Hjælp til klipning og temperaturtagning ??~
Fra : Mikkel Thrane

Dato : 19-01-02 17:01

Vores datter på 19 måneder vil ikke klippes, og det er faktisk umuligt at
holde hende hvis vi begynder. Vi kan selvfølgelig blive nød til at prøve
mens hun sover, men hvis der nu er nogen der har et godt råd ???

Det samme er gældende med at få taget temperatur (det er selvfølgelig også
lidt mere generende end klipningen), hun går fuldstændig i bro - Gode råd
????

Fra : MM

Dato : 19-01-02 21:05

"Mikkel Thrane" <mikkel@thrane.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt mere generende end klipningen), hun går fuldstændig i bro - Gode råd

med hensyn til at få taget temperatur, har I så prøvet et termometer til
øret? Der er også kommet nogle helt nye man bare sætter på panden af barnet,
det lyder jo meget nemt
Venlig hilsen Mia

Fra : Wesensteen

Dato : 23-01-02 14:54

Jeg ville ikke stole på øretermometeret. De er måske blevet bedre,
men istarten var der en del snak om forkerte verdier. Hvad med
digitalt(/elektronisk termometer. De er knap så tynde om de gamle
kviksølvtermometre.

Og så tror jeg oss på forklaring og afledning, samt sang.

Fra : Tina

Dato : 19-01-02 22:55

> [...]
> holde hende hvis vi begynder. Vi kan selvfølgelig blive nød til at prøve
> mens hun sover, men hvis der nu er nogen der har et godt råd ???

Har I prøvet at gøre det, mens hun virkelig er fuldstændig opslugt af noget
andet, fx ynglingstegnefilmen?
Prøv også med ord hun forstår, at forklare hende, hvorfor man skal klippes.
Prøv evt. med en af dukkerne først, hvor i kun klipper en lille bitte smule
af dukkens hår, så det ikke kan ses bagefter, samtidig med at I forklarer,
hvad der sker, og giver fx en lille historie om, at dukken godt kan lide
det, fordi det nu bliver nemmere at rede håret bag efter.
Mange gange vil børnene ikke en given ting, fordi de bare får at vide de
skal, men de kan ikke forholde sig til det, når de ikke får en grund til
HVORFOR. Min niece har, siden hun var omkring et år, accepteret div. ting,
når bare hun kort fik fortalt, hvorfor man gjorde det, og evt. først gjorde
det sammen på en, nu hårdtprøvet, dukke.

Brug fantasien

Tina

Fra : Flemming

Dato : 20-01-02 20:08

Hos os hjalp tegnefilmen, en sjov stol hos frisøren - udformet som en bil,
og at se mor eller far blive klippet først.
mange hilsener
Gitte

Fra : Teddy

Dato : 09-02-02 23:47

Hej

mht til klipning, så er det et problem, køb evt en el klipper og
klip hende lidt selv

Men med hensyn til temperatur, så glem øre termometre, de duer ikke til små
børn, der er desvære kun et sted den kan tages og det er bagi, og her er de
digitale termometre de bedste, de gør det meget hurtigt.

Og at hun går i bro, tja det er bare synd, hvis hun stritter voldsomt i mod
er det bedst at være to, en til at holde og en til at tage temperaturen, der
er ubehagelige ting her i livet som der ikke er noget vej uden om.

Som forældre tør man ikke tage den chamce ikke at kende ens barns temperatur
når det er sygt.

Men husk nu ikke at være så fikseret på temperaturen, det bør være almen
tilstanden er er afgørende