Hug huggere huggest
Fra : Niels Overgård

Dato : 19-01-02 18:17

Hej

Det er sgu' da for latterligt at hyle op hele tiden, om hvis skyld, det er
at dansk musik er blevet for dårlig, eller at den gode musik bliver
undereksponeret.
Når mange folk når en vis alder, begynder de at blive reaktionære, det er
vel omkring de 25-30 år, at det sætter ind. Så synes man at den musik, de
lavede da man var ung, var meget bedre end den musik man laver idag. Tag nu
foreksempel fætter pop Åge. Han kan godt lide dansk musik fra 70'erne, og
kan ikke forstå maskinpoppen idag. Jamen Åge, han var vel omkring de 20 i
starten af 70'erne, og siden er han gået i stå. (Jeg gad sgu' godt vide
hvad Åges far, synes om den musik, som Åge hørte). Så er der dem som altid
skal nævne Dizzy, Kashmir eller DAD, ja de er jo omkring de 30 idag. Sådan
har hver generation sine helte. Her er det vist osse på sin plads at
more/undre sig over at det var (den fra TV2 nok så kendte) Poul Martin
Bonde, der var med til at sætte Kashmir (og Inside The Whale) på
Danmarkskortet.
Dansk musik har aldrig haft det bedre, vi eksporterer en helvedes masse af
den, hvis det er det kommercielle, det kommer an på. Nu senest har DJ
Alligator scoret en femteplads i England, og Safri Duo kører stadig derudaf.
Før det, var der Funkstar Deluxe og Beatchuggers. Jo, eksporten har det
sørme fint nok. Hvis det er det mere intellektuelle, og "kunstneriske", kan
man jo nævne Thomas Knak/Future 3, Pelding, Universal Funk eller
Lindberg/Hemmer Foundation som får opmærksomhed i "finere" kredse inden- og
udenrigs. Det var en fuldstændig utænkelig situation for bare ti år siden,
hvor det var vildt, at der kom en live plade med Dizzy i Japan. Idag rykker
dansk musik på det meget vigtige engelske marked, og det er da ikke helt
skidt, selvom det måske ikke lige blev Los Valentinos eller Kashmir der fik
chancen......

Mvh.
Niels O.
(som er 33, og som synes at Loveshop bare er så gode og helt rigtige)

Fra : NBN

Dato : 20-01-02 12:30

Hey

Ja, April Records har udgivet nogle rigtige gode ting.
Har selv alt hvad "de" har udgivet

NBN

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-02 15:56

Niels Overgård <ouiou@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c49aa03$0$62904$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Åge. Han kan godt lide dansk musik fra 70'erne, og
> kan ikke forstå maskinpoppen idag. Jamen Åge, han var vel omkring de 20 i
> starten af 70'erne
SV: Korrekt
og siden er han gået i stå.
SV: Det er som man tager det. Min musikalske smag har ikke ændret sig siden
jeg begyndte at høre pop da jeg var omkring 12 år. i 1966 - Den første
plade jeg optog på bånd var plader som Ved landsbyens gadekær - Puppet on a
string - Release me - Green green gras of home. Men det er intet at gør med
at det er musik fra fortiden. Jeg er komplet ligeglad med musiks alder. Jeg
synes f.eks. at den nye danske succesgruppe Blue Hawai spiller fantastisk
godt. Kan sagtens hamle op med Kandis.

(Jeg gad sgu' godt vide
> hvad Åges far, synes om den musik, som Åge hørte).
SV: Ikke så godt, tror jeg - Han vil vist hellere have noget mere støjende
hitliste-pop

> Mvh.
> Niels O.
> (som er 33,
SV: Tillykke

og som synes at Loveshop bare er så gode og helt rigtige)

___________
Hilsen Åge
(popmusikken tilbage til rødderne)

Fra : NBN

Dato : 20-01-02 17:34

"... den nye danske succesgruppe Blue Hawai ..."

