piller slangeforsatsen af (og dermed ingen vandspild) og
c) er meget nemme at få luften ud af efter rengøring.

Prisforskellen på de to mærker er til gengæld markant. Eheim er godt dobbelt
så dyr og en pæn investering, men den holder forhåbentlig mange år frem og
det letter alt i alt arbejdet betragteligt. Det er som at sammenligne Opel
og Mercedes (og jeg kører selv Opel i det daglige)

Mvh. Kim

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 20-01-02 09:20

"Kim Jensen" <kgj@post.1klik.dk> writes:

> [...]
> det letter alt i alt arbejdet betragteligt. Det er som at sammenligne Opel
> og Mercedes (og jeg kører selv Opel i det daglige)

Men i modsætning til biler, så bliver den danske "eheim-afgift" ikke
pålagt hvis man kører over grænsen efter en pumpe. Det er nemlig den
danske monopol-importør der føler sig berettiget til lidt avance
såvidt jeg har ladet mig forstå.

Hvis man skal købe ny Eheim pumpe kan det godt betale sig at undersøge
prisniveauet i forskellige butikker, inklusiv tyske webshop butikker.

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Steen Suder

Dato : 20-01-02 09:49

Esben Haabendal Soerensen wrote:

> [...]
>
> Hvis man skal købe ny Eheim pumpe kan det godt betale sig at undersøge
> prisniveauet i forskellige butikker, inklusiv tyske webshop butikker.

Det kan godt anbefales. Eldorado er ret griske (!).

Eksempler:
<http://www.aquapro2000.de/>,
<http://www.seame.com/> er det kun mig, der synes at deres hjemmeside er
dårlig og grim?, samt
<http://www.aquaristic.net/>

Eller bare kør til Flensborg. Jeg gav ca. DKK 640,- for min 2224 for et
par år siden i Futterhaus.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-01-02 11:42

Steen Suder <CAB@earthling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C4A8461.4010B5CF@earthling.net...

> Eller bare kør til Flensborg. Jeg gav ca. DKK 640,- for min 2224 for et
> par år siden i Futterhaus.

Jeg skal til Flensburg på fredag, hvilken af Futterhause butikkerne er
det, man skal besøge??
Den hvor ham der taler dansk er.

Carsten

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 20-01-02 12:15

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3C4A8461.4010B5CF@earthling.net...

> Jeg skal til Flensburg på fredag, hvilken af Futterhause butikkerne er

Der er en i begge butikker.

Den ved Fördepark har en rigtig flink fyr der hedder Sven, den i nærheden af
danfoss har en ung knægt der hedder noget jeg ikke kan huske.

Man kan normalt få bedst rabat i den ved danfoss.

Fra : Steen Suder

Dato : 20-01-02 12:29

Carsten Gall wrote:

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3C4A8461.4010B5CF@earthling.net...

> Jeg skal til Flensburg på fredag, hvilken af Futterhause butikkerne er

Det er i Batteriestrasse og han hedder Marcus (Markus?).

Kør over ved Kruså og kør fra motorvejen ved Klues'afkørslen (ca. 5KM
fra grænsen).
Du kommer nu ind på Mads Clausenstrasse med Danfoss på højre hånd.
Følg vejen ind i byen. Du kommer forbi "Calles Grenzshop", der også har
en benzintank, på højre hånd.
Kør ca. 400M frem, forbi "SK Discount"-reklamen på en gavl på venstre
side af vejen og drej til venstre "Nede i bunden", ind ad
Batteriestrasse. Derefter er det første indkørsel på højre hånd; du kan
ikke undgå det.

Futterhaus i Batteristrasse er en rigtig akvariehule, nede i en kælder.
Det er næsten som at besøge et rigtigt spændende offentligt akvarie.
Deres anden filial er knap så skummel, men i de flestes øjne pænere. Jeg
foretrækker førstnævnte.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 20-01-02 13:06

> Det er i Batteriestrasse og han hedder Marcus (Markus?).

Det er jo lige det han hedder

> [...]
> Det er næsten som at besøge et rigtigt spændende offentligt akvarie.
> Deres anden filial er knap så skummel, men i de flestes øjne pænere. Jeg

Ja jeg kan bedst lide den ved F'ordepark, men det skyldes jeg kender ham så
godt at jeg kan få en god rabat ud af Sven

p.s. På Batteristrasse skal man være lidt forsigtig med hende kvinden der er
der, hun kan være eddikesur til tider.