Gæt en sang...eller to
Fra : Øistein wind

Dato : 19-01-02 18:53

Hey
jeg har har lige hørt nogle sange, som jeg ikke kan finde titlen på; den ene
er med elvis, hvor han synger om "a little boy in the ghetto". Den er om en
dreng der bliver født, lærer at stjæle, slås, og til sidst dør.
Den anden er en slags rap sang, hvor jeg kun kan huske et kor, der synger
noget lignende: "he's got the whole world laughing at the....."
Ved ikke om der er nogen der kan gætte toeren, men nr et skulle være til at
finde ud af!
Hiolsen
Øistein

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-01-02 19:07

"Øistein wind" wrote:

> [...]
> er med elvis, hvor han synger om "a little boy in the ghetto". Den er om en
> dreng der bliver født, lærer at stjæle, slås, og til sidst dør.

Den var nem nok. Sangen hedder In The Ghetto og fndes på et utal af Elvis
Greatest Hits opsamlinger.
Så vidt jeg kan regne ud fra allmusic.com så er den først udgivet på "From Elvis
in Memphis" fra 1969
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Aeau06j6h71t0

> Den anden er en slags rap sang, hvor jeg kun kan huske et kor, der synger
> noget lignende: "he's got the whole world laughing at the....."

Absolut ingen anelse :/

/Robert

Fra : Torben Larsen

Dato : 19-01-02 19:32

"Øistein wind" <windw@mail.danbbs.dk> wrote in message
> Den anden er en slags rap sang, hvor jeg kun kan huske et kor, der synger
> noget lignende: "he's got the whole world laughing at the....."

Kan det være Everclear - The laughing world, track 3 på World of Noise
(1993)
Godt nok ikke helt rappet.....Sandsynligvis et fejlskud

Torben

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-01-02 20:29

Øistein wind <windw@mail.danbbs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Bki28.112$ZZ4.2353@news.get2net.dk...
> [...]
en
> dreng der bliver født, lærer at stjæle, slås, og til sidst dør.

Hvis så fremt i fald du er interesseret i mere om Elvis´s musik kan du finde
oplysninger om hans plader og film og meget andet om Elvis på internetsiden
www.edling.dk/elvis/dk/index.htm

Hilsen Åge
(popmusikken tilbage til rødderne)