Undskyld mit ordvalg, men fanden er det ?
Og på hvilken baggrund basere du deres "succes" ?

Salgstal, mennesker til deres koncerter (hvis de da spiller koncerter),
eller ...

Mvh,

NBN

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-02 18:30

NBN <morten_j@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2erih$20e$2@news.cybercity.dk...

> [...]
> Og på hvilken baggrund basere du deres "succes" ?

> Salgstal, mennesker til deres koncerter (hvis de da spiller koncerter),
SV: Jeg baserer det på deres popularitet på de mange danske hitlister. Altså
de hitlister som udregnes efter lytterafstemning.
Altså lytterafstemnings-hitlister. På disse hitlister er de blandt Damarks
populæreste grupper, dog ikke så nær så populær og hitlisteplaceret som
Kandis, som jo nok topper.

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 20-01-02 18:39

..
> [...]
> populæreste grupper, dog ikke så nær så populær og hitlisteplaceret som

Jaaahh, nu laver du vist en lidt ulovlig slutning mellem argumenterne,
Åge... De lytterafstemninger du taler om, er vel eksempelvis Radio
Nibenitten, som du vist af og til refererer til. At et givent orkester
ligger nummer ét på denne liste, redefærdiggør ikke, at du kan kalde dem
"Danmarks populæreste grupper". Det skal i stedet være "Den mest populære
gruppe i området omkring Nibe". Eller tager jeg fejl? Så må du jo korrigere
mig.

Ulrik

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-01-02 19:47

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> hitlister er de blandt Damarks populæreste grupper, dog ikke så
> nær så populær og hitlisteplaceret som Kandis, som jo nok

Det forklarer jo en hel del: De er altså populære blandt de der har
tid til at gå hjemme og som samtidig gider at høre inderbane-
kanaler på radioen.

Vi taler altså i hovedtræk om ældre husmødre, pensionister og
formodentlig førtidspensionister med "ikke synligt handicap".

Nu udgør denne gruppe jo trods alt ikke flertallet af Danmarks
befolkning.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : John K

Dato : 20-01-02 19:51

> SV: Jeg baserer det på deres popularitet på de mange danske hitlister.
Altså
> de hitlister som udregnes efter lytterafstemning.

Hvilket ikke passer.

Der findes, ud over DR P4, kun en håndfuld lokalradioer der spiller
dansktop, så det er vist begrænset hvor mange hitlister der er tale om.

De "store" hitlister er de vist ikke at finde på.

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-02 20:52

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4b11e5$0$250$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> dansktop, så det er vist begrænset hvor mange hitlister der er tale om.
>
> De "store" hitlister er de vist ikke at finde på.

_______________

Værsågod her er 14 hitlister fra lokale radioer. Derudover mangler der 2
afstemnings-hitlister fra mit område. Det er fra Radio Limfjord og fra Radio
Alfa. Jeg kan se at der faktisk også mangler Radio Midtfyn.
Udover det var det da mærkeligt hvis der ikke skulle mangle flere.
www.lokalradio.subnet.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-01-02 21:06

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c4b1f8f$0$80561$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Alfa. Jeg kan se at der faktisk også mangler Radio Midtfyn.
> Udover det var det da mærkeligt hvis der ikke skulle mangle flere.

________

Det går meget bedre med at få siden frem hvis man springer over de tre
WWW-er

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 20-01-02 23:47

> Radio

Det ser vældig fint ud, men kan du ikke afsløre, hvor mange potentielle
lyttere, de nævnte stationer har til sammen? Det er bestemt ikke
uvæsentligt - ikke hvis du mener, at disse radioer på nogen måde besidder en
repræsentativ værdi.

Ulrik

Fra : John K

Dato : 21-01-02 13:00

> Værsågod her er 14 hitlister fra lokale radioer.

Hvilket jo ikke ligefrem er imponerende, set i lyset af at der er ca. 320
lokalradioer i Danmark.

Mvh

John K

Fra : Bjørn Løndahl